Mě by zajímalo co mají všichni proti Risen 2? Jasně ta hra mělá své mouchy ale celkové jsem se u ni většinu času dobře bavil. Pirátská atmosféra tomu docela sedla a kurvující gnóm neměl chybu .
No ono to vypadá že by to nemuselo být úplně špatný. Místy to už od pohledu smrdí dvojkou ale ne tak moc jak bych čekal. No Po DA2 a ME3 už Bioware nevěřim ani nos mezi ušima ale rozhodně to vyzkoušim a možná i koupim.
Prý částečný fail. DA2 byla naprostá kataklyzmatická katastrofa. Budu držet palce a doufat že se BW alespoň částečně vykoupí za DA2 a ME3 a snad to bude co k čemu.
Láďa Loukota: Tak zrovna ztratit se na Virmire by se mi nejspíš nepovedlo ani kdybych se snažil a i kdyby, pořád je to lepší než koridor. Problém je, že v předchozích dvou dílech byla každá úroveň nečím zajímavá a měla svého vlastního ducha, své tajemství. V ME3 si člověk 90% času připadá že je to pořád jedna samá úroveň. Uznávám, že akce je subjektivní ale stejně si nemůžu pomoct aby mi nepřišlo, že třetí díl se definitivně snížil k hratelosti alá Gears of War. Už v druhém díle mi lezlo krkem, že byly jasně vidět pomalu letící projektily ačkoli by podle kodexu měly mít rychlosti v řádu tisíců m/s (viz 920 Cain 5km/s v praxi rychlost letícího holuba) . To samé u biotiků. Throw najednou nejdřív vyšle jakousi kouli místo aby došlo k přímému přenosu kinetické energie na cíl. K tomu si připočteme thermal clips jako trapnou výmluvu pro náboje a odstranění inventáře (inventář byl výborná věc, jenom jeho konzolovité zpracování zabírající malý zloměk plochy obrazovky neumožňující třídění podle parametrů byla hovadina) . Jsou to drobnosti, ale když to sečteme tak to má zdrcující dopad. Přestřelky v ME1 evokovaly v člověku silný pocit autentičnosti a tak fungovaly jako součást skládačky uvěřitelného a do detailů promyšleného vesmíru. V druhém a obzvláště třetím díle si člověk připadal podobně jako při sledování nějakého 90s akčního filmu. To je v pořádku u hry co se nebere vážně jako např. právě GoW, ale u Sci-Fi to neskutečně rozkope výsledný dojem a pocit vtáhnutí do ni. S medigelem se dá slouhlasit, i když jako adeptovi se mi občas nedostával. Co se týče překlenutí dialogu, tak to mi taky vadilo.
Pokud byl můj post pochopen jako útok na článek jako takový, tak to se omlouvám. Spíš mi jde o to, že ME3 všude sbírá naprosto směšná devítková a desítková hodnocení a nikomu to nepříjde divné ( pochopil bych ještě tak 7, a to jenom kvůli lásce k trilogii jak ocelku) . Konec je naprostá tragédie snad úplně ve všech ohledech a tak zastiňuje to, že s celou hrou je hodně věcí špatně. Ten konec ale neexistuje sám o sobě ale jenom toho, že hra byla odfláknutá jako celek. Příkladem budiž jak trapně a blbě se autoři vypořádali s hráči co královnu Rachni zabili anebo nechali legiona Cerberu. Dialogů tak polovina, co v předchozím díle a to ještě blbých, chybí mi něco jako ty dlouhé rozhovory s Legionem nebo Mordinem ve dvojce. O opakovaném využití Deus Ex Machina s lehkostí příslovečného tlustokožce obklopeného činskou keramikou ani nemluvě.
Postavy rozhodně nedělají příběh je tak. Dodávají mu hloubku a hlavně smysl, ale ne samy o sobě. ME2 vnesl do příběhu mnoho výborně udělaných postav se svou vlastní historií, motivacemi a postoji. Mnoho z nich by si rozhodně zasloužilo větší a lepší role, než jakých se jim dostalo (Kasumi, Zaeed, Mordin, Samara) . Moji pointou co se postav týče bylo tedx to, že ačkoli měl další díl připravenou dobrou půdu co se týče nejen hlavního příběhu ale i osudů každé jednotlivé postavy, tak to stejně bylo pohnojeno jak to jenom jde. Zmínil jsem se o tom, že právě ty momenty jsou to co drží příběh ME3 jakžtakž nad vodou (Sebeobětování Legiona, Liařina černá skříňka apod. )
BTW: Moje osobní bolístka je pak to, že ta obrovská díra na Klendagonu nebyla vysvětlená. Už od prvního dílu dráždí moji fantazii a nakonec to celé zůstane nevysvětleno.
Mě už docela vadí, jak se všichni chovají jako kdyby konec bylo to jediné, co je s ME3 špatně. Porovnejte to s prvním dílem trilogie a najděte JEDINOU věc, co je v trojce lépe zpracovaná. Hratelnost, leveldesign, příběh, grafika a celkový umělecký dojem, vše je v trojce tak o dvě úrovně horší. Snad jenom postavy jsou lepší, ale to je zásluha příběhově výborného (byť jinak podobně jako třetí díl, jen v menší míře nemocného) ME2.