Vrátí se původní herci, 3rd person perspektiva zatím potvrzená není.
Oznámení hry Alan Wake 2 na včerejších The Game Awards bylo splněným přáním mnoha fanoušků. Dozvěděli jsme se však pouze ty nejzákladnější informace a dnes na ně navázal magazín IGN, který přinesl rozhovor s creative directorem Samem Lakem.
Na začátek je důležité zmínit, že na hře jako takové se pracuje už od vydání prvního dílu, kdy vznikaly první prototypy pokračování (viz video níže). Ty však nakonec brzy skončily a od toho, co je Alan Wake 2 dnes, se drasticky liší. Některé prvky ale přece jen našly své uplatnění, a to ve spin-offu Alan Wake's American Nightmare z roku 2012.
Co se týče aktuální podoby hry, ta vzniká od roku 2019. Oficiální oznámení spolupráce s Epic Games jsme se totiž dočkali v březnu 2020 a už tehdy finští vývojáři z Remedy psali, že je jejich nová hra v předprodukci. Navíc tvrdili, že jde o jejich dosud nejambicióznější projekt.
Největší změnou oproti prvnímu dílu je žánr. Zatímco jednička byla spíš akčním psychologickým thrillerem, druhý díl má být plnohodnotným survival hororem. Sam Lake říká, že zkoušeli různé pojetí hratelnosti, ale právě survival horor se jim zdál zdaleka nejlepší. Podle Lakea totiž skvěle zapadá do temného, hororového příběhu, který chtějí odvyprávět.
Redaktor IGN poté položil poměrně nevinnou otázku, a to, jestli se vrátí 3rd person perspektiva, nebo bude tentokrát hra ve 1st personu, který se stal na poli hororů poměrně populárním. Sam Lake ale zatím na tuto otázku odpovědět nechtěl a řekl, že si na podrobnosti musíme počkat do léta příštího roku.
Samozřejmě to může být čistě tím, že chce studio Remedy počkat na vhodnou dobu, kdy vyloží na stůl veškeré karty, ale mohlo by přece jenom jít o změnu kamery? Podobnou proměnou ostatně prošla i série Resident Evil (mezi šestým a sedmým dílem), která prakticky položila základy tomu, čemu dnes říkáme survival horor.
Na další otázku už ale Sam Lake neměl problém odpovědět. Jde o engine, na němž hra vzniká. Titul sice bude vydávat společnost Epic Games, a tak by se vyloženě nabízelo využití Unreal Enginu 5, ale vývojáři se rozhodli zůstat věrní své vlastní technologii Northlight, kterou už využili ve hrách Quantum Break a Control.
Lake zároveň tvrdí, že půjde po grafické stránce o zdaleka nejlepší hru, kterou dosud vytvořili. A nutno říct, jejich předchozí titul Control nasadil laťku poměrně vysoko.
Nakonec jsme se ještě dočkali potvrzení toho, co asi všichni očekávali. Oba původní herci, kteří ztvárnili postavu Alana Wakea, se ve druhém díle vrátí. Ilkka Villi jakožto spisovatelova tvář a Matthew Porretta se postará o jeho hlas.
Úplně mimo rozhovor jsme se pak od Sama Lakea dočkali ještě jednoho oznámení, a to že druhým game directorem hry je Kyle Rowley. Ten už v minulosti u Remedy pracoval, podílel se na vývoji Quantum Breaku jako Lead Designer. Poté odešel na několik let do CD Projektu, kde pracoval jako Lead Gameplay Designer a Associate Design Director na Cyberpunku 2077. V lednu 2019 se však opět vrátil do finského studia Remedy.
Alan Wake 2 vyjde v roce 2023 na PC (pouze Epic Games Store), PlayStation 5 a Xbox Series.