Nová verze upscalingu od Intelu je k dispozici už nyní.
Když Intel na podzim roku 2022 vstoupil na trh s grafickými kartami, přinesl také vlastní upscalovací technologii s názvem XeSS. Ta se postupně dočkala dvou větších aktualizací, té poslední loni v srpnu. Dnes však společnost z ničeho nic oznámila novou verzi s označením 1.3, SDK je už nyní k dispozici na GitHubu. Samozřejmě ale ještě potrvá, než se dostane do her.
Hlavním vylepšením verze 1.3 mají být nové AI modely, které upscaling využívá. Má tak přinést detailnější rekonstrukci obrazu, lepší anti-aliasing, méně ghostingu a vyšší stabilitu obrazu. K dispozici každopádně zatím máme pouze srovnání scény z Like a Dragon: Ishin, kde starší verze XeSS způsobuje extrémní problikávání, to už je v nové verzi opraveno.
K poměrně výrazným změnám pak došlo na poli samotných režimů, kde přibyly hned tři. Tím prvním je nativní, který nabízí XeSS anti-aliasing v nativním rozlišení bez jakéhokoli upscalingu, podobně jako DLAA od Nvidie nebo FSR Native od AMD. Dále pak přibyly režimy Ultra Quality Plus a Ultra Performance, Intel ale zároveň u všech režimů snížil interní rozlišení, takže se de facto posunuly o třídu níž.
Ultra Quality Plus je tak původní Ultra Quality, Ultra Quality má nově stejné interní rozlišení jako původní Quality a tak dále. Performance režim má nyní scaling 2,3x, taková hodnota předtím nebyla k dispozici, a novinkou je pak již zmíněný Ultra Performance režim, jenž nabízí trojnásobný scaling, stejně jako u konkurence. Můžete se tak například dostat ze 720p až do 4K.
Intel každopádně není jediný, kdo pracuje na vylepšeních své upscalovací technologie. Nvidia přináší updaty DLSS poměrně pravidelně a AMD už brzy vydá FSR 3.1.