Fuse – vážná konkurence Dishonored
Preview Fuse Článek Fuse – vážná konkurence Dishonored

Fuse – vážná konkurence Dishonored

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

11

Po přibližně roce jsme se konečně dozvěděli něco málo informací o novince studia Insomniac, které jasně naznačují, že jsme se tajnůstkaření autorů obávali zbytečně.

Reklama

Modelová situace, vaše vláda vám lhala… což není tak těžké si představit, že? Už ve čtyřicátých letech minulého století opravdu došlo ke kontaktu s mimozemskou existencí, která má do roztomilosti blbečka E.T. hodně daleko. Na jednu stranu je možná fajn, že se invaze v dohledné době obávat nemusíme, na tu druhou je ale třeba počítat s tím, že objevení cizácké substance Fuse může být samo o sobě stejně nebezpečné. Fuse se totiž při kontaktu de facto s čímkoliv pozemským umí změnit v nejničivější ze známých zbraní. Když tedy někdo pohrozí takto „vylepšeným“ jaderným útokem je jasné, že jde o práci pro bývalý Overstrike tým.

Tým, sestávající ze čtyř individualit, slibujících rozmanitost jakou se aktuálně chlubí třeba v nadpisu zmíněné Dishonored. Každý jeden z nich je přitom tak akorát vtipný a tajemný, aby se s nimi hráči dokázali sžít a na jejich osudech jim skutečně záleželo. Za koho přitom budete ve finále hrát je jen a pouze na vás, stejně jako rozhodnutí, zda-li se do Fuse pustíte sami v rámci singleplayeru (i tak je nutné mezi jednotlivými postavami přepínat), nebo přizvete kamarády a každý se chopíte postavy, která je vám charakterově a hratelnostně nejbližší. Kromě různých zbraní totiž čtveřice hrdinů dostala do vínku i odlišné herní styly.

Se sexy šťabajznou Nayou Deveraux se můžete těšit na vyřádění s Warp Rifle, což je taková sympatická věcička, která využívá látku Fuse k tomu, aby víceméně vytvářela černé díry. Společně s nimi pak v daném místě vznikne i ohromná gravitace, jež nemá problém vcucnout a sežvýkat vaše protivníky bez ohledu na jejich tělesnou konstituci, nebo brnění do něhož jsou napasovaní. Aby to bylo ještě zajímavější, čím déle ze zbraně střílíte tím se zvyšuje kadence a o to víc nepřátel jedna díra dokáže nasát. Mým favoritem je nicméně skutečnost, že jednotlivé černé díry můžete nechat implodovat a tím spustit řetězovou reakci, která zraňuje i v širokém okolí.

Spoustě z vás bude jistě vyhovovat, že Naya není zrovna voják z první linie a před přímým střetem dává přednost plížení, maskování a třebas opatrnému rozmisťování náloží, jež ve správnou chvíli způsobí dokonalý chaos. Neméně zábavná je nicméně hra i za Jacoba Kimbla, jenž byl organizací vyzbrojen Arc Shotgunem, což je ale jen vznešené označení pro kuš. Ovšem ne tak úplně obyčejnou. Tahle totiž dokáže střílet šipky, které vaše protivníky buď přišpendlí ke stěně, a nebo z nich zůstanou trčet, aby se na váš povel vznítily a z kdysi hrdých protivníků udělaly kaluž žhavé lávy. Co? Že vám to přijde slabé? Inu, možná dáváte přednost hře ze zajištěné obrany.

Tu poskytuje další člen do party – Dalton Brooks. Jeho Fuse zbraň dokáže generovat energetický štít, který si bez problému poradí s téměř jakoukoliv zbraní. Teoreticky. Já vím, zní to trochu fádně, ale co když dodám, že naakumulované projektily lze následně vypálit směrem odkud přiletěly? Pak už se stačí jen dívat jak se všechno před vámi mění v zkrvavené kousky hodně žádaných puzzlů. Zapomenout nicméně nesmíme ani na Izzy Sinclair, druhou ženštinu v týmu, jež supluje roli klasického healera. Nebojte, to ale rozhodně neznamená, že by jinak nic neuměla.

Od hodných mecenášů totiž dostala Shattergun, jenž dokáže protivníky přikovat na místě, aby je následně poslal na věčnost formou exkluzivního ohňostroje. Co je důležité zmínit, krystaly, které tahle zbraň fluše rovněž nepřátele zpomalují a perfektně se hodí na vyhánění ovcí z úkrytu. No, a teď si všechny tyhle úžasné zbraně a schopnosti zkuste představit pohromadě, jak fungují ve vzájemné koherenci, když každá postava dělá přesně to co má. Zapomeňte na styl Rambo, na to tu není místo a pokud vás to láká, kupte si Call of Duty. Tady je třeba dávat pozor na své spoluhráče, ať už ovládané živými kolegy, nebo umělou inteligencí. Pokud totiž nebudete spolupracovat je tu dost velká šance, že víc času strávíte čekáním na načtení posledního checkpointu, než skutečným hraním.

Netřeba se nicméně bát, že by tím trpěl vývoj vašeho oblíbeného hrdiny. Vývojáři se totiž nechali slyšet, že pro gamesu počítají s unikátním systémem přerozdělování zkušeností, aby každý dostal svůj díl. Pokud tedy někoho zabijete zatímco jste schovaní za Daltonovým štítem a nepřítele vám zmrazil Izzin Shattergun, můžete se všichni tři těšit na stejnou sumu zkušenostních bodíků. Za ty je následně možné vylepšovat stávající, či nakupovat nové ability z celého stromu schopností, ať už půjde o navýšení šance na kritický zásah, nebo delší čas strávený maskováním. Volba je jen na vás. Postup je navíc slíben nejen pro kampaň, ale rovněž pro další, dosud nespecifikovaný mód, a schopnosti které naberete v singlu si tak můžete přenést i tam. A naopak.

Podle prvních dojmů z kratičkého dema, které si mohli vyzkoušet redaktoři největších zahraničních magazínů, zatím všechno nasvědčuje tomu, že Fuse nabídne zájemcům dostatek různorodé zábavy na to, aby u hry vydrželi dlouhé desítky hodin. S každou postavou je údajně tatáž mise diametrálně odlišný zážitek a to se poslouchá moc dobře. Bude zajímavé sledovat, jak se titul nakonec vyvrbí až v březnu příštího kalendářního roku konečně dorazí na trh, a hlavně kolik slibů tvůrci skutečně splní. Jedním z nejdůležitějších prvků, alespoň pro mě, bude adekvátní zpracování titulu v singleplayeru a kooperaci. Novináři zatím sice tvrdí, že je Fuse stejně uspokojivé s umělou inteligencí jako s živými spoluhráči, ale v tomto směru i nadále zůstávám lehce skeptický. Doufám však, že budu příjemně překvapen.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama