Dvanáct studií, co letos zařvalo
Novinka Dvanáct studií, co letos zařvalo

Dvanáct studií, co letos zařvalo

Michal Maliarov

Michal Maliarov

18

Na internetu jsme vyhmátli seznam 12 nejzajímavějších herních studií, jež z nějakého důvodu již nebudou obšťastňovat natěšené hráče.

Reklama

Není pochyb o tom, že je letošní rok z hlediska vydaných hitů tím nejzajímavějším a nejnabitějším za poslední dlouhou dobu. Jistě, příští rok se nám chystá také dost skvělých pecek, ale 2011 zkrátka zatím vede. Nehledě na luxusní hity, které nás poctily svou přítomností je bohužel letošní rok znám i uzavřením mnoha známých studií. Většině jednoduše došly peníze, další podlehly nátlaku vydavatele, případně si za svou smrt mohly samy. Pojďme si ale připomenut ty, jejichž jména navždy zůstanou v paměti hráčů.

Bezesporu nejhlasitějším odchodem se pochlubilo studio Team Bondi, tvůrce skvělé detektivky L.A. Noire. Paradoxně právě tato hitovka a enormní stres během vývoje zapříčinil odchod mnoha zaměstnanců. Problémy jen prohloubil špatný vztah s Rockstarem a nedodržování uzávěrek, což vyústilo v kompletní uzavření studia.

Neméně překvapivým byl konec studia Black Rock, které nás obdařilo skvělými závody Pure, Split Second či Moto GP. Všechny tituly nabízely prvotřídní zábavu a slušný seznam originálních nápadů. Jejich prodeje však nedosahovaly požadované úrovně a mnohým jde bohužel jen a pouze o peníze. Disney Interactive tak uzavřel dveře studia ani ne rok poté, co jej koupil.

Naopak zcela dle očekávání skončila pobočka Codemasters v Guildfordu, zodpovědná za akční střílečku Bodycount. Již od samého začátku titul chabě reprezentoval své kvality a i přes velké sliby pohořel na celé čáře, a to jak z finančního, tak z herního hlediska. Víru podlomil také odchod duchovního otce Stuarta Blacka a Codies se tak po neúspěchu rozhodli rovnou odseknout pobočku nadobro. Možná i k lepšímu.

Nepříjemný konec potkal Kaos Studios, kteří naopak z finančního hlediska více než prosperovali. Problematická akce Homefront totiž vydělala vydavateli THQ velké peníze a je doteď zcela nepochopitelné, kdo studiu zavařil a proč se jej vydavatel rozhodl zavřít. Vývoj série naštěstí přešel do rukou veteránům z Cryteku. Doufejme, že se o značku dobře postarají.

Zmínili jsme ty největší a nejbolestivější odchody, ale rozhodně se tu nechceme zastavit. Nesmíme totiž zapomenout ani na další, neméně důležité tvůrce, jako Propaganda Games (Turok, Tron: Evolution), Bedlam Games (Dungeons & Dragons), EA Visceral Melbourne (Dead Space 2, Dante’s Inferno, The Godfather 2), Blue Tongue (de Blob) a mnohé pobočky THQ včetně Studio Australia, Digital Studios Warrington či Digital Studios Phoenix. Nechť je jim země lehká.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama