AC: Valhallu propagují lokalizované reklamy
Assassin's Creed: Valhalla Novinka AC: Valhallu propagují lokalizované reklamy

AC: Valhallu propagují lokalizované reklamy

Martin Zavřel

Martin Zavřel

51
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Jak ale víme, hra samotná lokalizaci do češtiny nenabídne.

Reklama

Okolo toho, že nejnovější díl oblíbené (sice má hodně hlasitých odpůrců, ale pořád i hodně kupujících fanoušků - ostatně v naší anketě na začátku týdne jste si ji zvolili jako nejočekávanější hru měsíce) série Assassin´s Creed nebude obsahovat českou lokalizaci, jsme na Zingu měli bouři komentářů již před nějakou dobou, následovanou také peticí. Nicméně to nikam nevedlo a hra příští týden dorazí do obchodů bez českých titulků.

Navzdory tomu se ale nyní začaly na sociálních sítích i v televizi objevovat reklamy na tuto hru, které obsahují nejen české titulky, ale dokonce i profesionální český dabing:

Na tuto poněkud nečekanou situaci tak reaguje mnoho hráčů s údivem, případně rovnou s nelibostí:

"Oficiální český spot, na který lze příležitostně narazit na sociálních sítích. Kvůli přítomnosti nejen českých titulků, ale dokonce i českého dabingu, a zároveň na přání několika lidí, jsem jej musela "archivovat" (kanál Ubisoft Česko a Slovensko se naposledy hlásil před rokem s Ghost Recon Breakpoint, tak si nejsem jista, zda je / bude možné tuto upoutávku někde oficiálně zhlédnout), neboť mě taková forma propagace vzhledem k celkové absenci české lokalizace u her od Ubisoftu značně překvapila. (Nebo že by snad Microsoft?) V minulosti se objevilo pár Ubisoft videí s českým "komentářem" (Sterakdary, dříve Fiola), nicméně tohle je pro mě osobně novinka – pokud se mýlím a z dob minulých mi něco uniklo, dejte mi vědět."

Kristýna Sulková

Ačkoliv to opravdu působí jako píchnutí do vosího hnízda, je dobré si uvědomit, že za tím není schovaný zákeřný záměr a jde spíš o shodu náhod. Marketingové aktivity často řeší najatá agentura a zatímco vývoj a vydání hry je projekt Ubisoftu, reklamní kampaň je projektem těchto reklamních agentur, které ho řeší dle svého nejlepšího vědomí pro maximální zásah reklamy. Navíc český dabing je například podmínka pro to, aby reklamu odvysílala televize. A není snad potřeba vysvětlovat, že přeložit a nadabovat jednu minutu je něco jiného, než lokalizovat desítky hodin velké nelineární videohry. Česky dabované reklamy tak pravidelně můžeme vídat třeba na hry od Nintenda, kde samotné hry českou lokalizaci také nenabízejí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama