Crysis Warhead Recenze
Blogy čtenářů Recenze Crysis Warhead Recenze

Crysis Warhead Recenze

Bruce Wayne

Bruce Wayne

Poté co nás studio Crytek uchvátilo svým počinem z roku 2007 Crysis a jeho nadčasovým grafickým zpracováním, rok poté se na scéně objevil datadisk od…

Poté co nás studio Crytek uchvátilo svým počinem z roku 2007 Crysis a jeho nadčasovým grafickým zpracováním, rok poté se na scéně objevil datadisk od maďarské pobočky – Crysis Warhead.

Příběh se odehrává paralelně s příběhem z Crysis akorát se převtělíme do kůže bývalého člena Britských SAS a současného člena U.S. Army Delta Force - Michael 'Psycho' Sykes. Psycho byl vybrán mezi ty, kteří dostali unikátní obleky zvané Nanosuit a byl vyslán s týmem Raptor na Lingshamovi ostrovy. Psycho je oproti svému protějšku Nomadovi výbušnější povahy a svižnější akce. Také překypuje svým britským temperamentem s využíváním klasických britských hlášek a čestností.

Příběh na rozdíl od Nomadova příběhu přináší více emočních prvků a více informací o postavě Psycha díky kterým si tuto postavu oblíbíte.

Ale abych to nezakecal - po Psychovo charakteru je načase nastínit příběh. Ten začíná v místě kdy se na rozkaz Psycho odtrhl od týmu Raptor aby působil na druhé straně ostrova. Zde Psycho přichází pod jiné velení a dostává se do kontaktu s pilotem jménem Sean O'neil se kterým Psycho už dřív zažil akci zvanou 'Operace Fort Lancaster' o které se dozvídáme v průběhu hry (snad o tom bude příští hra). Příběh se po značnou část hry točí kolem záhadného kontejneru, který musíme získat z rukou Korejců.

Hratelnost: Ta se od prvního dílů nezměnila – stále je to střílečka s pohledu první osoby což mě přivádí k prvkům. Opět zde máme NanoSuit, který z nás na bojišti dokáže udělat doslova Ramba a nebo naopak dokonalého Predátora. Nejenom že nám v modu Armor poskytuje ochranu před zraněním, propůjčí nám schopnosti jako superrychlost, supersílu nebo neviditelnost. Všechno ale ovšem dočasně – záleží na tom jak je budeme využívat. Pak už akorát záleží na obtížnosti hry. Zbraně se změnily pouze na texturách a některé i na skinech. Vozidla - ke klasickému 'Hummeru' známého z prvního dílu zde přibyl obrněnější transportér s různými kulomety.

Hra , která vás stejně jako předchůdce od začátku do konce chytne a těžko vás pustí se dá dohrát okolo čtyř hodin. Ale proč se opět nepokochat po okolí?

Multiplayer: Je rozsáhlejší jak v původním Crysis o více map a pár nových modů jak oficiálních tak fanouškovských. Oficiálně sem přibyl jeden tvz. Team Instant Action což je klasický Team Deathmach. Od fanoušků je zde přidán například Zombie mod. Opět zde budeme stát na straně USA nebo KLA. NanoSuit který oblékneme i zde, představuje tu pravou podstatu Multiplayeru. Dále nabízí obrovskou škálu zbraní, které známe z kampaně od klasických útočných pušek, brokovnic či odstřelovacích pušek přes raketomety a silnější speciály po zbraně mimozemské. Na tak obrovských mapách které hra nabízí, by bylo na dlouho to uběhat pěšky a nechybí tu tedy ani dopravní prostředky. Pozemní síly klasické 'Hummery', obrněná vozidla až po tanky. Vzdušné síly zase nabízejí bojové vrtulníky či tvz. konvertoplány – V-toly. Nechybějí tu ovšem ani čluny. Oficiální počet hráčů je opět 32 plus výjimky a map je 21.

Základní hra nemá zabudovaný Multiplayer. Ten je dodán ve formě druhého disku – Crysis Wars.

Grafika a UI: Warhead běží na stejném enginu jako jeho předchůdce na CryEngine 2. Grafika, kterou se chlubí předchozí Crysis a která hravě strčí do kapsy i spoustu novějších titulů – Crysis Warhead pozvedl opět o něco výš a při nastavení detailů na tvz. Fanatik přináší hotovou slast pro oči. Prostředí i postavy v něm působí mnohem více propracovaněji a textury jsou o dost ostřejší. Jinak při pohledu na prostředí tomu možná napomáhá jiné nasvícení okolí protože v nočních misích, v misích kdy nás neoslňuje slunce a v misích kdy okolí zahalí led jsou obě hry zcela identické možná v jedničce i lepé vypadající. Co tu vypadá hodně dobře a určitě si toho všimnete je rozježděný terén (písek, bahno) vozidly. Plameny také vypadají více realističtější a to především při výbuchu nějakého objektu. Ale abych stále jenom nechválil...

Umělá inteligence je také na výborné úrovni podobně jako v jedničce ovšem limitování je opět na obtížnosti.

… v některých sekvencích jsou ale dost vidět odfláknuté animace – není jich sice tolik, ale praští to do očí a líbit se to moc nebude. S vylepšenou grafikou přišly i nějaké ty problémy/bugy.  Sám jsem žádný větší problém neměl, případně se jednalo o problikávání textur v okolí (u mě tedy pouze v jedné misi). Byl jsem však informován o bugu kdy vy i nepřátelé ze zbraní pálíte místo střel slepice. V tu chvíli jste nesmrtelní a i nepřátelé jsou nesmrtelní i když do nich jdete pěstmi. Zabijí je pouze výbušniny jako granáty nebo miny. Vás už pak zabije pouze 'WTF moment'? Ano je zpátky a v plné parádě - je to ten moment kdy vás hra prostě z ničeho nic zabije. Hra opět podporuje využití DX9 i DX10.

Všechny screeny opět pocházejí z mé vlastní hry :-) ... A komu se to nelíbí ať si to vyřídí...

Crysis Warhead Recenze

Hra i přes některé nedostatky si nezaslouží aby byla zanedbána a měl by si jí zahrát každý kdo má rád první Crysis, akci ve vysokých otáčkách a britský humor hlavního hrdiny.