World of Warcraft: Mists of Pandaria
Preview WoW Článek World of Warcraft: Mists of Pandaria

World of Warcraft: Mists of Pandaria

Roman Bičan

Roman Bičan

17

Čtvrtý datadisk k nesmrtelnému World of Warcraft přidá řadu novinek a vylepšení. Již nyní však vzbuzuje značné nevole.

Reklama

Blizzard oznámením čtvrtého datadisku k MMORPG World of Warcraft šokoval podstatnou část herní komunity. Trailer, který Mists of Pandaria odtajnil, odstartoval zcela nevinně – shrnutím toho, co jsme v předchozích verzích hry prožili, měli možnost zabít a taktéž malé ohlédnutí za tím, kterak se svět změnil vlivem aspektu smrti, Deathwinga. Poté následoval průlet novou, neznámou krajinou, jíž dominovaly budovy, které svou strukturou viditelně zapadají do čínské architektury. Lokace zapůsobila jako graficky skvěle vymodelovaná, barevná a živoucí. Již tedy prosáklo na povrch, že další rozšíření přinese nový kontinent, na němž si hráči pochopitelně vylepší maximální level.

Avšak, jak už většina z vás ví, vykulené oči a ústa otevřená dokořán divákům přivodily záběry z druhé poloviny videa. Na obrazovce se totiž objevila nefalšovaná panda a velký nápis „nová rasa Pandaren“. Nepochybuji o tom, že spousta hráčů začala přemýšlet nad tím, zda to není prachprostý aprílový žertík, což by mnohé vysvětlovalo – Blizzard si z nás pouze vystřelil, jak to například provedl i u Diabla 3 (viz charakter Archivář). Jenže v kalendáři aktuálně nalezneme říjen a o žádný vtípek se rozhodně nejedná. Pandy se v oblíbeném WoWku skutečně příští rok ukážou. Ovšem proč zrovna pandy, když se do Warcraftu vůbec nehodí? Ačkoliv to znít divně, rasa Pandaren patří do univerza a už dříve měla být implementována i do World of Warcraft. Přednost ale dostaly jiné rasy a vylepšení.

Hodina dějepisu

Pandareni jsou starodávná rasa zahalená řadou tajemných příběhů a mýtů. Jejich historie sahá tisíce let dozadu, přesněji do doby, kdy ještě neexistovala vyspělá říše lidí, a svět nebyl roztrhán na části. Zástupci Pandarenů neměli příliš vlídné začátky – sloužili jako otroci válečným vůdcům známých jako Mogu. Díky moudrosti, vytrvalosti, diplomacie a neustálému distancování od války se Pandarenům podařilo Mogu sesadit a nastolit svobodu. Vznikla samostatná, ničím neovlivňovaná říše. Když se blížila velká hrozba, Pandareni obydleli Shan-zin Su, gigantickou želvu, a snažili se uprchnout.

A právě krunýř Shan-zin Su je tím prvním, co jako čerstvě rekrutovaný Pandaren uvidíme a kde se pár levelů zdržíme. Vedle obyčejných questů jako zabij určitý počet bestií, přines několik itemů apod. se počítá i s daleko sofistikovanějšími (viz datadisky Wrath of the Lich King nebo Cataclysm). Už při průzkumu úvodní lokace narazíme na znepřátelené zástupce aliance a hordy, přičemž po skončení výcviku nastane velké dilema, a sice, ke které frakci nakloníme své sympatie. Pandareni se tím pádem prezentují jako jediná rasa, jež se v PvP (player vs. player) utká proti sobě.

Blizzard odtajnil i raciálky (tzv. unikátní schopnosti a dovednosti). Každý Pandaren získá dvojnásobek statů z posilujících jídel. Abyste porozuměli, třeba Tauren z jídla nabude 40 staminy, zatímco Pandaren rovnou 80 staminy. Cooking neskilluje od 0, nýbrž 15. Pakliže spadneme, obdržená damage bude v porovnání s ostatními dvakrát nižší. K rychlejšímu expení pomůže o 100% rychlejší načítání rested (dvakrát více expů za zabíjení monster). Poslední raciálkou je abilita, která uspí nepřítele na tři sekundy. Abychom se mohli věnovat důležitějším informacím, jen okrajově zmíním, že za Pandarena si dle libosti půjdou zvolit všechna povolání kromě Death Knighta, Paladina a Druida.

Trojitý mnich

Do vydání WoW: Mists of Pandaria lze hrát pouze za dvě classy, které zastávají všechny tři specky potřebné pro raidování - tank, heal a damage dealer. K Paladinovi a Druidovi se nyní přiřadí třetí povolání. Jméno Monk znamená mnich, navleče na sebe cloth či lepší leather, do rukou vezme hned několik typů zbraní – nápěstní zbraň (fist weapon), jednoruční sekeru; kladivo a meč, polearm a staffku. Monky si zahrajeme za rasy Pandaren, Dwarf, Human, Blood Elf, Tauren, Forsaken, Draenei, Gnome, Night Elf, Orc a Troll. Chybí Worgen a Goblin, které přidal aktuální Cataclysm.

Prozatím víme o třech abilitách Monků. Spinning Crane Kick mi lehce připomíná warriorův Bladestorm. Jde v podstatě o to, že se točíme a končetinou dáváme každou sekundu fyzickou damage do nepřátel v okolí osmi yardů. Stejně jako u zmiňovaného Bladestormu, délka trvání je 6s, ovšem rychlost pohybu dozná 30% redukci. Schopnost Roll provede kotrmelce k nepříteli (něco jako Charge). Poslední abilitu, Statue of the Jade Serpent, je nutno 5s castit, načež se vyvolání efektivní socha, která léčí přátele a spojence. V tutéž chvíli vyčarujeme maximálně tři sochy. K Monkům ještě poslední zajímavost: ačkoliv to vzbuzuje nemalý údiv, z jeho slovníku bylo vyškrnuto slovo autoattack.g

Chyť je všechny!

Pakliže rádi sbíráte pety, máte jich desítky, rádi byste klofli další a našli jim užitečné uplatnění, jedna z předních a nejvíce vyzdvihovaných novinek Mists of Pandaria vás nadchne. Dříve to byli pouze vaši společníci, Blizzard však připravuje jedinečný a propracovaný bojový systém petů. Představte si duel mezi hráči. Dojdete k sobě, podáte výzvu a se vší vervou se pobijete. Na stejném principu pojedou i bitky mezi pety. Kamarádův pet si to rozdá 1vs1 proti vašemu miláčkovi. Vyhrajete? Získáte zkušenosti, na jejichž počtu závisí výše levelu peta.

Nové schopnosti učí speciální NPC, která vás leckdy vyzvou k duelu, abyste dokázali, že jste petům dobrý „trenér“. Nejlepší výcvik zažijete samozřejmě v přímém boji. A když už jsme u toho, slovo padlo i o nasbírání nových kousků. Nábor proběhne zcela jednoduše - naklušete do volné přírody, najdete pěkné zvířátko, ukážete na něj prstem jako Strýček Sam, pošlete na něj svého malého Arnolda, porazíte ho, čímž jej chytíte a je váš. Takže... Pokeballe leť!

Trocha srandy neuškodí. Nyní nás čeká zcela vážnější téma, které u stávajících hráčů World of Warcraft vyvolalo velké obavy. Trailer „řekl“, že klíčovou roli sehraje nový systém talentů. Již Cataclysm talentové stromy překopal a zredukoval počet jednotlivých bodů. Mists of Pandaria v trendu zjednodušování pokračuje a nutno podotknout, že radikálně. Suma sumárum bude jen 6 talentových bodů, které rozdělíme do osmnácti položek. Ale pozor! Ne libovolně. V každém řádku máme tři talenty, vybereme jeden a posuneme se na spodní. Očividně nedostaneme mnoho prostoru, jak talenty kombinovat. Co je na druhou stranu pozitivní, změny provedeme snadněji. Změníme pouze výběr pro daný řádek. Jednotlivé stromy si lze už teď osahat zde.

Dungeony jako výzva

Největší připravovanou funkci jest Challenge Mode. Fungování je naprosto primitivní: seženeme si grupu schopných lidí a vydáme se společně do vybraného dungeonu. Princip plnění tkví v tom, že danou instanci proběhneme v co nejrychlejším času. Aby Blizzard eliminoval rozdíly mezi gearem, všechny účastníky navleče do normalizované výbavy. Stejnou si pak oblečou i soupeři. Vyhraje tedy štěstí a rovněž skill. Podle doby, za jakou dungeon absolvujeme, máme možnost zapadnout do tří kategorií – bronzové, stříbrné a zlaté. Podle toho se odvíjí i odměna. Motivaci účastnit se Challenge Modu a zdolávat laťky, které nastavili hráči před námi, Blizzard vyřešil klasicky – dle toho, jakou hvězdu uhrajeme, odneseme si například pety, mounty, tabardy nebo též titul před jménem. Stejně jako Achievementy, i výsledky v Challenge Modu půjde srovnávat mezi jednotlivými charaktery napříč celým realmem. Stát se nejlepším, o to vždycky ve World of Warcraft šlo.

Maximální level nám poskočí z 85 na předvídatelných 90. Rozšířených pět úrovní naženeme na připravovaném kontinentu nazvaném Pandaria (podle rasy Pandaren), který se rozlohou srovná s Northrendem nebo Outlandem. V jednotlivých lokacích se objeví několikero nových raidů (které se otevřou postupem času), heroic dungeony a normal dungeony. Vývojáři se navíc nechali slyšet, že renovací projdou i některé zajeté instance z předchozích datadisků či původní hry. Opět se počítá i se zlepšením PvP – nové arény oznámeny nejsou, ovšem battlegroudy ano. Konkrétní fakta nicméně nemáme.

Pandy přijdou za rok

Nic proti pandám, ani to nejmenší. Ale hrát za ně, bojovat proti jejich boku, či je zabíjet v PvP? Spousta WoWkařů je na nohou a nejraději by si to s Blizzardem rozdali v aréně. Jenže nakonec to dopadne tak, že si lidé zkrátka zvyknou - roztomilé pandy si přece každý dřív nebo později zamiluje. Terčem diskuze a kritiky je bohužel oprávněně kompletně překopaný talentový systém. Osobně jej vnímám negativně a s nespokojenými hráči soucítím. Ostatní inovace a zbrusu nové funkce vítám s nadšením. World of Warcraft: Mists of Pandaria vyjde odhadem za rok.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama