Zpět na článek

Diskuze: Ambiciózní plány CD Projektu – kompletní trilogie Zaklínače vyjde v rozmezí šesti let

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

zinga
zinga
Level 21 Level 21
1. 12. 2025 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Papír snese všechno.

Ristan
Ristan
Level 35 Level 35
1. 12. 2025 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jestli budou další díly vypadat asi jako ta opuchlá Ciri ze starého traileru (a ne jako z té poslední ukázky), tak by to mohli stihnout. 😄

vtap
vtap
Level 30 Level 30
1. 12. 2025 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tři díly bohatě stačily

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
1. 12. 2025 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu kde ty ambice berou. Jak bylo řečeno v článku, po vydání čtvrtého Zaklínače jim běží čas šesti let, kdy chtějí vydat další dva díly Zaklínače a jeden díl Cyberpunku. Já tohle slyšet jako vývojář, tak odcházím ze studia protože to vypadá na crunch celých 6 let. Plus by to znamenalo, že by po vydání musela hra běžet fakt dobře, aby se nezdržovali opravami, tím pádem jsou vyloučené i příběhová DLC. No zkrátka, buď se probudí a řeknou si, že je tohle (téměř) nereálný a nebo dostaneme šablonové pokračování ala Assassin's Creed.

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
1. 12. 2025 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie Tak oni tohle již jednou vysvétlili. Tím že přešli na UE tak můžou svoje síly využít jen na vývoj her a né enginu. Mají svůj tým inženýrů, který spolupracuje s Epicem, ale hlavní práce zůstane Epicu.

Dále rozdělili svoje studio na část ve Varšavě, kde budou dál pracovat na trilogii Zaklínače s Ciri(tam mají 450 lidí) a ti se budou zaobírat jen tímhle universem. V Americe nabírají lidi do studia kde se bude zase pracovat na universu Cyberpunku, takže můžou pracovat na obou hrát zároveň. Jinak tohle se mě osobně líbí protože lidi s Evropy určité rozumí Zaklínačovi určitě lépe, stejně jako lidi z Bostonu Cyberpunku. Už nějakou dobu říkají, že největší práce je na tom buildu zaklínače teď(pracují na tom už skoro 5 let) a pak to bude daleko jednodušší. Jinak dříve bylo vydávat hru každé tři roky normální.

Osobně očekávám, že to prodlouží spíš na 7 let takže 2027-2031-2034 a DLC samozřejmé až na koci trilogie,stejně jako po W3.

Cyberpunk 2 někdo okolo 2029 pékně mezi W4 a W5, což by pro ně byl asi ideál. Pak je ještě otázka, kdy budou chtít vydat remake W1, kterej dělá Fools Theory, ale po tom dlouhým čekání na dalšího zaklínače, tak tohle vypadá parádně.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
1. 12. 2025 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor To vše ale není pouze o enginu. X studií pracuje s konkrétním enginem roky a hra jim trvá víc jak 2 roky. I kdyby ho znali skrz na skrz, tak průměrně 2 roky na hru, která má obsah se vším všudy tak 150+ hodin (když vezmu v potaz, že velikost má být podobná), to je prostě moc. Osobně si nevybavuju hru, která by oznámila datum vydání a na poprvé ho splnila. Neříkám, že takové nejsou, ale zkrátka dobře, drtivá většina se jich odloží, často i více než jednou, protože vývoj málokdy jde podle plánu. Jenom si tím pomyslně utahují smyčku kolem krku. Přesně tyhle "frajerské" řeči je dostali do průseru se CP77. Od té doby co je CDP na burze to je s nimi více a více nahnuté. Plus na CP2 pracuje teď jen 150 lidí, takže buď by museli najmout další stovky lidí, což by bylo providitelné, kdyby čtvrtý Zaklínač by byl fakt trhák, což je podmíněno tím, že vše vyjde podle jejich představách a nebo se tam přesune část lidí, kteří makali právě na Zaklínači.

