Deskovka: RONE – rozšíření
Speciály Článek Deskovka: RONE – rozšíření

Deskovka: RONE – rozšíření

Jakub Němec

Jakub Němec

1
Platformy pkgsrc Desková hra

Česká karetní hra z postapokalyptického prostředí dostala dvě obsáhlá rozšíření.

Reklama

Možná si ještě vzpomenete, popř. dohledáte, že jsme karetní hru RONE od českého tvůrce Štěpána Štefaníka v naší recenzi hodnotili opravdu pochvalně. Proto se velmi rádi vracíme na místo činu, abychom vám představili dvojici rozšíření, která přináší nová klíčová slova, desítky karet a upravená pravidla této deskovky pracující s tématem boje v postapokalyptické pustině po atomové válce. Jak se nám líbí nové přírůstky nabízející nové hrdiny, jednotky a taktiky? Dozvíte se v naší recenzi.

Probuzení

První oficiální rozšíření RONE následovalo úspěšné vydání původní hry. Musíme říct, že se po něm jen zaprášilo, protože sympatická cena okolo tří stovek byla v porovnání s nabízeným obsahem silným lákadlem. Posuďte sami – stovka nových karet, mezi nimiž byla čtveřice nových hrdinů rozšiřující původní skvadru. Mně osobně nejvíce sedí hybridní Cheng Zhou, protože velmi rád pracuji s technologiemi, které umí tento sympaťák obnovovat. Své fanoušky si ale jistě najde soupeře oslabující lidská přeživší Marta Holz, mutant Arko Sevel zvyšující cenu zvyšování úrovně protivníka nebo nanobiot Ravanil Fale vydělávající na úmrtí protihráčových jednotek.

Nové charaktery jsou fajn, ale mnohem větší dopad na průběh hry mají v rámci rozšíření nové jednotky s doteď nepoužívanými klíčovými slovy. Karty s označením „Souboj“ se stávají cenou akvizicí díky okamžitému provedení speciální dovednosti. Relativně slabá Pouštní jednotka tak dokáže obnovit technologii, zatímco Gárius dokáže unavovat klíčové jednotky soupeře. Užití soubojových karet dává bojišti nový rozměr, podobně jako klíčové slovo „Úder“, které aplikuje speciální schopnost po úspěšném zásahu soupeřova hrdiny. Obnovení cílové jednotky nebo hrdiny, popř. kontrola horní karty hřbitova se hodí vždycky.

Pravděpodobně takticky nejvýživnějším novým výrazem je „Štít“, jež umožní návrat na bojiště v podobě šrotu, který dokáže absorbovat jedno potenciální zranění hrdiny, pokud se nachází v horní části dobíracího balíčku. Přehled nad bojištěm umožní létající jednotky, které díky své schopnosti mohou útočit na střelecké, popř. jiné vzdušné síly soupeře. Podle mého je klíčové slovo „Létání“ to nejsložitější na vstřebání do souboru již tak relativně komplexních pravidel.

RONE: Probuzení rozhodně patří mezi nutnou výbavu všech fanoušků původní hry. Nejenže rozšiřuje panteon hrdinských charakterů, ale díky čtyřem klíčovým slovům rozproudí taktické zápolení novou krví. Zavedené přístupy tak mohou přestat platit a budete muset přemýšlet nad novým nebezpečím z rukou soupeře.

Nové síly

V pořadí druhé, relativně čerstvé rozšíření Nové síly uzavírají koncepci povedené karetní hry RONE a přibližuje ji tak k dokonalosti. Někoho možná vyděsí docela velká krabice, v níž se krčí další stovka karet. Nebojte, nekupujete drahý vzduch. Autor totiž chtěl umožnit hráčům dostat veškerý obsah původní hry a prvního rozšíření do jednoho insertu, což nelze nepochválit. Dále zde najdete aktualizovaná pravidla s variantou hry pro tři karbaníky a s lépe rozepsanými mechanikami.

Zajímavostí je přítomnost robotického hrdiny Olega, jež nás provází od samotných počátků RONE. Tato jednotka přišla (nejen) autorovi docela silná, a proto došlo k jejímu oslabení. Místo velmi snadného obnovování hrdiny se tak musíte spolehnout na levnější recyklaci jednotek. Nová vlastnost tak neposkytuje tak velkou výhodu oproti ostatním charakterům. Musíme pochválit, že se Štefaník nebál sáhnout do původního rozložení a poupravit jednu z postav ve prospěch hratelnosti.

Díky Novým silám vám do balíčku hrdinů přibydou další čtyři kousky – mutant Zaran ničící zásoby čisté vody protivníkovi, hybrid Yakko kontrolující karty na ruce soupeře, nanobiot Salin Emara těžící z posilování hrdinů protistrany a můj skrytý tip z řad lidí Charlie Echo, který umí zachraňovat důležité jednotky ze hřbitova. V případě, že budete vlastnit všechny tři části RONE, budete mít opravdu problém vybrat si svého oblíbeného hrdinu, popř. se naučit hrát se všemi. Jestli máte rádi improvizaci, tak losování postav před hrou bude velmi zajímavým občerstvením rozsáhlé hratelnosti.

Aby toho nebylo málo, tak se ještě připravte na dvě nová klíčová slova. „Iniciativa“ umožní hráči zaplatit určitý počet zdrojů a provést bonusový efekt karty. Můžete tak provést pouze základní dovednost, ale možnost ohrozit nepřítele dvojnásob se jeví jako báječná kratochvíle. Výraz „pomalý efekt“ mi ve své podstatě přijde jako zbytečný. Jednoduše ponižuje některé karty z rychlých efektů (mohou se hrát také v reakci na soupeřovu činnost) na pomalé. Dané klíčové slovo působí docela zbytečně, ale je pravdou, že vám občas dokáže krutě narušit pečlivě vymyšlené plány.

RONE Nové síly lze pořídit okolo pětistovky, což je stále ještě solidní cena za nabízený obsah. Poupravená pravidla, pozměněný hrdina a stovka nových karet dokáží udělat z původního RONE už slušně rozsáhlou karetku na dlouhodobější hraní. Možnost soupeřit ve dvojici, trojici či čtveřici navíc značně poupravuje taktická rozhodnutí. RONE se tak nebojím doporučit jako rozptýlení na dlouhé cesty vlakem, posezení s kamarády či jako věrného pomocníka na volné hodiny do školy.

Líbí se nám:

  • návyková hratelnost
  • atraktivní herní prostředí
  • obrovské množství nových karet hrdinů a jednotek
  • nová klíčová slova
  • sympatická grafická stránka

Vadí nám:

  • někdo si nezvykne na víceúrovňovou rotaci karet

Deskovou hru RONE koupíte na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama