Raději velký projekt zrušili, než aby ohrozili důvěru hráčů.
Blizzard oficiálně zrušil vývoj neoznámené masivně multiplayerové hry Titan, která měla být novou kapitolou firmy stojící za úspěšnými tituly jako World of Warcraft, StarCraft nebo Diablo.
O projektu Titan se dlouhé roky mluvilo a hojně spekulovalo. Naposledy jsme se o něm dozvěděli v loňském roce, kdy se na čtvrtletním setkání s akcionáři vývojáři nechali slyšet, že se vrátili zpět k rýsovacímu prknu a znovu zvažují, jak by celá hra vlastně měla vypadat. Dokonce uvažovali nad tím, zda nebude lepší se vydat jiným směrem, respektive, že by nemuselo jít o MMO.
Plány na další velký projekt se nakonec neuskutečnily, Blizzard přišel na to, že Titan není tou hrou, kterou chtějí. Tak ji raději zrušili podobně jako Warcraft Adventures nebo StarCraft Ghost.
,,Vytvořili jsme World of Warcraft a byli jsme si opravdu jisti, že víme jak udělat MMO. Vydali jsme se tak směrem nejambicióznějšího projektu, který si jen dokážete představit. Bohužel to nevyšlo," konstatoval výkonný ředitel Blizzardu Mike Morhaime pro Polygon, kde opět zopakoval, že nikdy Titan oficiálně neoznámili.
Blizzard raději zrušil hru, do které vložil spoustu času a zdrojů, než aby přišel o důvěru hráčů.
,,Postrádali jsme zábavu a nadšení. Dlouho jsme mluvili o tom, jak projekt přehodnotit a radili jsme se, zda je to hra, kterou jsme opravdu chtěli dělat. Odpověď zní ne."
Chris Metzen, viceprezident Blizzardu pro rozvoj značek, nazval zrušení projektu Titan mučivou záležitostí. Morhaime s ním souhlasí. ,,Vždy je nesmírně těžké rozhodnout o ukončení vývoje. Bylo to těžké u Warcraft Adventures, stejně tak u StarCraft Ghost. Pokaždé to ale mělo za následek lepší hry."
,,Důležité je vědět, kdy přestat," konstatoval zase Metzen. Hlavním faktorem při vývoji titulu Titan byl obrovský úspěch World of Warcraft, první MMO společnosti, které se stalo nejlepší a nejoblíbenější hrou v žánru.
V samotném závěru rozhovoru se oba zúčastnění omluvili fanouškům a vzkázali, že se neztotožňují s určitým žánrem. Nejsou společností vytvářející pouze MMORPG hry. ,,Chceme jen vytvářet velké hry." Nakonec projekt Titan přirovnali k dokumentárnímu filmu o rockových kapelách jako Rolling Stones nebo U2. Jinak řečeno bylo to úžasné, ale ne jako za starých dobrých časů. Raději zruší vývoj hry, do které vložili spoustu času a zdrojů, než aby přišli o důvěru hráčů.
Jaký vlastně měl být Titan? Neoficiální informace hovoří o tom, že mělo jít o MMORPG hratelné z pohledu třetí osoby - během eventů pohled z první osoby. Vše mělo být postaveno na zcela novém herním enginu držící si standardy her od Blizzardu, včetně kreslené grafiky. Co se samotného herního světa týče, založen prý byl na historii Země s množstvím fikce a podobnou hloubkou historie jako má WarCraft a StarCraft.
Analytik: Zrušení vývoje bude v budoucnu pro Blizzard problém
Analytik Michael Pachter, který pravidelně komentuje problémy velkých herních firem, se vyjádřil i ohledně zrušení velkého MMORPG Titan od Blizzardu. Podle jeho slov to bude v budoucnu problém.
,,Je to rána. Blizzard musí zastavit pokles placených hráčů World of Warcraft. Jsem překvapen, že trvalo tak dlouho, než se rozhodli zrušit Project Titan," konstatoval analytik společnosti Wedbush Securities.
Pachter se domnívá, že zrušení projektu Titan bude vytvářet tlak na Blizzard, aby našli náhradu za deset let staré WoW, kterému klesají placený hráči a tím pádem firma přichází o důležité příjmy. Počet placených hráčů se snížil na šest milionů, v roce 2010 to bylo 12 milionů hráčů.
,,Budou se muset vypořádat s nevyhnutelným poklesem příjmů. Nemají žádné nové hry na obzoru, což podle mého bude problém."