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
1. 12. 2025 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Geralt z Rivie Hele asi by jsi si měl zjistit pravdivé informace. Zaprvé chtějí vydat celou trilogie do 6 let po vydání W4 v 2027, což je 2033, ale klidně to může být 2034, což je 4 a 3 roky na hru, což proveditelný je, když máš engine připravenej

Za druhé lidi ve Varšavě(tj. 450 lidí) se má opravdu zabývat jen zaklínačem a hned po vydání budou pokračovat v dalším díle(někteří již před vydáním jako spisovatelé atd. jenž mají hotovo dříve než se hra vydává - viz Kolmann, jenž tam teď opravdu nejde jen proto aby dohlédl na již napsaný questy ve W4. V Bostonu budou nabírat dál a chtějí do konce roku 2027 něco mezi 300-400 lidí s tím, že tam bude dohled lidí z evropy a vývoj povede člověk co měl na starosti Phantom Liberty, což je velmi dobrej krok.

Takže ano. Oni chtějí mít dvě na sobě nezávislí studia, každé pro svoje univerzum, kterému rozumí. Je to určitě hodně ambiciózní, ale dává to smysl a komu jinému věřit že se to povede než CDPR, které je společně s Rockstarem to nejlepší studio na open world..... Narozdíl od Rockstaru mě ale ty jejich univerza baví o moc víc :D

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
1. 12. 2025 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor Tady nejde o pravdivé/nepravdivé informace, ale spíš o tom jak moc jim věříš. A ty jim věříš o dost víc než já. Ne, že jim nepřeju úspěch, i já chci, abychom měli super Zaklínače, ale po tom fiasku se Cyberpunkem jsem prostě mnohem víc opatrnější s tím co slibují. Například se dušovali tím, že už nebudou mít ve studiu tak náročné crunche. S těmito termíny mám problém tomu věřit. CDPR je studio a studia dělají lidi. A část původních autorů ze CDPR odešlo.

bokas
bokas
Level 42 Level 42
1. 12. 2025 22:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie Těžko říct. Ono vydání mezi druhým a třetím dílem jsou 4 roky a dělalo na tom ani ne 100 zaměstnanců. Brutálně se přepisoval engine, protože hra byla OW. Teď budou mít hotové všechny nástroje.A vývojářů je 4-5 tolik. CP pojede separátně a vývojářů bude mít obdobně. Jako reálné to je.Ja jim docela fandim.Ono vyvíjet hru 5-6 let a být na akciovém trhu asi není legrace, když za sebou nemají žádnou oporu jako jiná studia( Sony, Take Two.. atd)

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
2. 12. 2025 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bokas @bokas Těch zaměstnanců bylo víc. Ze začátku nějakých 150 a na konci vývoje už jich bylo 250. Vím jak se s tím nadřeli, ale taky pak prosakovaly zvěsti o tom jaký to byl na konci crunch, kterému se už chtějí vyhýbat. Navíc je dnešní doba náročnější, standarty se zvyšují. Sice jsou i nové nástroje, které to kompenzují, ale víc lidí neznamená automaticky rychlejší práci. Ono je pak těžší to všechno ukočírovat. A pak dostal třetí Zaklínač ještě nějakou tu péči po vydání, tady by to chtělo, aby vše vydali na první dobrou a hned jeli dál.

bokas
bokas
Level 42 Level 42
2. 12. 2025 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bokas @Geralt z Rivie Jasně ale i tak je to jednou tolik. Většinu featurek a nástrojů budou mít z prvního dílu. Uvidí se za pár let holt no.

MrN00b
MrN00b
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PlayStation
1. 12. 2025 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak, a teď tu o Karkulce :D

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
1. 12. 2025 15:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jo ambiciózní, to oni jsou 😂Publikováno pomocí GIPHY

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
1. 12. 2025 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher @SamFisher Jsou a proto vydali dvě fantastické hry s parádními DLC. Jeden špatnej release na konzole na zom nic nemění. Každej potřebuje čas od času pořádnou facku.

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 44 Level 44
1. 12. 2025 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor To nebyl špatnej release, ale scam. Všichni si pamatujeme, jak o old gen verzích mluvili. Navíc určitě nešlo jen o old gen konzole. Ta hra byla v den vydání zastaralou beta verzí, kterou bys mohl přisoudit univerzitnímu vývojářskýmu týmu. Milion bugů, glitchů a chyb. Rozbitý scripty, rozbitý rpg prvky, jelikož čísla na pozadí nefungovala, jak měla atd. Neexistující AI NPC, neexistující systém policie, despawn objektů mimo kameru, nedokončená mapa a mohl bych pokračovat. Hodně rychle hráči zapomněli. Jiné studio by po takovém releasu zkrachovalo. CDPR měli to štěstí, že zvládli damage control, mají vládní podporu a v portfoliu Zaklínače.

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
1. 12. 2025 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @GoOdTiMe Nesmysl. Já jsem to hrál v den vydání na PC a osobně jsem pochopil, že to má taková problémy až ze zpráv a videí na youtube. Na PC to mélo stejné problémy jak každá vydána hra od Bethesdy..... Na druhou stranu jim ten průser na konzolích hodné ukázal, že příště už nic takového udélat nemůžou a nakonec z té hry po vydání PL udélali naprostou bombu. Bohužel zazím nikdo nevydal nic co by v podobném žánru mohlo tomuto konkurovat. Když nsem teď hrál Outer Worlds 2 od Obsidianu, tak jsem si uvědomil jak daleko je CDPR před narostou většinou studií.

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
1. 12. 2025 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor však říkám,že jsou :D Nesouhlasím se CP 2077. Tam až verze 2.0 byla tou verzí hry, která měla už být při vydání v roce 2020, dobrá hra, užil jsem si story, ale do fantastického stavu to mělo daleko. A proto si zasloužili tu ,,facku". Rád se budu mýlit, ale jsem realista a nevěřím, že vydají trilogii Zaklínačů v rozmezí 6 let na enginu, aby byly v hratelném stavu, kór na UE 5 v open worldu.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
1. 12. 2025 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor Když pominu všechny ty sliby, co hra měla mít (pár jich skrze oznámení odstranili), tak toho stavu sis musel všimnout. Každému na PC hra běžela trošku jinak, ale teleportující se policii měli všichni. Stejně tak jako tupé AI, které nedokázalo objet překážku a zablokovala celou silnici a mnoho dalších. To je jen technický stav, ten obsah, který měla hra mít, toho bylo mnohem víc.

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 44 Level 44
1. 12. 2025 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor To jsou objektivně doložený nedostatky, které oni sami přiznali, nehledě na to, že patch notes jsou veřejný. Můžeš se sám podívat, kolik toho opravovali. Ale chápu, že napsat "nesmysl" je jaksi jednodušší na mozeček.

bokas
bokas
Level 42 Level 42
1. 12. 2025 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor Tak to si hrál asi jinou verzi než my všichni ostatní v den vydání tvl 😀😀😀bugy a liché bylyo až to poslední čím ta hra trpěla.

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 44 Level 44
1. 12. 2025 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @bokas Uvědomuješ si vůbec, že větou "bugy a glitche byly až to poslední, čím ta hra trpěla" implicitně poukazuješ na to, že byla ještě v horším stavu, než popisuju já??? Nauč se laskavě česky. Víc slov, méně emotikonů.

Já se tady nebudu s idiotem dohadovat, v jakým stavu vyšel Cyberpunk. Pokud si myslíš, že hra byla v pořádku, seš nenáročnej a nevkusnej klaun.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
1. 12. 2025 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @GoOdTiMe On reagoval na Melneora, ne na tebe a co jsem pochopil, tak souhlasí s tím, že CP byl při vydání velkej bordel. Zdá se mi to nebo Zing teď nově upozorňuje i komenty, které jsou ve vlákně, ve kterém jsem i já, přestože ten komentář není mířený přímo na mě?

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 44 Level 44
1. 12. 2025 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Geralt z Rivie Jo, Bokasovi se tímhle omlouvám, nereagoval na mě. Z nějakýho důvodu to vyhazuje upozornění na veškerý příspěvky ve vlákně, přestože člověk není zmíněn. To asi máme jako náhradu za soutěže a jiné komunitní radovánky.

Reklama
Reklama