@El_Scorpio
Taky bych úplně nesouhlasil s tou obtížností. Naopak kvůli dost statickému soubojovému systému kde vlastně stačí jen klikat na myši a velkou část soubojů tím lehce vyhrajete, mi přijde obtížnost spíše snažší. Ten quest který popisuješ je vlastně jediný, který si pamatuji, že mi dělal obtíže najít, ale jinak to bylo s hledáním v poho. Vlastně ještě jeden, kdy mě nějaká žena požádala abych jí našel manžela, kterej se jí ztratil v písečné bouři. Myslí si, že to bylo západně odsud ale vlastně si vůbec není jistá, protože možná v té bouři ztratila taky orientaci :-) Dodneška tak vlastně nevím jestli to byl od tvůrců chyták nebo jsem měl tít opravdu na západ.
Proč by to nemohlo v openworld fungovat? Například v Morrowindu to funguje poměrně dobře. (Tím nechci vyvolávat diskuzi na téma oldschool). Pokud je popis něco jako "Dej se severní bránou. Na první křižovatce doleva a asi po 200m narazíš na starou sochu a zpráva bude ukrytá v křoví 10m vpravo od sochy". Takhle můžete jít v pohodě bez ukazatelů a nebude to stát žádný čas navíc. Samozřejmě je nutné mít dobře nadesignované věci jako je deník/quest log apod. Ale pokud se to udělá citlivě tak se do dá. Zvlášť když budete mít k dispozici orla, který může udělat lepší zaměření cíle nebo třeba poskytnout decentní nápovědu.
Hlavně instalace toho Overhaul je naprosto jednoduchá a blbovzdorná. Člověk jen kliká na next a postupně si všechno nastaví a doinstaluje co mu chybí (na vše je tam detekce) . Proto doporučují stáhnout poslední verzi.
Nevýhoda je, že se to snaží nacpat dobrou grafiku na (v dnešní době) zastaralí engine, takže člověk potřebuje trochu lepší hardware než na moderní hru s obdobnou grafikou. Ale zase je tam spousta nastavení, takže si člověk může ubrat co nestíhá.
Pokud chcete hrát na ultraširokoúhlém rozlišení, tak si sežentě poslední verzi 'Morrowind Code Patch' (moje instalace OO obsahovala starší verzi) , která fixuje problém se zavíráním knih a svitků při ultraširokoúhlých rozlišeních.
Pokud nehodláte jít nelegální cestou, tak je skutečná cena ještě vyšší. Zvolte na eshopu třeba Polsko a hned vám tam skočí 699 euro, s poštovným to pak dává 742 éček.
Nevím jestli jsou to jen hry potvrzené na 2016, ale i tak mi tam rozhodně chybí 2 pecky od Paradoxu na které se velmi těším a to Hearts of Iron IV a Stellaris. Věřím, že obě to letos stihnou.
@KRoman47: A původní otázka byla, jestli je složitost zafixovaná nebo ne. Přeci jen 850 operací za vteřinu počítající fyziku asi bude docela náročné. Nebo to mají opravdu tak zoptimalizované, že to zvládne jakýkoliv průměrný procesor?
Takže mám hru, která na pozadí počítá úžasnou fyziku, ale bude ji schopna (na slabším PC) zobrazit třeba je v 10 FPS místo toho aby výpočty trochu aproximovala a poskytla třeba 30 FPS. Tak možný to je, jenom teda lituju hráče se slabším PC.
Když se mi hra trhá, tak se ke mě, jakožto vnějšímu pozorovateli, prostě chová jinak, ať už si uvnitř dělá co chce. A mě by ale opravdu zajímala odpověď na tu otázku co se teda bude dít na slabším PC.
Anciabl: Proč by to měla být blbost? Co se asi stane když to spustíš na procesoru, kterej to prostě neutáhne? Když se tím číslem chlubí, tak to bude asi nějaké maximum, které se jim podařilo dosáhnout, což by znamenalo na výkoném stroji. To, že by to každému běželo jinak je pravda, ale nemyslím si, že by pokles třeba z 600 na 300 měl nějaký velký vliv na to co hráč pozoruje. Krom toho se to už dneska děje. Pokud ti hra běží na různých hodnotách FPS, tak se taky vůči hráči chová jinak.
Ale já to chápu, já to psal v reakci na Smukiho, který psal, žen si sám není jist, kdo jsou dobří a kdo špatní. Mě je samozřejmě jasné, "když se seká dříví, tak lítají třísky".
Smuky: V tom případě asi nemáš problém hrát za zápornýho hrdinu (což já mám) . Protože zabít tolik lidí za celou hru a nebýt si jistý, jestli jsi ty (assasín) správnej nebo špatnej, to musí mít tvoje postava asi dost špatný svědomí
FesakSX: To máš samozřejmě pravdu, že plno věcí se ze hry dá pochytit a je to dobře. Ale pokud chce člověk dané epoše/události opravdu rozumět, tak potřebuje znát širší souvislosti, sociální, ekonomickou, etnickou atd. situaci a tam už prostě AC dost selhává.
Smuky: Mě pouze vadí to černobílé (kladné/záporné) zobrazení světa, což se bohužel táhne celou sérií. Je mi pak smutno, když na internetu čtu, že "Mě AC naučilo více historie než učitej dějepisu".
Co nám filmeček říká... Všichni aristokrati jsou prasata co znásilňujou služky, Všichni vojáci si užívají zabíjení civilistů a pak tam naběhnou kladní hrdinové, kteří ale vraždí vlastně taky koho se jim zachce. Hnus. Správná historická hra se neudělá tak, že pěkně vymodelujete jedno město, ale tak, že zachytíte reálie dané doby. Ale to bych asi chtěl po Ubi moc.
Může mi někdo znalý práce s CryEnginem (nebo obecně moderními GE) vysvětlit ty bugy typu půlka postavy v zemi... Neměl by tohle všechno řešit (korektně) engine? Nebo si ho ve Warhorse ohli takovým způsobem, že rozbili jeho základní funkcionalitu?
Jedna z věcí, která mi vadila v Skyrimu (u starších dílu taky, ale tam se to dá pochopit) , že města vypadají jako hromada krabic (budov) na házených na jednom místě, ale hlavně ta velikost. Největší město provincie, a má sotva 100 obyvatel. Zatímco tady město vypadá jako město a i ta velikost je úplně někde jinde.
"otec všech RTSek" trochu silná slova , vypadá to, že spíše než Crusader II, to bude Crusader HD. Což mě nevadí, ale dost to vypovídá o nynější kvalitě studia, že jediná hratelná hra za poslední dobu bude HD kopie mnoho let starého kousku. Zajímalo by mne, co hodlají vydat příště.
elcig: A to já právě mám na Wolfensteinovi rád. Člověk kosí 30 nácků za minutu a perfektně se u toho odreaguje. Krytí a taktika se podle mě k Wolfovi prost nehodí. Jinak samozřejmě nemám rád tupé střílečky, ale Wolf a taky Borderlnads, to je něco jiného. Ale i takováto střílečka se musí správně udělat, tak doufejme, že se povede.
Nic moc. Jednomu chlapíkovi uhasíte oheň, na což reaguje slovy "Kdo to byl..." ale že by ho napadlo otočit se podívat to ne. Další chlapík si ve šperkařství při pochůzce prohlíží šperky a když mu je ukradnete z vitríny, tak si toho při druhém kolečku ani nevšimne a to se dívá přímo do té vitríny. Takhle podle mě teda stealth akce vypadat nemá.
CKII i UEIV byly (a jsou) vynikající a realistické strategie. Ovšem HoI III mě dost zklamalo, hrál jsem sice za němce, ale bez jakéhokoliv zádrhelu a bez pouziti nějaké sofistikované strategie jsem za pár let dobyl prakticky celý svět. To mi na realistickou hru moc nepřišlo. Také doufám, že větší vliv bude mít počasí a že člověk bude muset řešit věci typu zásobování, kde třeba dlouhé děštivé počasí v kombinaci se zásobováním může zásadně ovlivnit válku v regionech typu Rusko atd...
scarcz: nehrál, ale ted jsem se koukl na nějaké mapy z G2, jsou to klasické mapy z takovýchto fantasy, kde je všechno namačkaný na sobě a určitě tam ještě bude plno dungeonů. Což je určitě dobré řešení pro hry typu Gothic, TES. Ale pokud se Vávra stále ohání realičností a sám výše zmíněný typ mapy v blogu kritizuje, tak si řikam, že tohle řešení asi nemůže použít. Jedině snad, kdyby mapa byla nějak rozkousková a hráč se mohl přeskakovat mezi těmito kousky, což mě osobně přijde jako nejlepší řešení.
To by mě zajímalo jak chce narvat 40 hodin na čtverec 3x3 km. Tam se vejde tak jeden hrad, 1-2 vesničky a mezi tim pár políček. Zvlášť, když kritizoval mapy typu TES, kde je všechno nahuštěný na jednom místě.
DwaneDibbley: Jestli to myslíš tak, že dříve nebyl žádnej odpad ale dnes je ho plno, tak nemám žádná tvrdá data, ale troufnu si tvrdit, že odpadu bylo vždy dost. Jak už jsem řekl, když si umíš vybrat tak i dnes vydrží týdny, za mě třeba CK2 nebo EU4 od Paradoxu.
To, že když někdo přijde s originálním nápadem a hráčům se líbí, tak není problém vývojáře podpořit a změnit nápad na skutečnost. Dobře možná to nestačí na označení zlatá éra, ale jsou tady možnosti o který si vývojáři mohli před 20 lety nechat maximálně zdát. A to samozřejmě je ve výsledku velké plus i pro hráče. Ale už jsem řekl, chcete to vybírat, a nehrát vše co přijde pod ruku a pak si stěžovat, že jsou to většinou kraviny.