Vývojáři konečně opraví propady FPS.
Aktualizace:
Den po zveřejnění videa od Digital Foundry redakci kontaktovali vývojáři z Capcomu a řekli, že plánují update, který má problémy vyřešit:
"Tým vytváří patch, který odstraní výkonnostní problémy na PC. Měl by být k dispozici už brzy. Zanedlouho poskytneme více informací."
Původní článek:
Osmý díl Resident Evil Village si vede skvěle. Boduje u fanoušků i kritiků a na kontě už má něco přes 4,5 milionů prodaných kopií. Jenže ne všechno je takto růžové.
Zatímco konzolové verze této hry jsou velmi dobře optimalizované, na PC už to tak dobré není. I na silných sestavách se hráčům stává, že při zabití nepřítele či jen vystřelení ze zbraně dojde k nepříjemnému záseku. V jedné části, kde se objeví dcera a hmyz kolem ní, dokonce padají FPS. Nejde jen o nějaký menší propad, snímky za sekundu se klidně dostanou na čtvrtinovou hodnotu. Ve videu od Digital Foundry můžeme vidět, že ze zhruba 120 FPS se rychle stane pouhých 30.
A proč vůbec Rich Leadbetter z Digital Foundry hru testoval znova? Objevila se totiž craknutá verze a jak se brzy ukázalo, beží líp než originál s DRM ochranou. Nejsou zde ani záseky při výstřelu, ani propady FPS při setkání s hmyzem. Nastala tak poměrně zvláštní situace, kdy mají hráči, kteří si hru stáhnou, lepší zážitek než ti, již si ji koupili. I když se to také nedá říct obecně, protože v cracknuté verzi údajně chybí některé animace. I tak ale zůstává záhadou, proč Capcom tyto zásadní nedostatky stále neopravil.