Začátek fiskálního roku pro Take-Two byl rekordní
GTA 5 Novinka Začátek fiskálního roku pro Take-Two byl rekordní

Začátek fiskálního roku pro Take-Two byl rekordní

Ondřej Partl

Ondřej Partl

3
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Windows PC Xbox Xbox One

GTA V a basketbal se i nadále skvěle prodávají, podíl digitálních prodejů znovu vzrostl.

Reklama

Během včerejšího večera se uskutečnil konferenční hovor společnosti Take-Two Interactive, který se zaměřoval na finanční výsledky firmy pro první kvartál aktuálního fiskálního roku.

Podle prezentovaných čísel se společnosti velice dařilo, přičemž se jim podařilo dosáhnout na rekordní čistý výnos v hodnotě 831,3 miliónů USD (18,562 miliard Kč), což je nárůst o 54 %, z čehož vyplynul čistý zisk v podobě 88,505 miliónů USD po zdanění (1,976 miliard Kč).

Zajímavým číslem posléze je i podíl digitálních prodejů, které tvořily 87 % z celkového čísla výnosů, tedy 726,2 milionů USD, kdy se jednalo o 70% nárůst oproti minulému roku. Za tento úspěch i majoritní podíl digitální distribuce pak přirozeně do jisté míry mohou i různá opatření spojená s novým koronavirem, což by podle ředitele společnosti Strausse Zelnicka mohlo mít teoreticky i dlouhodobější následky, které nevratně posílí digitální trh. Každopádně se v tuto dobu spíše jedná o věštění z křištálové koule.

Prodeje z různých doplňků v podobě DLC, virtuální měny a jiného se následně na výnosech podílely 58 procenty, přičemž stejně jako zbytek zaznamenaly velký nárůst oproti minulému roku (o 52 %).

Mezi ty nejúspěšnější hry, které se velkým způsobem podílely na těchto prodejích, posléze patří například NBA 2K20, kterého se od vydání prodalo přes 14 miliónů kusů a jehož kompletní prodeje (včetně mikrotransací) vygenerovaly více jak jednu miliardu USD.

Obrovským dílem se podílelo i nesmrtelné GTA V, které má na kontě již neuvěřitelných 135 miliónů prodaných jednotek, kdy zaznamenalo nejlepší prodeje v prvním kvartálu roku od dob svého vydání v roce 2013. Tento výsledek byl podle společnosti velice pozitivně ovlivněn rozdáváním zdarma v rámci akce v obchodě Epic Games Store. Samozřejmě se pak nesmí zapomenout ani na multiplayerový režim Grand Theft Auto Online, v němž lidé nakoupili rekordní množství doplňků, což bylo o 155 % více, než v minulém roce.

Co se následně týče verze Grand Theft Auto V pro nové konzole (tedy PlayStation 5 a Xbox Series X), tak bylo potvrzeno, že se vydání hry na tento hardware dočkáme v druhé polovině roku 2021 a společně s tím se objeví i speciální samostatná verze Grand Theft Auto Online, která pro majitele PlayStation 5 bude první tři měsíce zdarma (respektive si během této doby musíte přidat hru do knihovny, čímž vám zůstane napořád). Stále pak platí, že se next-gen konzole s PC dočkají exkluzivních updatů, které nebudou dostupné na starých konzolích, plus se samozřejmě můžeme těšit na různá vizuální vylepšení.

Nepřehlédnutelnou položkou je pak i další titul z dílny Rockstar Games, jímž je Red Dead Redemption 2 i se svým multiplayerovým režimem Red Dead Online. Toho se prodalo dvojnásobné množství oproti stejné době v minulém roce, díky čemuž hra dosáhla celkově na 32 miliónů prodaných kusů.

Z dalších her posléze stojí za zmínku Borderlands 3 s 10,5 milióny jednotek a The Outer Worlds, kterému se za pomoci Nintendo Switch verze povedlo celkově prodat 2,8 miliónů, což je na hru nové IP poměrně pěkný výsledek.

Z úspěchu se mohla těšit i mobilní scéna, kdy nákupy v jednotlivých mobilních hrách, jakými je třeba WWE Supercard, Monster Legends či Dragon City, vzrostly o 54 %.

Zklamáním se však stala akce Disintegration, která vyšla 15. června, přičemž její prodeje nebyly příliš uspokojivé. Přesná čísla se neví, nicméně při zabrouzdání na stránky SteamCharts můžeme zjistit, že maximum hráčů v jednu dobu bylo 539, přičemž v posledních 24 hodinách se toto číslo vyšplhalo maximálně na 109 souběžně hrajících lidí.

Take-Two ve druhém čtvrtletí očekává výnosy kolem 750 až 800 miliónů amerických dolarů. To je o něco méně než v minulém roce, což ale bylo zapříčiněno vydáním dlouho očekávaného pokračování Borderlands 3.

Díky rekordnímu prvnímu čtvrtletí však firma celkově navyšuje svá očekávání pro jejich aktuální fiskální rok, kdy by se celkové prodeje mohly zastavit kolem 2,8 až 2,9 miliard amerických dolarů, oproti původně očekávaným 2,55 až 2,65 miliardám. Čistý zisk se odhaduje mezi 349 a 380 milióny USD. Celkový podíl digitálních prodejů je za celý rok očekáván kolem 87 %.

Co se následně týče oznámených připravovaných titulů, tak se letos můžeme ještě těšit na PGA Tour 2K21 (21. srpna), NBA 2K21 (4. září), WWE 2K Battlegrounds (18. září), Mafia: Definitivní edice (25. září) a next-gen verze NBA 2K21. V příštím roce bychom se pak měli dočkat již zmíněného Grand Theft Auto V na next-gen konzole a Kerbal Space Program 2 (podzim 2021).

Zajímavým tématem hovoru pak byla i cena next-gen her.

Jak jistě víte, tak Take-Two se rozhodlo, že cena letošního ročníku NBA 2K21 bude navýšena na 69,99 dolarů, což ovšem platí jen pro nové konzole. Kvůli tomu by se tedy dalo očekávat, že i ostatní díla od nich se na PlayStationu 5 a Xboxu Series X dočkají navýšení ceny o 10 dolarů, avšak to nemusí být pravdou, jelikož Zelnick řekl, že rozhodování o cenách her bude probíhat individuálně titul od titulu, což znamená, že ne všechny hry od Take-Two budou nutně na nových konzolích stát více. Podle Zelnicka by tak cena měla "reflektovat kvalitu samotného zážitku".

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama