Ponořte se do světa Ghostwire Tokyo
Preview Článek Ponořte se do světa Ghostwire Tokyo

Ponořte se do světa Ghostwire Tokyo

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

10
Platformy PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Podrobný pohled na paranormální akční adventuru od Tango Gameworks.

Reklama

Jak již jste byli v týdnu informováni, vypustila společnost Bethesda Softworks a vývojáři z Tango Gameworks 10 minut dlouhou ukázku a také 10 minut dlouhý vývojářský spot z chystané akční hry Ghostwire Tokyo. Jde o nejnovější titul vývojářů série The Evil Within, ale na rozdíl od předchozích dvou her studia, hororu a jejího pokračování, je Ghostwire Tokyo paranormální akční adventurou, zasazenou do jednoho z nejlidnatějších měst světa. Ale paradoxně prakticky bez obyvatel.

Ghostwire Tokyo je akční adventurou, ve která ovládnete mystická umění éterického boje a zároveň budete pracovat na porážce nepřítele jménem Hannyi a jeho následovníků Visitors, kteří napadli Tokio. Tyto nadpřirozené entity, potulující se úžasným světem hry Ghostwire zasazeného do Tokia, byly vytvořeny tak, aby reflektovaly jeho kuriozity a tajemství, případně se odkazovaly na postavy z japonských legend, folklóru a tajemných příběhů.

Hráči potkají také další postavy, které od vás potřebují pomoc, dále velké množství duchů, kteří zase potřebují zachránit, a také spřátelené charaktery, u kterých můžete vyměnit vzácné nalezené předměty za jiné odměny. Vedlejší příběhy nabídnou v Ghostwire Tokyo obvyklý doprovodný obsahem, ale budou to prý spíše roztomilé příběhy, které dále dokreslují svět hry a vizi vývojářů.

Nepřítomnost postav vysvětlil režisér hry Ghostwire Tokyo Kenji Kimura tím, že je hra zasazena do děsivé a strašidelné vize Tokia. Poté, co téměř všechna tokijská populace záhadně zmizí, je město zaplaveno nadpřirozenými tvory a právě zde začíná herní příběh.

Vy se probudíte v opuštěných ulicích Tokia a v hlavě vám zní neznámý hlas a žilami vám proudí podivné nadpřirozené elementárními síly. Zjistíte, že vás posedl tajemný duch jménem KK, který má své vlastní cíle a se kterým musíte spolupracovat, abyste odhalili pravdu o zmizení lidí a zachránili město před touto noční můrou.

Arzenál vašich schopností Ethereal Weaving dokáže usměrnit surový éter, jako je vítr, oheň a voda. Postupně se naučíte tyto schopnosti na základě vašeho herního stylu upgradovat a ovládat.

Kromě těchto schopností budete mít k dispozici řadu tradičnějších a pár mystičtějších nástrojů. Alfou a omegou hry zůstává procházení a průzkum města. Oblasti s hustou mlhou ukrývají temnou energii, která vyčerpává vaše zdraví a také jsou zamořeny smrtícími paranormálními tvory. Chcete-li zbavit tyto infikované oblasti nečistých tvorů, budete muset očistit poškozené brány torii, roztroušené po celém městě. A osvobozením duší získáte zkušenosti pro vylepšení svých éterických schopností. Uvnitř svatyně za bránou torii navíc Akito najde katashiro, což je japonské papírové mýto, používané pro účely očisty jako talisman. Tyto papírové panenky se vám pak budou hodit během zbytku hry.

V celém Tokiu pak ještě objevíte podivné zkreslení reality - Utena Spaces, kde nemůžete věřit času a ani prostoru. Jenže jediný způsob jak dokončit misi, je dostat se přes ně.

V ukázkách z hraní hry Ghostwire Tokyo bylo vidět okamžiky, kdy jsou od sebe Akito a KK odděleni, takže Akito musí sázet na svůj důvtip a tradiční zbraně. Musí ducha vystopovat, nepozorovaně se k němu přiblížit a zneškodnit jej. Tím k sobě navíc nepřilákáte nechtěnou pozornost.

Po setkání Akita s KK můžete znovu použít jeho schopnosti a získáte tak přístup k ničivým útokům. Od této doby budete v boji nabíjet svou synergii prostřednictví KK. Při plném nabití můžete vstoupit do režimu Wire In a ještě navýšit svou sílu.

Pro pohyb mezi budovami se musíte přichytit k nejbližšímu tengu yokai. Tato stvoření jsou nejen nejrychlejším způsobem jak se dostat rychleji dál, ale také ve městě otevírají novou dimenzi.

Průzkumem města navíc získáte další nástroje a zbraně nebo talismany, které ještě rozšíří vaše bojové možnosti. A pomocí Spectral Vision můžete během cesty Tokiem vnímat nezvané návštěvníky a další zajímavá místa. Třeba yokai kočka Nekomata vlastní obchod a uvítá vás klasickým „mňau“. Nekomata má různé zboží, které si můžete koupit a to včetně katashira a čím více katashir u sebe máte, tím více duší dokáže absorbovat. Mezi dalšími předměty najdete třeba Dog Foot, které můžete dát psům se kterými se setkáte, Kibi Dango pro obnovu HP a velký sortiment dalších potravin a občerstvení.

Ve svatyni budou mít hráči možnost pomodlit se a darovat buď 100 meika nebo 500 meika a něco si přát. V ukázce hry bylo možné přát si najít další Jizo sošky, najít „to, co hledám“, obnovit zdraví nebo SP anebo „sníst nejdražší sushi na světě“.

V představení hry Ghostwire Tokyo jsme mohli vidět také obrazovku nabídky hry, která obsahuje karty misí, mapu, dovednosti, inventář a databázi.

Mapa ukazuje částečně odhalené Tokio se všemi ostatními oblastmi města ještě pokrytými mlhou, ale můžeme vidět i značky bran torii a očištěním těchto bran se mlha vytratí a odkryjí se další části mapy. Vidět můžeme i obchody a další ikony. Přes mapu půjde s největší pravděpodobností použít i rychlé cestování.

Díky záložce dovedností víme, že se celkem budeme moci naučit 31 schopností (ve videu byly funkční tři), 21 Ethereal Weaving (funkční byly dvě) a 16 dílů výbavy. Nové schopnosti a vylepšení lze odemknout utrácením bodů dovedností. Za ně lze třeba zvýšit dosah Spectral Vision na 40 metrů.

Ve videu výše se Shinji Mikami, zakladatel Tango Gameworks, ptal jak by vývojáři popsali jední slovem hru Ghostwire Tokyo. Junya Fuji (design prostředí) odpověděl, že: "Je to těžké.", programátor Tsuyoshi Okugawa zase že: "No, je to trochu těžké." a herní designer Suguru Murakoshi prohlásil: "Jahodový koláč.", což chtěl Mikami blíže vysvětlit.

„Jahodový koláč byl navržen podle designu vycházejícího slunce Hinomaru [japonská vlajka] a jeho původ je skutečně japonský. Hra vznikla v japonském studiu a odehrává se v Japonsku. Je to hra, kde si každý může najít něco, co se mu líbí. Některé části jsou sladké a jiné pikantní částmi, stejně jako u jahodového koláče. Je to obraz."

Reiko Hirashima (návrhářka postav) popsala Ghostwire jedním slovem: "Myslím, že to slovo, které bych zvolila, by bylo ‚paranormální‘." Okugawa pak dodal, že: "Když to vyjádřím jednou větou, je to ‚autentické Tokio‘."

Fuji přiblížil způsob vybudování světa Ghostwire Tokyo tak, aby lidí mohli vnímat realitu Tokia. Design je prý vytvořen realisticky a díky tomuto prostředí mohou neobvyklé jevy a paranormální nepřátelé skutečně vyniknout.

Režisér Kenji Kimura ještě dodal, že se hra jmenuje Ghostwire, což naznačuje něco opravdu důležitého. "Prvky ‚drátů/propojení‘ jsme použili jako důležitou součást hry. Pomocí nich můžete bojovat se svými nepřáteli různými způsoby, takže bude každý boj jedinečný. Opravdu jsme chtěli, aby akce působily zábavně."

Hudební skladatel Masatoshi Yanagi byl dotázán, jak vznikala hudba a zvuky hry, protože Tango v minulosti vytvářelo převážně hororové hry a tentokrát jde o akční adventuru: "Když jde o horor, pak stimulujeme hráčovu úzkost vysokým ječením a vybíráme zvuky, které dotváří psychologické efekty, a těch byla většina. V akčním dobrodružstvím chceme, aby se hráči cítili jako hrdinové a chtěli padouchy vyzvat. A také prozkoumat hru. Chtěl jsem vytvořit zvuky, které v hráči inspirují pozitivitu. To byl náš motiv pro výběr zvuků."

Mikami: "Existuje nějaká hudba, film, manga nebo něco podobného, ​​co ovlivnilo vaši práci na hře Ghostwire Tokyo?"

Hirashima: „Moje vlivy pochází ze starých japonských dřevořezů Ukiyo-e. Takové ty staré obrazy yokaiů nebo duchů?"

Podle Kimury je to Goethův Faust, podle Fujiho Solaris., podle Okugawy Clamp’s X, Tokyo BABYLON a Yanagi poslouchal hodně tradiční japonské hudby. Kimura měl za vzor Údolí mozku od Hideaki Seny, ale na to mu Mikami sdělil že: "Nečtu moc knih, takže jsem netušil, o čem v té poslední části mluvíš."

Soubojový systém Kimura přiblížil jako něco, v čem hraje důležitou roli síla rukou. Pomocí rukou můžete manipulovat s různými prvky jako je vítr a voda a také spouštět ohnivé útoky. Okugawa dodal, že si můžete vybrat různé zbraně podle svého vlastního vkusu a že je opravdu zábavné je všechny používat.

Mikami: "Akce prostřednictví rukou vypadaly opravdu úžasně. Způsob, jakým bojujete, je ve srovnání s jinými hrami jiný, nabízí jiný druh přitažlivosti. Vím, že jsem zaujatý, ale tohle se mi na této hře opravdu líbí. Teď to zní jako reklama. Což je špatně!"

A jaké byly hlavní výzvy při vytváření této hry?

Murakoshi: "Bylo to poprvé, co jsme vytvořili nelineární hru."

Fuji: "Tokio nabízí velkolepé prostředí a hráč se může volně procházet. Měl jsem spoustu problémů se snahou přijít na to, jak to celé vyjádřit."

Podle Hirashimy je to stálo spoustu pokusů a omylů než zjistili, jak to udělat tak, aby vše fungovalo.

Okugawa: "Máme v Ghostwire celkem 2 200 mapových segmentů a statisíce... miliony objektů, které musíme neustále načítat. A zpracování toho všeho bylo složité. Ale hardware [next-gen] to pomáhá zmírnit a pomáhají s tím i naše optimalizace. Byla to výzva – ale rozhodně to stálo za to, protože nám to umožňuje naši vizi vyjádřit v průběhu hry.“

"Věříte na duchy nebo paranormální jevy?"

Murakoshi: „Duchové jsou něco, v co v podstatě vůbec nevěřím. Chci věřit na duchy, ale nemám s paranormálními jevy zkušenosti, takže je pravdou, že na ně moc nevěřím.“

Hirashima: „Byl bych rád, kdyby byli duchové skuteční. Nikdy jsem žádného neviděl, ale rád bych. Pokud je to možné. Nikdy jsem se ale nesetkal s paranormálními jevy. Doufám, že je to skutečné a jednou bych to chtěl zažít."

Kimura: "Nemám moc zkušeností s paranormálními jevy, ale někdy mě ve snech pronásleduje černá věc s nůžkami v ruce."

Na otázku jaké jsou vaše oblíbené funkce ve hře Ghostwire Tokyo řekl Murakoshi že je to příběh a jeho smysl. Pro Hirashimu jsou to všechny ty paranormální efekty. Od děsivých po cool (někdy dokonce i vtipné) věci, které se mohou stát. Rozmanitost působivých paranormálních efektů jsou tak nejlepší vlastností hry

Tango Gameworks využili také 3D audio systém z PlayStation 5.

"3D zvuk je opravdu úžasný. Pokud ve hře do něčeho omylem kopnete nebo klepnete, pak můžete slyšet výsledný zvuk. Zní to tak neuvěřitelně reálně, že se divíte a rozhlížíte se kolem sebe, abyste zjistili, jestli jste něco nerozbili uvnitř vašeho domu. To je podle mého názoru nejlepší vlastnost hry," řekl Yanagi.

Podle Okugawy je nejlepší vlastností hry 4K HDR a když zapnete sledování paprsků: "Opravdu uvidíte, jak krásně to vypadá ve vysokém rozlišení. 4K, HDR, ray tracing – to se skvěle hodí pro mokrou zem a barevnou noc v Shibuyi. Myslím, že lidé budou moci vidět a zažít něco, co ještě neviděli."

Mikami na závěr dodal: "Věřím, že hra je opravdu dobře udělaná."

Ukázka předvedla pouze malou část hry Ghostwire Tokyo a to, co bylo ukázáno, vypadá podle mne slibně. Pokud je pro vás není představa toulání se po velmi detailním Tokiu coby otevřeného světa, dostatečně lákavá, možná pro vás přiláká kombinace yokaiů a nadpřirozených schopností.

Ghostwire Tokyo má vyjít pro PlayStation 5 a prostřednictvím Steamu a Epic Games Store pro PC 25. března. Digitální předobjednávky Deluxe edice na PlayStation Store obsahují předběžný přístup ke hře (již 22. března) a balíčky in-game obsahu Streetwear Outfit Pack, Shinobi Outfit a Kunai Weapon. Hru můžete přeobjednávat v obchodech Xzone.cz a Xzone.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama