Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide
Preview Článek Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

Dojmy z hraní bety Warhammer 40.000: Darktide

Pavel Leňko

Pavel Leňko

2
Platformy Windows PC

Dojmy z hraní uzavřeného betatestu očekávané coop akce.

Reklama

Během uplynulého víkendu probíhala uzavřená beta (dále CBT) nadcházející first person akční hry Darktide, a my u toho samozřejmě nemohli chybět.

Darktide je další hrou studia Fatshark, které je známé hlavně díky sérii Vermintide. A nepřekvapivě je to právě Vermintide 2 ze kterého Darktide čerpá většinu herních mechanik a herního stylu - Coop FP akční hra pro čtyři hráče. Víceméně by se většina herních prvků dala shrnout do kategorie "viděli jste už dříve" což sice není úplně naškodu, ale není to ani ideální. Na první pohled největší rozdíl je samozřejmě v zasazení hry - z temného fantasy světa Warhammeru se přesouváme do ještě temnějšího světa Warhammeru 40.000, kde se gotická temná fantasy kombinuje se sci-fi. Darktide Vás po krátkém tutorialu zaparkuje v HUB lokaci na palubě inkviziční vesmírné lodě, a hurá na to. Planeta na jejímž orbitu se nacházíte trpí bující nákazou chaosu a z důvodu nedostatku vojenských sil jste byli povoláni vy a vaši spolubydlící z vězení pro trochu té cílené deratizace.

Na začátku hry si vyberete jednu ze čtyř postav (tedy jsou k dispozici všechny). Poté co si vyberete z Veterána, Ogryna, fanatického Kněze a psykera (kouzelník ve 40k univerzu) si zvolíte její minulost a hurá na věc. Nutno zmínit, že krom ogryna je možné hrát za mužskou i ženskou postavu. Nakolik tento svižný start bude odpovídat plné hře je težké odhadnout, ale v rámci možností CBT mi úvod nepřišel zbytečně zdlouhavý. Jakmile se ocitnete v HUBu, není tam nic moc co dělat, poněvadž NPC (nákup zbraní, později jakési challenge NPC a to je všechno) se s vámi nebaví - je třeba si získat jejich důvěru. Přecijen jste trestanec a ne nějaký obvyklý hrdina. Nezbývá tedy než skočit do hry. V CBT byly k dispozici čtyři mapy, na nichž se plnilo několik misí - zabít cíl, rozběhnout vyplou továrnu nebo "znárodnit" speciální munici a podobně. Mise mají 5 obtížností a stejně jako ve Vermintide jsou v některých z nich schované reliky nebo grimoáry, jejichž sbírání sice stíží misi, ale zase Vás odmění většími odměnami.

Bohužel má hra problém s balancem a chováním zbraní celkově. Zatímco boj zblízka je super a zábavný, střelné zbraně jsou prostě špatné. Pominu detaily jako třeba nelogičnost toho, že paprskový lasgun na baterky ma zpětný ráz (to je asi kvůli balancu a vžití se do hry, nebo spíše zábavnosti střelby jako takové). Větší problém je v tom, že přebíjení zásobníku je u všech zbraní co jsem zkusil otřesně dlouhé a zbraně jsou opravdu až vtipně nepřesné (několikrát jsem si připadal jako stormtrooper ve star wars filmech) - například takový lasgun v rukou veteran sharpshooter postavy vyloženě střílí paprsky z hlavně uplně mimo, což je prostě špatně. Celkově je prostě jednodušší vzít do ruky lopatku, sekyru, nebo meč a jít situaci vyřešit zblízka. Co na tom že každý nepřítel z těch stejných zbraní střílí jako by to byl prvotřídní sniper. Pochopil bych jistou míru nepřesnosti kvůli "RPG" systému lootu, ale i to by mělo mít nějaký limit.

Co se technické stránky hry týče, krom pár disconnect problémů (pokud jste byli v misi a stihli jste se rychle vrátit, funguje reconnect do dané hry, což je super) jsem nezaznamenal žádné problémy. Hra běží svižně i na celkem průměrném PC (RTX2080S při 3440x1440) a glitchů bylo minimum. Za co ale nejde než pochválit je hudební doprovod. Jesper Kyd opět září a jeho OST rozhodně umístím do svého playlistu.

Výše zmíněné chování střelných zbraní bohužel nahrává postavám jako je Ogryn nebo Priest, které jsou spíše vhodné pro boj zblízka a je pro ně průchod hrou tudíž o něco jednodušší. Mám-li soudit, je to právě tento problém, který by mělo herní studio Fatshark vyřešit co nejdříve, a doufám že to stihnou do vydání hry. V Darktide betě jsem nechal cca 10 hodin hraní a krom tohoto problému s balancem jsem na žádné vážnější trable nenarazil. Doufám tedy že tvůrci nezklamou a vydají hru opravenou a já se spolu s přáteli budu moct vrhnout do akce ve vybalancované partě, a ne kombinaci tří ogrynů a kněze.

Warhammer 40.000: Darktide vychází 30. Listopadu pro PC (Steam Wishlist). Xbox zatím datum nemá.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama