Před několika týdny hra dorazila na Xbox a do Game Passu.
Vývojáři z japonského studia Tango Gameworks se pochlubili, že do jejich virtuální verze Tokia plné duchů a nástrah se vydalo na 4 miliony hráčů. Titulu od autorů hororové série The Evil Within nebo letošní hudební akce Hi-Fi Rush nepochybně pomohlo nedávné vydání na Xbox Series a zařazení do předplatitelských služeb Game Pass a PS Plus.
Ghostwire: Tokyo má za sebou zajímavou cestu. Od studia, které v roce 2010 založil Šindži Mikami, tvůrce série Resident Evil a později právě zmiňovaného The Evil Within, se očekával další hororový titul. Místo toho japonští autoři nadělili hráčům akční duchařinu, která sice dokáže postrašit, ale k předchozím hrám Tanga má v tomto ohledu daleko. Samotný Mikami na hře navíc nepracoval (letos svoje studio opustil), vývoj vedla producentka Ikumi Nakamura, kterou po jejím odchodu ze studia v září 2019 nahradil Kendži Kimura.
Akční adventura z japonské metropole (zasazením i původem) dorazila na trh v březnu 2022 jako konzolová exkluzivita pro PS5, ve chvíli, kdy už bylo studio (v rámci ZeniMaxu) majetkem Microsoftu. Po roce od vydání se hra podívala také na Xbox a dorazila současně do předplatitelských služeb obou konkurentů.
Nakonec byla hra přijata převážně kladně. „Po stohodinových eposech z posledních týdnů je Ghostwire příjemným návratem ke stravitelnějšímu rozsahu videoher, kromě jiného i proto, že žánrově má nejblíže ke střílečce. Jako hřiště nabídne působivě zpracované Tokio, zaplavené armádami oživlých mýtů i moderních městských legend,“ napsali jsme v recenzi.