Colin McRae: DiRT 3
Blogy čtenářů Článek Colin McRae: DiRT 3

Colin McRae: DiRT 3

Ctirad Kolaja

Ctirad Kolaja

Colin McRae byl, je a bude legenda světových rally. Pro mnohé je to nejlepší jezdec všech dob. Od pravdy nebudou daleko. Colin, se také může chlubit,…

Reklama

Colin McRae byl, je a bude legenda světových rally. Pro mnohé je to nejlepší jezdec všech dob. Od pravdy nebudou daleko. Colin, se také může chlubit, titulem mistra světa v rally a to za rok 1995. Co do počtu vítězství se jedná o čtvrtého nejúspěšnějšího jezdce všech dob.

 

Možná si říkáte, proč na blogu o videohrách píšu o legendárním rally jezdci. To proto, že Colinovo jméno znají také už pěknou řádku let, hráči na konzolích a pc. To všechno díky Codemasters. Ti si před několika lety všimly, vzrůstající popularity rally závodu mezi obyčejnými lidmi a fanoušky tohoto sportu, a tak se rozhodli toho náležitě využít.

 

Světlo světa tedy spatřila závodní hra Colin McRae Rally, které vyšlo celkem na 5 dílů. Svým zaměřením se jednalo o rally hru vycházející z konceptu tohoto sportu. Závodilo se s několika typy vozů po celém světě v různých zemí, za různých podmínek a na různých površích. Na výběr byl vtšinou celý šampionát, samostatná rychlostní zkouška (zkráceně RZ) či závod na stadiónu proti jednomu, počítačem řízenému soupeři.

 

 

 

První díly této hry, přinelso do kateogire závodních her, svěží vítr, ale. Jak se dalo čekat, tak vítr časem pořádně zeslábl. Není se čemu divit. Hrát pětkrát po sobě, v podstatě jednu a tu samou hru, pokaždé jen s velmi malými kosmetickými změnami, je pro pořádně otrlé hráče. A tak se stalo nevyhnutelné. Tahle série rally her začala ztrácet na svém kouzlu. Bylo tedy jesné, pokud se chtějí Codies udržet na vrcholu rally her, musí přijít s něčím novým.

 

Příhodný čas pro restart série Colin McRae přišel v okmažiku příchodu nových HD konzolí (PS3 a XBOX 360). Codemasters nelenily a světu ohlásily, že pracují na nové sérii off road závodů, kterou pojmenovali Colin McRae: Dirt. A jak je už z názvu patrné, byl to obrat o rovných 360 stupňů. Z názvu vymizelo slovíčko rally, které nahradilo slovo Dirt a už se nejednalo o rally závody, nýbrž o off road. Codemasters to s řeči o restartu celé série vzali doslovně. Dirt, jak se hře zkráceně říká, už neobsahoval jen klasické rally závody proti času, ale také jízdu z buginami, závody dakarských speciálů či třeba závody do vrchu. Všechny závodní kategorie obsažené v Dirtu, by se dali shrnout do jednoho slova a to zmiňované off road závodění.

 

První Dirt byl také kritiky a hlavně hráči velice pozitivně přijat. Všichni si pochvalovali výbornou grafiku hry, skvělý vozový park a zábavný jízdní model. Hra se také výborně prodávala a najednou se stala novým finačním pílířem Codies. Britové dlouho nelenily a oznámily, že pracují na druhém díle ozanačeném Colin McRae: Dirt 2. Jenže co se nestalo. V průběho vývoje druhého Dirtu obletěla svět, jak blesk z čistého nebe, zpráva, že Colin zemřel při pádu vrtulníku. Bylo tedy otázkou jak se lidé z Codemsaters s nastalou, velice nepříjemnou, situací vyrovnají.

 

 

Měli několik možností na výběr. Buď to celou série uložit k ledu, či pokračovat pod jiným názvem nebo pokračovat beze změny, jako poctu jednomu z nejlepších rally závodníků všech dob. Dnes už víme, že si u Codies vybrali právě třetí možnost. Dalo se to, tak nějak čekat, že se rozhodnou právě pro ten třetí krok. Měli k tomu několik důvodů. Tím největším, byla ale asi ten, že celé sérii se velmi dobře daří a bylo by škoda ji rušit, navíc když pro Codmestaers představuje hlavní, možná i největší, přísun jejich celkových zisků.

 

Zbývalo jen tedy vybrat technického poradce, který by pomáhal s vývojem řízení automobilů ve hře a dalšími technickými aspekty. Tuhle funkce u prvního Dirtu zastával sám Colin, který si také navrhnul vlastní auto s označením R4. S tímto vozítkem si můžete zajezdit jak v jedničce tak dvojce. První Dirt se stal velmi populárním na Americkém kontientu, to především díky svému šíršímu off road zameření, než předchozí Colin McRae hry, které byli díky svému čistému zaměření jen na rally, spíše oblíbené u Evropských hráčů.

 

Vývojáři se tedy rozhodli zaměřit se na Severoamerický trh. Tomu také odpovídal výběr technických poradců. Stěžejní osobou se stal rally jezdec Ken Block, který je také spoluzakladatl znamé oděvní značky DC Shoes. Dalšími jezdci, kteří se podíleli na vývoji druhého Dirtu, už nebyli čistě rally jezdci. Jejich jména spíše zaručovala lepší prodeje v USA. Jednalo se o tyto závodníky: Travis Pastrana, Tanner Foust a Dave Mirra. Jízdní model, na kterém se tito závodnící podíleli, se zastavil spíše na arkádové úrovni. Byl to ale druh arkády, kdy auto neplave několik centimetrů nad cestou, ale opavdu citíte jak se chová v závislosti na stavu vozovky. Jednalo se také o příjemný kompromis, pro všechny hráče, kteří se závodními hrami nemají moc velké zkušenosti.

 

 

 

Tím, že je Dirt 2 zaměřen spíše na Americké hráče, přibyl také úplně nový herní režim, a to rallycros na stadiónech. Za jeho vznikem stojí, rallycrosové závody, na olympiádě pro extrémní sporotovce zvané X Games. Smůlou pro, především Evropské hráče bylo, že tyto nové závody vznikly na úkor klasických rally závodů proti času. V podstatě v celém druhém Dirtu se objevilo na 5 klasických RZ ve dvou verzích, které mohli dohromady tvořit tak 20% náplně hlavní kampaně, což je, na bývalou čistokrevnou rally hru opravdu málo. Ba co víc, celkové zpracování, prezentace i vozový park spíše tíhl, k hráči bydlícímu v USA. Hra se také v tomto regionu výborně prodávala a penízky se jenom hrnuli.

 

To se samozřejmě přestalo líbit Evropským hráčům. Jejich slova protestu a odliv začal pomalu, ale jistě dosahovat neúnosných mezích, a všem muselo být jasné, že je něco v nepořádku. Codemasters se proto rozhodli jednat. A výsledky jejich jednání nenehcali na sebe dlouho čekat. To když minulý rok oznámily vývoj hry Colin McRae: Dirt 3. Jestliže, byl první Dirt restartem celé série Colin McRa her, tak Dirt 3 má byt restatrem v sérii Dirt. Podle slov samotných vývojářů se má tetí díl vrátit zpět ke kořenům rallysportu, a podle všeho se zdá, že by se i tak mohlo stát, což je určitě voda na mlýn evropským háčům.

 

Menší zemětřesní také nastalo mezi technickými poradci. Jediný kdo zůstal na svém místě je Ken Bloc, kterého podle dostupných inforamcí, doplnil irský rally jezdec, mistr IRC za rok 2009 a v současné době tovární jezdec nově vzniklého týmu Mini, Kris Meeke. Tato změna naznačuje, slibovaný, vetší příklon ke klasickým rally závodům, kde je jediným vašim protivníkem jen samotný čas. Podle Paula Colemana, který zastává funkci senior designera, budou klasické rally závody tvořit 60% celé herní kampaně, řečí čísel, to je 100 klasickýh rychlostních zkoušek. Dále také potvrdil, že se ve hře objeví 6 tzv. head to head zkoušek.

 

 

 

Co se týče nových, oficiálně potvrzených lokací, které ve hře navštívíme, budou to tyto země: Finsko, Norsko, Keňa, Michigan či Monako. Může se stát, že další na nás ještě čekají, ale zatím jsou oficiálně známy jen tyto čtyři. Určitě zde budou i nějaká známá místa ze dvojky. Co uritě stojí za povšimnutí, je to, že Dirt 3 poběží, na upraveném EGO enginu 2.0, který si svou světovou prémiéru odbyl u dalšího závodního hitu z dílen Codemasters a to F1 2010. Možná si říkate, jaký je rozdíl mezi prvním EGO enginem, který měl svou premiéru právě u prvního Dirtu a tímto 2.0 na kterém poběží Dirt 3.

 

Ego Game Technology Engine, zkráceně EGO, je videoherní engine, který vznikl při příchodu HD konzolí, aby se vyrovnal s jejich vysokými technickými nároky. Za jeho vznikem stojí právě inženýři s Codemasters. Tento engine je také jejich majetkem a není tak dosutpný, pro žádná jiná studia či velké vydavatelské domy. EGO engine se může prezentovat opravdu úchvatnou, až by se dalo říci fotorealistickou grafikou. Jedinou jeho největší stinnou stránkou je nechvalně proslulá tzv. nažloutlá grafika. Ale už i s tím, se šikovní designéři a grafici u Codies, umí docela obstojně vypořádat.

 

Hlavní zbraní nového EGO 2.0, oproti minulým specifikacím, je dynamický systém počasí. Ten má za následek to, že vůbec poprvé v celé sérii Dirt, se objeví závody na sněhu, za deště a pod noční oblohou. Možná si říkáte, že to není žádná novinka, jelikož ostaní rally hry to samé také nabízejí. Ano, máte pravdu, ale v sérii Dirt se jedná o novinku. Zkouška může mít, tři různé povětrnostní podmínky. Nicméně, ve hře bude vždy jen jeden typ počasí, např. slunečno, zataženo, deštivo či noc. Je to dáno, tím že rychlostní zkoušky jsou kratší než závody F1. Výsledkem toho je, že jednu a tu samou rychlostní zkoušku pojede víckrát, ale pokaždé za jiné denní doby. Jednou to bude ráno, pak v deštivém odpoledni, poté se může objevit při západu slunce, a v konečně fázi, ji pojedete v noci s reflektory. Vývojáři Dirt 3 tímto způsobem, využily technologii dnymického systému počasí, vyvinutou při tvorbě F1 2010. Jen ji ve hře uplatnily, trochu jiným způsobem. Více vhodnejším pro jejich účely a účely smotných rally závodů.

 

Co se týče potvrzeného povrchu, na kterém budeme své plechové miláčky prohánět, jsou z Paulových úst potvrzny šotolina, asfalt, sníh a skaliska. Dokonce má dojít na mix těchto povrchů v průběhu samotných RZ. Takže střídání aslfaltu se šotolinou a jiné by mělo být na denním pořádku. Čemuž budete muset přizpůsobit samotnou jízdu a nastavení vozu. Vývojáři si pro nás také chystají doslova fotorealistickou grafiku. Možná si říkáte, že jsou to jen další, klasické PR žvásty. Zde věřím právě v opak, protože už předešlé díly, se mohli pyšnit opravdu excelentní grafikou, a když vememe v potaz že hra poběží na upraveném enginu, myslím si, že se máme na co těšit.

 

50 000, přesně tolik fotografií pořídili vývojáři Dirtu 3, pro dosažení maximálně přesného zobrazení všech lokací, které ve hře navštívíme. To už je úctyhodné číslo a jen to dokazuje z jakým zápalem se tahle hra vývíjí. Podle slov samotných Codemstars je to největší hra, do které se kdy pustili, daleko větší a lepší než předchozí dva díly. Svůj podíl na velkoleposti Dirtu 3 bude určitě také mít, nový model nasvícení, díky kterému mají vozy lépe zapadat do prostředí. Podle slov mnoha novinářů, kteří měli možnost vidět Dirt 3 naživo v pohybu, jde z jednotlivých detailů doslova mráz po zádech. Na výběr také opět bude, z mužského či ženského spolujezdce. Ve třetím Dirtu by měl být také přítomen váš agent, něco obdobného jako u F1 2010, který by měl řídit vaši, kariéru stát se hvězdou a profesionálním off road jezdcem.

 

Velkým ambicím musí také odpovídat vozový park. A i zde si Codies připravily nejedno překvapení. Tak za prvé, chtějí hrát na emoce všech milovníků rally. To díky přítomnosti vozů z legendární série B. Nevíte, co je série B? V sérii B, závodily vozy s náhonem všech čytř kol a motorem s turbem, díky kterému tyto vozy dosahovali neuvěřitelných rychlostí. Je pravda, že v době éry vozů skupiny B, která začala svůj život žít v roce 1982 a skončila v roce 1987, došlo v MS rally k nejvíce nehodám, několikrát také se smrtelnými následky. Mnozí tuto dobu označují za zlatou éru rally závodu a jistě nebudou od pravdy daleko, jelikož skupina B dala světu nejeden úchvatný automobil, jako Audi Quattro S1, Ford Escort RS2000 nebo Peugeot 205 T16, se kterými se také ve třetím Dirtu setkéme.

 

 

Ford Fiesta WRC, Ford Focus WRC, Citroen C4 WRC, Toyota Celica GT-Four, Lancia Delta Integrale či třeba Subaru Impraza, to je jen malý výčet dalších automobilů, které budeme mít ve trojce možnost řídit. Podle slov vývojářů, bude ve hře přes 50 vozů, reprezentujících to nejlepší z posledních pěti dekád tohoto sportu, dále pak rallycros speciály a další kategorie převzaté z předešlých dvou dílů. Ve hře budou také dva speciální automobily, jako taková odměna Kenu Blockovi a Krisu Meekovi za jejich přínos a poznatky v průběhu vývoje. Těmi vozy budou americká verze Fordu Fiesta číslo 43, která je známá především díky Kenu Blockovi a nahrazuje tak Subaru Impreza WRX s druhédo Dirtu a Peugeot 207 S2000 v ''britském designu'' se kterým Kris získal titul mistra IRC (Intercontinental Rally Challange) za rok 2009.

 

Upraven byl také samotný jízdní model, kdy se chování auta, má opět blížit o něco více realitě. Podle všeho bude také asi záležet, na vašem osobním nastavení a vašim preferencím.Ale i tak by měli vaše smyky, zatáčky a skoky vypadat tak, jak by měly. Vývojáři chtějí zajít tak daleko, že i okolní prostředí má mít vliv na chování vozu. Auta mají být těžší a chovat se tvrdě a nekompromisně, jako opravdové závodní speciály. Jejich pohyby mají být rychlé a reakce přesné. Bude určitě zajímavé sledovat jak se s touto výzvou vývojáři vypořádají. Je vždy těžké vytvořit takový jídzní model, který by současně vyhovoval jak fanouškům reálně chovajícího se auta, tak arkádovým milovníkům závodění, či úplným nováčkům. Za sebe musím říct, že mi styl řízení u druhého Dirtu vskutku padl do ruky.

 

Určitě si říkáte, jakou novinku, si pro nás vývojáři přichastali tentokrát. Tou novinkou je... Gymkhana. Jim kdo? Nebojte nejde o jméno nějakého indána, i když by se tak na první pohled mohlo zdát. Jedná se o, volně přeloženo, ježdění s autem na uzavřeném prostoru mezi spoustou překážek, za účelem, jejich co možná nejefektivnějšího projetí. Takže dveřmi napřed a s pořádným šedým kouřem od kol do toho. Za vznikem tohoto sylu ježdění stojí právě Ken Block, který má na svém kontě už tři videofilmy, ve kterých prezentuje tohle řidičské umění. Zvláště jeho poslední film, který můžete zhlédnout ny youtube se stal velmi populární, kdy ho zhlédlo přes 26 miliónu lidí z celého světa. Ken také založil sérii Gymkhana závodů.

 

 

 

 

Podlě me, je Gymkhana černým koněm třetího dílu. Klasické rally závody nabízí i jiné hry, ale ježdění s rally speciálem na něčem co vzdáleně připomíná skatepark a v podstatě s autem děláte něco podobného jako se skateboardem, tak to žádná jiná závodní hra ještě nenabídla. Paul Coleman také potvrdil tři lokace, které budou navrhnuty primárně pro tento styl ježdění a to Battersea v Londýně, Monaco a Coliseum v Los Angles.

 

Podle posledních zpráv, nebude řízení vozu při Gymkhana závodech vůbec snadné. Na první pohled, udělali Codies tento režim jednoduchý jako facka, ale ve skutečnosti, je to doslova pořádné peklo a bez pořádného tréninku ve formě tutoriál módu, si ze začátku asi moc zábavy nikdo neužije. Naštěstí si toho byli vývojáři vědomi, takže, zatímco se vaše auto bude postupně rozpadat, tak v režimu Gymkhana, to nebude mít vliv na vaše řízení. Dokonce zde má být monžnost, kdykoliv resetovat toto "čistě kosmetické" poškození a začít znovu se zbrusu novým vozem. Dobrý nápad Codemasters! Pokud se vybouráte určitě uvítáte přítomnost populárních flashbacků. Tedy možnost, vrátit čas zpět před bouračkou a pokusit se ji vyhnout.

 

Z hlediska dalších novinek, bude ve hře také spousta, dnes tolik populánrích párty a sociálních módů. Mezi největší tahouny těchto sociálních apsektů bude asi patřit možnost, nahrávat různá půlminutu dlouhá videa ze hry. Ty pak budete moci ukládat na youtube, buď to na váš profil či na profil samotných Codemasters. Dirt 3 bude také kromě masivního singelplayeru obsahovat multiplayer z několika módy, jako např. Kočka a myš či Outbreak. Především posledně jmenovaný nabízí zajimavou možnost závodění. Jde o to, že jeden z hráčů je infikován a má za úkol přenést nákazu na další hráče. Rozhodně to zní zajímavě a čerstvě. Ve hře se má také vůbec poprvé, v celé Dirt sérii objevit online splitscreen!

 

Ken Block's Gymkhana THREE, Part 2; Ultimate Playground; l'Autodrome, France

[embed]http://www.youtube.com/v/4TshFWSsrn8[/embed]

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama