Path tracing obsahují také nové díly série Resident Evil
Resident Evil Novinka Path tracing obsahují také nové díly série Resident Evil

Path tracing obsahují také nové díly série Resident Evil

Jan Urbančík

Jan Urbančík

10
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Přináší obrovská zlepšení nasvícení, stále ale chybí denoising.

Reklama

Nedávno jsme psali o velmi zajímavém videu Digital Foundry, v němž Alex Battaglia prozkoumal skrytý path tracing režim v Dragon's Domga 2. Ten byl implementován přímo vývojáři, ale velmi pravděpodobně pouze pro účely kontroly textur či materiálů, nikdy nebyl zamýšlen pro reálné nasazení. Také proto neobsahuje denoising, kvůli čemuž je výsledný obraz plný nepříjemného zrnění, path tracing každopádně dokáže pozvednout nasvícení na úplně jinou úroveň. A moddeři rychle zjistili, že Dragon's Dogma 2 není zdaleka jediným titulem od Capcomu, který PT obsahuje.

Ve skutečnosti totiž japonští vývojáři path tracing implementovali do všech her ze série Resident Evil počínaje sedmým dílem. Path Tracing tak najdete v RE7, RE8, RE2, RE3 a RE4. Především v poslední jmenované hře, přestože je nejnovější, dokáže path tracing dělat opravdu divy, protože na rozdíl od všech ostatních dílů má v základu pouze ray tracing odlesky, které navíc nevypadají moc dobře. Zbylé hry mají oproti tomu RT globální nasvícení a ambientní okluzi, Village už od vydání a 2, 3 a 7 vylepšení obdržely v current-gen updatu.

Pustil jsem se tak do testování právě čtvrtého dílu a výsledky jsou opravdu skvělé, především z hlediska stínů, které jsou detailnější a skutečně všude, kde mají být (byť hra kvůli tomu místy může působit možná až příliš tmavě). Je to rozhodně důkaz toho, že následující díl RE už by opravdu RT stíny potřeboval.

Path Tracing jsem zkoušel na nastavení s 2 odrazy a 4 vzorky na pixel. Původně ve 4K s FSR Quality, ale jak se ukázalo, upscaling šum path tracingu výrazně zhoršoval. Výsledky s nativním 4K s FXAA+TAA nebo s DLSS Quality upscalingem skrz modifikaci, kde jsem ale nechal zapnutý in-game TAA, byly naopak až překvapivě čisté. Jistě, šum tam stále byl a rozhodně nešlo o nic ideálního, ale čekal jsem horší výsledky.

Akorát ještě podotknu, že jsem pro některé screeny úmyslně vypnul hair strands, díky kterým jsou sice vlasy mnohem realističtější, ale nasvícení na ně vůbec nepůsobí, takže vypadají, jako by nezapadaly do scény. To v normální hře není tolik vidět, ale právě s path tracingem to dost bije do očí.

Čistě teoreticky se každopádně RE4 dá s path tracingem hrát, ale asi by bylo potřeba jeho nastavení trochu snížit či obětovat jiné věci, včetně rozlišení. V náročnějších lokacích jsem se totiž na své RTX 4080 i s DLSS Quality upscalem pohyboval někde okolo 20 FPS.

U ostatních titulů jsem bohužel neměl takové štěstí. Ve druhém i třetím díle způsoboval path tracing mnohem větší šum, a hlavně jsem nebyl schopný přepnout zpátky do původní verze (bez restartu hry), takže nemůžu nabídnout pořádné porovnání. Na YouTube každopádně najdete několik videí. Uživatel JoHien pak na Redditu zveřejnil velmi pěkné porovnávací screenshoty.

Pokud si chcete path tracing taky vyzkoušet, stačí si stáhnout Nightly verzi RE Frameworku (verze s upcalerem zde) a soubor "dinput8.dll" přetáhnout do složky se hrou. Po spuštění se vám zobrazí menu, kde musíte jít do nastavení Graphics a zakliknout "Ray Tracing Tweaks". Následně doporučuji nastavení Pure Path Tracing jakožto hlavní + clone ASVGF (pre nebo post), spolu s 2 odrazy a 4 vzorky na pixel.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama