Jedno zahrání mu nestačilo.
Aktualizace: Daniel Vávra svůj rozšířený pohled na hru sdílel také na svém Facebook účtu. (Provedli jsme drobné úpravy za účelem odstranění vulgarismů z textu.)
Dohrál jsem Cyberpunk 2077.
Podruhé.
Mediální obraz:
Nejzabugovanější hra ever!!!!!!!!!!
Totální krach CD Projektu!!!!!!!!
Absolutně se to nedá hrát!!!!!!
Hnusný jako prase!!!!!!!!!
Naprosto prázdný město, kde nejde nic dělat!!!!!!!!
Hrůza hrůz naprosto neoptimalizovaná!!!!!!!
Realita:
Odehráno 60 hodin.
Hra před prvním patchem párkrát crashnula, od patche 1.02 ani jednou.
Hraju to s Radeonem VII ve 4K na max detaily s dynamickým rozlišením na 50% a hejbe se to OK (30fps mi stačí).
Nejlepší příběh ve hře od KCD a několik let před tím.
ANI JEDEN GAME BREAKING BUG. OPAKUJI - ANI JEDEN GAME BREAKING BUG. ANI JEDNOU JSEM NEMUSEL RELOADOVAT KVŮLI BUGU. Občas se něco pokazilo, ale to byly drobnosti a šlo jet dál.
Má to mizerný fyzikální model.
AI nic moc, ale je mi to vlastně zcela jedno, stejně mě to bavilo a přestřelky jsou dobrý.
Posledních 15 hodin jsem jezdil po městě a narážel na jeden úkol v obřích lokacích za druhým. Prej prázdný město.
Není to moc dobře vybalancovaný. Po šedesáti hodinách na HARD jsem na levelu 26, nemám unlocklou většinu perků a nacházím předměty s minimálním levelem 34.
Strašně mě to bavilo.
Vizuálně je to naprosto orgastický. Množství práce který na to padlo je neuvěřitelný a ta práce je naprosto špičková. Jen na reklamy ve hře měli speciální team a je to vidět.
9/10 (kvůli neodladěnosti), 10/10 pokud to patche odladí.
Assassins Creed Valhalla je proti tomu naprostá mizérie 2/10.
Je zcela bizarní, jak se dnešní "rozdělení" společnosti a hysterismus přenesl i do hodnocení hry. Jsem přesvědčen, že 90% lidí, co na internetu ječí, že to nejde hrát to nehrálo. Jen koukají na YouTube na clickbait videa a radují se, že můžou něco hejtovat.
V porovnání s jakoukoliv hrou od Bethesdy je to naprosto optimalizované veledílo. A to ani nemyslím Fallout 76. Skyrim, Oblivion i ostatní Fallouty byly mnohem zabugovanější a hlavně horší hry zcela ve všech ohledech.
Prostě další fascinující ukázka dnešní naprosté virtuální reality, která nemá nic společného s tím co se ve skutečnosti stalo, ale všichni tomu věří.
Původní článek:
Cyberpunk 2077 byl bezpochyby jednou z nejočekávanějších, ne-li tou vůbec nejočekávanější hrou všech dob. Není proto divu, že je po vydání podrobována spousta názorům, recenzím a komentářům. Nedávno jsme vás informovali o herním zážitku známého českého herního vývojáře Daniela Vávry, jež nyní pracuje na pozici kreativního ředitele ve Warhorse Studios (Kingdom Come: Deliverance), který po prvním dohrání sdílel své pozitivní pocity z hraní. Nyní hru dokončil po druhé a po vyšších desítkách odehraných hodin sdílí svůj nepříliš pozměněný názor.
Druhý konec. Nahráno 60 hodin. Žádné velké technické chyby a problémy. Skvělá hra. Podle mého názoru dokonce ta nejlepší za poslední roky. Nechápu tu nenávist vůči ní. Vypadá to, jako falešná hysterie od lidí, kteří to ani nehráli a pouze viděli nějaké nesmysly na YouTube. Hra je v lepším stavu, než v jakém kdy byl Skyrim.
V následující odpovědi pak uvádí, že je hra mnohem lepší, než Red Dead Redemption 2 od Rockstar Games s tím, že první díl zbožňoval.
Jeden z uživatelů pod přezdívkou rocky jack pak poukazuje na falešný marketing hry s tím, že byla propagována jakožto RPG s širokou škálou voleb a dopadů na ně, což není v souladu se skutečností, zrovna tak, jako původy hlavní postavy, které mají jen zcela minimální vliv na příběh a nad rámec několik minut dlouhé první mise pouze dodávají nové odpovědi, jež můžete během dialogů použít. Jack si dále stěžuje na město s minimální AI (logika dopravy, postav...), interaktivitou a možností zabavit se mimo příběhové úkoly.
Odpovědí Daniela Vávry je v tomto případě poukázání na fakt, že hra nabízí několik konců a vztahy s postavami, které mohou skončit různými způsoby.
Zde se sluší podotknou i změna žánru, kterou hra prošla krátce před vydáním. Místo RPG začal CD Projekt hru označovat jako akční adventuru s RPG prvky.