Dojmy z hraní druhého dema Resident Evil Village
Preview Článek Dojmy z hraní druhého dema Resident Evil Village

Dojmy z hraní druhého dema Resident Evil Village

Jan Urbančík

Jan Urbančík

27
Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Prvním 30 minutám ve vesnici nechyběly silné momenty.

Reklama

Připomeňte si: naše galerie screenshotů z lednového "Maiden" dema.

Resident Evil Village se blíží a po lednovém demu "Maiden", které fungovalo spíš jako vizuální ukázka, jsme si konečně mohli vyzkoušet plnohodnotné gameplay demo. Tentokrát jsme se podívali do bezejmenné vesnice, kde jsme mohli strávit až 30 minut.

Mně se demo povedlo dohrát za 26 minut a musím říct, že jsem se bavil od začátku do konce. Je vidět, že si tuto část Capcom pečlivě vybral, protože šlo o velice intenzivní zážitek. Mohli jsme si poprvé zkusit gameplay, ale také jsme byli svědky několika cutscén, které krásně navodily atmosféru a přechod do nich stejně jako v RE7 prakticky nepoznáte.

Nejprve bych se dotknul grafické stránky, která je na velice dobré úrovni. Demo jsem hrál na PlayStationu 5 se zapnutým ray tracingem a je vidět poměrně velký pokrok v úrovni detailů oproti sedmému dílu. Jediné mínus vidím v občasném doskakování textur (to byl bohužel velký problém i v RE7) a někdy také propady snímků, ale s tím jsme museli počítat. Capcom sliboval 60 fps jen při vypnutém ray tracingu. Přesto si myslím, že by hře slušel mód s Full HD při 60 fps a zapnutém ray tracingu.

Velmi na mě zapůsobily již jednou zmíněné cutscény a s nimi spojený dabing. Ethan je oproti sedmému dílu konečně postava, která má opravdové emoce a nedělá vám problém se vžít do jeho role. Na rozdíl od RE7 bylo jasně poznat, že je zmatený a zdrcený z toho, co se kolem něho děje. Z původně nepříliš populární postavy by se nakonec mohl vyklubat jeden z fanouškovských oblíbenců. I přesto, že šlo jen o zlomek celého příběhu, na mě tento úsek velmi zapůsobil a jsem velmi zvědavý, jak se bude vyvíjet dál.

Po stránce hratelnosti jde skutečně o mix RE4 a RE7, jak už jsme mohli vidět z dosavadních záběrů. Inventář je prakticky identický jako ve čtvrtém díle, ale k dispozici je také crafting systém ze sedmičky. Pocit ze střelby byl skvělý, vše navíc umocnilo využití adaptivních triggerů na ovladači DualSense. Nemusely by se však tak často přepínat, když zrovna zbraň nepoužívám, bylo to časem trochu otravné.

Nepřátel v demu není mnoho a jsou omezeni na vlkodlaky, kteří však mají k dispozici i různé zbraně. Souboj jeden na jednoho není problém, ale když jsem se nechtěně dostal do souboje se skupinou asi 5 nepřátel, měl jsem opravdu namále. Na poli v obilí je navíc nešlo vidět, a tak jste jejich polohu mohli poznat jen podle zvuků. Kromě zbraní však můžete použít také blokování a následné kopnutí, případně své okolí. Mohl jsem se například zabarikádovat v domě či střelit pytle s moukou.

Celkově se mi demo velmi líbilo a jsem opravdu zvědavý, co si pro nás Capcom přichystal v tom dalším, které nás čeká už příští týden v neděli. Pokud vlastníte konzoli od Sony a chtěli byste si aktuální demoverzi vyzkoušet, tak neotálejte. K dispozici je jen do zítřejších 3:00 ráno.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama