Novinka AMD na Computexu konečně představilo FSR

AMD na Computexu konečně představilo FSR

Jan Urbančík

Jan Urbančík

12
Platformy Windows PC

Došlo také na APU a grafické karty pro notebooky.

Reklama

Společnost AMD na dnešní konferenci v rámci Computexu oznámila spoustu věcí. Paradoxně však nedošlo na tu téměř jistou v podobě Radeonu RX 6600 XT. Zato jsme se dočkali hned několika překvapení.

CEO Lisa Su vše odstartovala oznámením desktopových APU postavených na architektuře Zen 3. Konkrétně byly představeny modely Ryzen 5 5600G a Ryzen 7 5700G. Ty už sice vyšly dříve pro OEM trh, nyní se však podívaji ke koncovým zákazníkům. Nižší model bude stát 259 dolarů, vyšší potom 359 dolarů. Oba se začnou prodávat 5. srpna.

AMD na Computexu konečně představilo FSR

Následovalo očekávané oznámení nových grafických karet pro notebooky. Řada Radeon RX 6000M je, stejně jako desktopová varianta, postavená na architektuře RDNA 2. Oproti prvnímu RDNA je zde samozřejmě velký posun ve spotřebě a samotném výkonu.

AMD na Computexu konečně představilo FSR

Nejprve byl představen model Radeon RX 6800M, který nabídne 40 výpočetních jednotek s taktem 2300 MHz, 12 GB GDDR6 VRAM a 96 MB Infinity Cache. Nabídne přibližně stejný výkon jako mobilní verze RTX 3080, ačkoli tento graf bych bral trochu s rezervou, protože v něm vidíme především hry, které AMD sponzoruje.

Další na řadě byl Radeon RX 6700M. Ten bude mít 36 výpočetních jednotek opět s taktem 2300 MHz, ale s 10 GB GDDR6 VRAM a 80 MB Infinity Cache.

AMD na Computexu konečně představilo FSR

Poslední model byl Radeon RX 6600M, který nabídne 28 výpočetních jednotek s frekvencí 2177 MHz, 8 GB GDDR6 VRAM a 32 MB Infinity Cache. Výkonnostně by se měl pohybovat okolo mobilní verze RTX 3060.

Notebooky s RX 6800M a 6600M by měly být dostupné už nyní. Ty další s RX 6700M mají být na trhu již brzy.

AMD na Computexu konečně představilo FSR

Pak už konečně došlo na očekávané představení technologie FidelityFX Super Resolution, která má konkurovat DLSS od Nvidie. Ukázka ze hry Godfall nám prozradila, jak si tato technologie vede. A nutno říct, že velmi dobře. V nativním 4K s ray tracingem dosáhnete na Radeonu RX 6800 XT jen 49 FPS. Se zapnutým FSR na režim Ultra Quality se dostanete na 78 FPS, což je skoro dvakrát tolik. Pokud byste chtěli ještě vyšší výkon, k dispozici budou také režimy Quality, Balanced a Performace, v němž se dostanete až na 150 FPS. Musíte už však počítat s horší kvalitou obrazu.

AMD na Computexu konečně představilo FSR

Vůbec nejlepší zpráva je, že FSR nebude fungovat pouze na grafických kartách řady RX 6000, ale i na starších RX 5000, RX 500 a Vegách. Dokonce budou dostupné i na konkurenčních grafikách od Nvidie, a to nejen na RTX řady 30 a 20, ale i na GTX 10, kde nefunguje ani DLSS. AMD přidalo i ukázku toho, jak funguje FSR na stále velmi populární GTX 1060. Použitý byl tentokrát Quality mód a sice už nešlo o tak velký posun jako u RX 6800 XT, ale majitelům starších grafických karet se každý snímek za sekundu navíc rozhodně hodí.

AMD na Computexu konečně představilo FSR

K vydání dojde 22. června. Technologii zatím podle AMD využilo přes 10 herních studií, ale samozřejmě se bude snažit, aby byla mnohem rozšířenější.

AMD na Computexu konečně představilo FSR

Celou konferenci uzavřela opět Lisa Su, která představila další zcela novou technologii v podobě 3D V-Cache. Pomocí ní by jednotlivá CPU mohla nabízet ještě větší kapacitu tzv. SRAM. Sama o sobě by mohla nabídnout v průměru o 15 % vyšší výkon ve hrách. Produkty s touto technologií by měly zamířit na trh ke konci tohoto roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama