Zahráli jsme si Biomutant – ve střevech nepřítele
Preview Biomutant Článek Zahráli jsme si Biomutant – ve střevech nepřítele

Zahráli jsme si Biomutant – ve střevech nepřítele

Jakub Němec

Jakub Němec

1
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Rozkošné mutantní zvířátko se snaží zachránit domovinu zamořenou zhoubnou nemocí.

Reklama

Už od ranních hodin byla neuvěřitelná fronta v hale číslo devět, kde se mimo desítky dalších titulů ukazoval hráčům Biomutant. Jde vidět, že největší překvapení loňského Gamescomu táhne zvědavé fanoušky také letos. Také já jsem měl příležitost na dvacet minut vyzkoušet velmi nadějnou akční adventuru od studia Experiment 101. Jedno z největších želízek vydavatele THQ Nordic mě opravdu mile překvapilo a stalo se pro mě jedním z nejlepších zážitků letošní výstavy. Proč? Dozvíte se v našich dojmech z hraní.

Schopnosti odráží charakter

Biomutant se stal mým cílem ihned po otevření bran Gamescomu ve středu ráno. Už v té chvíli se těšil velkému zájmu přítomných návštěvníků. Rychle jsem se proto chopil ovladače a pustil se do tvorby postavy. Na kruh rozdělený na pět částí se základními atributy (síla, obratnost, charisma a podobně) jsem měl umístit tečku, která by měla jasně definovat schopnosti mé postavy. Bylo možné ji umístit doprostřed a mít absolutně vyrovnaný charakter bez větších slabin, ale také bez výraznějšího zaměření. Proto jsem se nakonec rozhodl pro atletickou variantu na pomezí síly a mrštnosti.

Čím jsem byl ovšem hodně překvapen, byl fakt, že s každým posunem ukazatele se měnila vizáž mého hrdiny. Pokud jsem se přiblížil čistému maximu hrubé síly, stál přede mnou hrubián osvalený jako Rambo s nepřitažlivými hrubými štětinami, zatímco totální soustředění na charisma vymodelovalo roztomilé zvířátko, které si přímo říkalo o pohlazení. Prozatím není jasné, jak se tyto volby projeví na samotné hratelnosti, ale tvůrci (mají za sebou práci na sérii Just Cause) slibují, že když budete chtít, vždy půjde vaše potvůrka geneticky překódovat, takže pokusům se meze nekladou. Na konec tvorby postavy jsem určil typ srsti, barevnou kombinaci a šlo se na věc.

Svižný soubojový systém

V naší cestě není nač čekat, čas určený pro demo se neuvěřitelně krátil. Můj ochlupený tvor se pouští do prvních nepřátel ve zběsilé kombinaci kung fu kontaktního souboje proloženého poskakováním kolem protivníků a jejich kropením kulkami ze střelných zbraní. Z popisu to může vypadat jako totální chaos a maglajz, ale kupodivu se do ovládání velmi rychle dostanete a užíváte si výjevy jako z těch nejklasičtějších asijských akčních filmů. Kombinace jednotlivých tlačítek se vrství do efektních komb, proti nimž jsou zmutovaní příslušníci jiných kmenů bezradní.

Během soubojů ale musíte využívat taktické výhody a počítat s jistými omezeními. Náboje do střelných zbraní se postupně doplňují, takže se nevyplatí je vystřílet najednou. Biomutant také musí přizpůsobit svůj styl boje podle toho, jestli je jeho zbraň silná dvouruční nebo svižná jednoruční. Navíc se vám postupně otevírají nové možnosti, kterými nepřátele překvapíte – lepivá ochranná koule, k níž přilnou přejetí soupeři, či raketa na zádech protivníka, jejímž odpálením přinesete do řad oponentů pořádný chaos.

Nápadům se meze nekladou

Obyčejné souboje jsou citlivě prokládány střety s většími potvorami, kterým musíte přijít na kobylku. Závěrečnou konfrontaci s bossem dema jsem si neskutečně užil. Na zádech robotického skeletu jsem jeho směrem vypálil salvu raket, což jej omráčilo natolik, abych mu mohl zaútočit na jazyk. Po několika pečlivě naplánovaných a úspěšných atacích obrovský tvor změnil taktiku a začal mě nahánět. Sérií úskoků jsem odolal a zasazoval mu jednu ránu za druhou. Nečekal jsem ovšem, že se zmátoří, rozbije mou mechanickou pomůcku (kterých je v Biomutantovi spousta) a sežere mě.

Kupodivu to nebyl konec souboje, ten pokračoval uvnitř tvora. Nejdříve jsem musel zápasit s vírem jeho žaludečních šťáv (po prvním nezdaru jsem vypadl přesně tím koncem, jímž odchází každá zpracovaná potrava), využít vřídků na jeho sliznici a dopracovat se k srdci, jež jsem bez milosti rozsekal. Tvůrci ze studia Experiment 101 zkrátka velmi dobře vědí, že zběsilých nápadů si hráči neskutečně cení, a proto svůj poťouchlý humor a netradiční situace do Biomutanta hojně užívají. Já jsem se pochechtával celých dvacet minut.

Barevný svět s nákazou v zádech

Celkovou atmosféru titulu podporuje také líbivý vizuál, který sice nepředvádí grafické orgie, ale báječně se snoubí s hratelností. Agresivní jed ničící přírodu a její obyvatele s sebou přináší nové projevy mutací, jež se projevují na fauně a flóře pralesního světa s postapokalyptickým nádechem, ale také na vaší postavě. Po kontaktu s novým typem překážek se může pozměnit tělesná stavba vašeho zvířátka. Vše přijmete s úplnou samozřejmostí, protože Biomutant si vás získá během několika chvil. Fakt, že se celý příběh nebere zas tak moc vážně, navíc podtrhuje komiksové ladění soubojů, během nichž vyskakují komiksové nápisy (booom, bang apod.).

Já jsem během dvaceti minut cítil z titulu neuvěřitelnou energii a doufám, že si stejný drive ponese Biomutant po celou herní dobu. Jak jsem naznačil na začátku, titul studia Experiment 101 se pro mě stal jedním z vrcholů Gamescomu a již se těším na léto roku 2019, kdy vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One.


Hru předobjednáte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama