Zvládne váš počítač infikovaný New York z The Division?
Speciály Článek Zvládne váš počítač infikovaný New York z The Division?

Zvládne váš počítač infikovaný New York z The Division?

Jan Kalný

Jan Kalný

33

Je od Ubisoftu, je to nová hra s otevřeným světem a běží na úplně novém enginu. Otázka, jestli si vaše mašina poradí s The Division, je určitě na místě.

Reklama

Fenomenální hra! Alespoň takto někteří nazývají poslední velký titul od Ubisoftu, The Division, který jsme mohli vidět už na E3 2013, kdy byla hra oficiálně oznámena. Kolem The Division byl před vydáním opravdu velký hype, stejně tak jako obavy. Z kvality hry samotné, především kvůli tomu, jak dlouho trvalo, než konečně vyšla, i z kvality PC verze jako takové. Koneckonců si to řekněme na rovinu - je to Ubisoft, čekat vymazlenou optimalizaci může s čistým svědomím jen málokdo.

Budiž světlo

The Division je všechno, jenom ne ošklivou hrou. Pokud začnete v grafice hledat jakékoliv nedostatky, pak nějaké opravdu najdete. Vždycky se něco najde. Pokud ale prostě vypnete mozek a uvědomíte si, že je to jen hra a ne film, bude dělat The Division dobrý první i druhý dojem téměř v každé situaci a v jakýkoliv moment.

The Division je obecně co do vizuální stránky poměrně kvalitní hrou. Základ spočívá v enginu Snowdrop, který byl pro tuhle hru vytvořen. Mezi jeho největší přednosti patří obecně efekty. Světelné, stínové, fyzikální i post-processingové. Hra světel a stínů, včetně měnící se herní doby, je něco, co The Division a Snowdrop zvládá skvěle a patří to mezi první věci, které uvidíte. Pokud jde obecně o efekty, které tahle hra nabízí a Snowdrop umí, je v rámci MMO žánru The Division příkladným titulem. Hra si ale vesměs může vypadat, jak chce, protože ve finále je důležité hlavně to, jak to lidem pojede.

Sadistický New York

S optimalizací The Division je to tak trochu na štíru. Pokud si hru dáte na minimálně nastavení, není víceméně problém ji rozjet na 60fps. Jakmile ale začnete s nastavením něco kutit, budou problémy. Není ani tak těžké poznat, co přesně je tam náročné, spíš je problém najít optimální nastavení, při kterém se minimalizují jakékoliv propady. A důvody jsou hlavně dva - zaprvé je nastavení hodně a zadruhé není lehké najít situaci, při které se to dá dobře vyzkoušet a nastavit, protože nejnáročnější momenty se objevují uprostřed boje, kdy zkrátka nemáte čas ani prostor se hrabat v nastavení.

Mezi důkazy, že se The Division vyžívá ve stínech a světlech, patří i fakt, že zde najdete podporu několika technologií od Nvidie. Mezi ty patří HFTS, PCSS a HBAO+. S HBAO+ má nejspíš zkušenost řada z vás, takže není třeba to extra rozebírat. Omezíme se prostě na to, že HBAO+ je skvělá, byť docela náročná technologie pro ambientní okluzi, resp. zastínění objektů. Technologie PCSS se také začíná objevovat ve stále více titulech a vesměs jde o stínovou technologii, která počítá vzdálenost objektu vrhající stín od objektu, který vyřazuje světlo, a tím se mění ostrost samotného stínu. Stejně jako HBAO+, ani PCSS není zrovna tím nejlepším místem, kde hledat zvýšení snímků za vteřinu.

Vlastně takovým místem není ani Hybrid Frustum Traced Shadows, zkráceně HFTS. Jde o hybridní technologii, která v sobě kombinuje několik dalších technologií, jako anti-aliasing pro stíny, filtry na měkké stíny a Frustum Tracing. To dohromady dává nejen takřka perfektní stíny, které objektivně vypadají skvěle, ale zároveň to dost možná začne mučit vaši grafickou kartu. Jde vážně o náročnou technologii, která se dá snad doporučit jenom těm, kterým nevadí pokles o 30 fps nebo na to vážně ten počítač mají. Což má asi málokdo.

Efekty, které patří mezi GameWorks od Nvidie (mezi ně patří i ty výše zmíněné), jsou zpravidla náročnými technologiemi, takže pokud hledáte jakékoliv zvýšení snímků za vteřinu, tohle by měly být první věci, které vypnete. Ať už vlastníte kartu od Nvidie nebo ne.

Ve zbytku nastavení už se naštěstí The Division zpravidla omezuje jen na klasická nastavení vyp/nízké až vysoké, velmi vysoké nebo ultra. Naštěstí i naneštěstí. Jak už jsem totiž psal, najít optimální nastavení je docela těžké. Pokud na to půjdete na vlastní pěst bez nějakého návodu, tak je dost pravděpodobné, že vás to mírně řečeno přestane bavit. Osobně se doporučuji podívat na článek na oficiálních stránkách Nvidie, případně fanouškovský návod na Redditu. Díky článku od Nvidie zjistíte, co jaké nastavení dělá a jak je náročné, zatímco díky návodu na Redditu můžete zjistit, jaké nastavení je vážně to nejoptimálnější, abyste dosáhli nejhezčí grafiky a zároveň nejvíce snímků za sekundu.

Ani při práci s jedním nebo druhým textem ale nebudete mít ten nejlepší výsledek. Jsou totiž momenty, kdy si hra tak nějak dělá, co chce. Ani u mě, na GTX 970 s i5-6400, se nedá říct, že bych byl schopný hru konstantně na 60 fps rozjet. Většinu času tomu tak je a hra běží jako po másle, v některých případech ale snímky klesnou. A nejvíce se tak děje hlavně v případě větší přítomnosti volumetrické mlhy, kouřů a dalších podobných efektů. Když totiž projdu například ohněm, kolem páry nebo kouře, snímky klesnou klidně na 45 nebo méně. Pokles jsem také zaznamenal při koukání na detailnější části New Yorku. Což může být obecně větší problém, než se na první pohled zdá. Takových částí je docela dost a pokud jde o oheň nebo páru, tak s těmi se, minimálně v boji, setkáte opravdu častokrát. Jeden z typů nepřátel, se kterými se potkáte vlastně už na začátku, má totiž v rukou plamenomet a myslím, že si výsledek dáte dohromady.

Během soubojů je hra prostě náročná a často zjistíte, že neběží vůbec dobře, ale vlastně není moc věcí, které s tím mohou něco udělat. Prostě to musíte přežít, nebo je zabít dřív, než se k vám přiblíží, protože z dálky není pokles tak vidět.

Stejný jako dřív

Optimalizace je taková… polovičatá. Nedá se říct, že by byla špatná. Po chvíli šťourání v nastavení grafiky vlastně není problém, abyste hru ve většině případů rozjeli na 60 fps a hra vypadala skvěle. Ale zároveň se najde spousta případů, kdy prostě snímky spadnou klidně o 25 čísel a není vyloženě nic, co s tím můžete udělat, než se s tím prostě nějak vyrovnat.

Další důležitou roli v rámci PC verze samozřejmě hraje i ovládání. S tím jsem osobně neměl nejmenší problém. Přenastavit jsem si musel akorát klávesu pro přepínání chůze a také nastavit klávesy pro emoce/taunty, jinak ale nebyl s ovládáním problém. Všechno je krásně po ruce a funguje to tak, jak má. Jenom občas jsem měl osobně problém při přebíhání z krytu do krytu, kdy bylo těžší myší zamířit přesně na to místo, kam jsem chtěl. Snad bych jen uvítal trochu lepší interface, který se v mnoha ohledech prostě jeví až moc jako konzolový a na klávesnici s myší je prostě toporný.

Chyba předsudků

Každá hra má svoje chyby. Úplně každá. The Division samozřejmě není výjimkou a chyby tu najdete. V mém případě bylo nejviditelnějším nedostatkem samotné načítání. První načtení hry je poměrně dlouhé a během hraní se mi v jednom případě stalo, že se zkrátka mimo lokaci, kde jsem se objevil, nic nenačetlo. Což znamenalo hlavně to, že čím dál jsem se od svého místa zrození dostal, tím rozbitější hra byla, a to až do takové podoby, kdy jsem se prostě propadl do země a spadnul mimo celou mapu pod New York. Až úplný restart hry tohle vyřešil.

Zasekávající se umělá inteligence, občas divné animace, nefungující jedno tlačítko nebo v některých případech divný netcode není výjimkou. Vesměs je ale hra překvapivě hratelná ve všech smyslech slova, ale dokonalá není. Dost mi také vadilo, že když jsem se rozhodl změnit oblečení svojí postavy někde v tunelu, tak mi prostě zčernala a tudíž jsem ani neviděl, jak dobře nebo špatně moje nová šála a kalhoty vypadaly. Když jsem následně v jednom z úkrytů, kde se objevují i ostatní hráči, nakupoval zbraně, viděl jsem akorát půlku zbraně a dovnitř hlavy jednoho hráče, který mi stál v obraze. Jde ale o menší nedostatky, které se dají poměrně snadno vyřešit. Poslední problémem je pak samotné spouštění hry, během kterého se prostě objeví jen černá obrazovka a nic nevidíte. Alt+Enter sice tenhle problém vyřeší, ale je to dost nepříjemné a jde tak jako tak o chybu.

Ve zkratce je PC verze The Division poměrně kvalitním portem, za který se Ubisoft stydět nemusí. Jenom prostě mohlo být o trochu lépe a ve finále je to pořád jakýsi standard Ubisoftu. A co si o PC verzi The Division myslíte vy?

Rozdíl mezi minimálním (vlevo) a maximálním (vpravo) nastavením grafiky
Rozdíl mezi minimálním (vlevo) a maximálním (vpravo) nastavením grafiky

Hráno na sestavě:

OS: Windows 10 - 64bitProcesor: Intel Core i5-6400 (~2,7 GHz)Grafická karta: Nvidia GTX 970 (4 GB)Paměť: 16 GB RAM

Minimální požadavky:Procesor: Intel Core i5-2400 / AMD FX-6100 nebo lepšíGrafická karta: GeForce GTX 560 (NVIDIA GeForce GTX 760) / AMD Radeon HD 7770Paměť: 6 GB RAM

Doporučené požadavky:Procesor: Intel Core i7-3770 / AMD FX-8350 nebo lepšíGrafická karta: NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290Paměť: 8 GB RAM

Neměnné požadavky:OS: Windows 7 - 64bit nebo novějšíMísto na disku: 40 GBGrafická karta s podporou DX11Širokopásmové připojení k internetu, 256 kbps nebo rychlejší

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama