Dojmy z hraní Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin
Preview Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin Článek Dojmy z hraní Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Dojmy z hraní Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Drsný střet světů.

Reklama

Vesmír Warhammer Age of Sigmar má za sebou už několik her. Většina z nich však příliš velký úspěch nesklidila, což se nyní pokouší změnit vývojáři z Frontier Developments s jejich RTS Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin. Zda se jim to daří, vám mohou napovědět naše dojmy z hraní.

Beta Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin proti sobě postavila odlišné druhy

V minulých dnech byla dostupná beta Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin, což jsem nemohl ignorovat a tak jsem se nakonec stejně jako řada dalších hráčů vydal do Říše bestií známé též jako Ghur. Ta se stala místem střetů dvou ze čtyř v budoucnu dostupných ras. Na jedné straně se do boje vydali civilizovaní následovníci boha Sigmara, zatímco na té druhé to byla skupina špinavých Orruk Kruleboyz. Odlišnější frakce by člověk v tomto vesmíru asi těžko pohledal, a to jejich škála není úplně malá.

Dojmy z hraní Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Sigmarova myšlenka je tu prosazována skrze do zbroje zakuté válečníky různých tvarů a specializací. Někteří disponují kušemi, jiní zase mají po ruce těžkou výstroj, štíty a masivní kladiva, kterým jejich nepřátelé nedokáží takřka za žádných okolností čelit. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak jezdec na drakovi. Orrukové žádné draky ani vyložené těžkooděnce k dispozici nemají. Sází totiž na zákeřnost a brutální sílu, k čemuž užívají šamany, kušemi vybavené střelce a trollům nebývale podobné troggoty, jejichž údery dokáží slisovat jakoukoliv zbroj.

Frakce ve Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin nedisponují jednotkami, které se liší pouze statistikami a vizuálem. Do boje si přinášejí také specifické schopnosti, s nimiž v bitvách musíte pracovat. Když na ně totiž rezignujete, přijdete automaticky o nemalou část síly. Kupříkladu takový Anihilátoři jsou drsná cháska, která hodně vydrží, jakmile ale chcete využít celý jejich potenciál, je třeba používat v boji jejich schopnost výpad, v jejímž rámci se rozběhnou do řad nepřátel a udělají z nich fašírku. Orientace na unikátní dovednosti není vůbec špatným směrem, je však třeba si na ní zvyknout.

Dojmy z hraní Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Ghur je místem, kde čeká smrt

Na nesmlouvavé bojiště každá z frakcí vstupuje skrze magické brány, které slouží jako místo, odkud získáváte nové síly. Budování je tu přítomné pouze ve značně omezené míře. Jediné co lze, je zlepšování základny a formování fortifikace na strategicky důležitých bodech z nichž proudí magie. Ty je nutné stejně jako vítězné pozice v případě touhy po vítězství držet. Velikost map, na nichž dochází ke střetům, mi přišla relativně omezená. Dost mi připomněly MOBA formát, je to však primárně tím, že zatím byla dostupná pouze část z v budoucnu nabízené škály.

Dojmy z hraní Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Během hraní Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin jsem si otestoval leccos, kvůli čemuž jsem nakonec získal dojem, že jednou ze slabin tohoto projektu může být balance. Zatímco za jednu frakci byla likvidace nepřátel jednoduchou záležitostí, konkurence se jen těžko prosekávala skrze pláty jejich těžkooděnců. Jak už to ale tak bývá, není vyloučeno, že se dočkáme ještě řádně optimalizace a úpravy statistik.

Jestli se u tohoto díla něčeho vedle balance obávám, tak je to DLC politika vývojářů z Frontier Developments. Dlouhodobě totiž tato společnost produkuje neúměrné množství dodatečných balíčků, které si většinou nedokáží obhájit svou cenovku. Pokud by se studio rozhodlo kráčet odlišnou cestou než u jiných svých projektů, zřejmě bych se nezlobil. Realitu však ukáže až čas.

Dojmy z hraní Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin

Potenciál Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin nelze upřít

Beta verze Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin prezentuje pouze určitou část obsahu, kterou dostaneme po vydání. Už nyní lze však říct, že se jedná o strategii se slušným potenciálem sázející na tempo a odlišení ras bojujících o dominanci nad Ghurem. Aktuálně představená uskupení jsou zajímavá, avšak nejsem si jist, zda dobře vybalancovaná. Do vydání je však dostatek času, takže počítám s tím, že tento faktor bude ještě optimalizován. Teoretický prostor pro selhání může skýtat dosti agresivní DLC politika Frontier Developments a kampaň, ale u té doufám v co největší převzetí obsahu z Black Library nenabízející ve své podstatě vůbec špatné příběhy. Jak vše dopadne, uvidíme už v říjnu, kdy plná verze této RTS dorazí na PC a konzole.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama