Zpět na článek

Diskuze: DOOM: The Dark Ages bude vyžadovat GPU s podporou ray tracingu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

FildasCZ
FildasCZ
Level 33 Level 33
Hlavní platforma: PC
25. 1. 2025 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

512GB na disku ? :D Uvidíme, jak to poběží v realitě.

Michal
Michal
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
25. 1. 2025 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FildasCZ @FildasCZ Nie, 100

Martin Jelínek
Martin Jelínek
Level 3 Level 3
25. 1. 2025 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Majitelé gtx 1080 ti stále dávají 60 fps ve většině her tak je potřeba jim to nějak zatrhnout 🙄🙄🙄

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
25. 1. 2025 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Jelínek @Martin Jelínek Jop karta to nedá technologicky

hokaj
hokaj
Level 35 Level 35
24. 1. 2025 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je trošku shit ne donutit hráče koupit novou grafiku kvůli tomu že nemám rtx proč bych nemohl zapnout hru bez ray tracingu to nechápu co to je zase za novinku to bude teď nějaký standard, že se hry nerozjedou bez ray tracingu nebo co

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
24. 1. 2025 18:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hokaj @hokaj API DX12ultimate je tu už víc jak 6let, na čem jsi to jako hrát na gtx1060?

Michal
Michal
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
25. 1. 2025 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hokaj @hokaj Nvidia osekáva podporu pre staré karty, nič nečakané

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
25. 1. 2025 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal @Michal Je to přesně naopak, NVIDIA stále vydává ovladače pro karty Pascal z roku 2016.!!! Je zatím v dějinách nevídané. To jen Bethesda vydává hru napsanou pro DX12u, a ty děláš jako hru vydávala NVIDIA

Michal
Michal
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
25. 1. 2025 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal @DAVE Treba čítať s porozumením

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
25. 1. 2025 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hokaj @hokaj Ano, je možné že hry, které nasvícení řeší pomocí RT, nelze jen tak jednoduše zprovoznit i bez něj, protože to vyžaduje aby někdo prošel každý level a připravil baked lighting tak, aby se na to vůbec dalo dívat. Nedej bože, jestli má počítat s dynamickou denní dobou.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
26. 1. 2025 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean @bean Já myslím že IDtech7 je už tak napsaný “na úrovni rovnou toho enginu”.

Indy to má taky tak, a na blbé 3060 letí jak z praku. Prostě tam ty RT jednotky jen musíš mít

trawex
trawex
Level 28 Level 28
24. 1. 2025 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super, i Metro Exodus hraju bez RTX a stačí mě. Do nové grafiky investovat nebudu, rozhodně ne letos. Když mě jede Eternal na pohodu tak proč kupovat skrz jednu hru další krám za tisíce. Holt mě bohužel Dark Ages prozatím mine. KCD2 to nepotřebuje a ten mě zatím stačí. Na to občasné zablbnutí mě osobně stačí Quake 1. Dneska už víc preferuju příběh před bohapustou řežbou. Těch mám nakoupených do konce života dost. Ale hezké to je, o tom žádná

Vindaloo
Vindaloo
Level 39 Level 39
24. 1. 2025 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě by chtělo zmínit, že za to chtějí 80 euro (110 za premium edici).

Had1
Had1
Level 23 Level 23
24. 1. 2025 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechci machrovat , ale mám na to a těšim se .

N3RWO
N3RWO
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
24. 1. 2025 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To už jsou strašné nároky, když si pomyslím na hraní na nejvyšší detaily :/ Přitom se dají dělat hry s hezkou grafikou a dobrou hratelností s podstatně menšími požadavky. Doufám, že je to jen o marketinku a skutečné nároky budou na rozumné úrovni. S DLSS4 to bude určitě taky o jiné písničce.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
24. 1. 2025 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N3RWO @N3RWO On je dnes výraz hraní "na nejvyšší detaily" VELMI zavádějící. Prakticky každá 3A hra má dnes tu "requirements" tabulku velmi rozsáhlou a nastavení pokrývá naprosto celé spektrum karet a procesorů.

Ještě dekádu zpět platilo, že na "nejvyšší detaily" a nějaké základní rozlišení běžně stačila 2roky starý mainstream karta..

Dnes je situace díky RT/PT a mrakůmu rozlišení a AI berliček mírně řečeno nepřehledná. Na opravdu "nejvyšší detaily" je dnes opravdu třeba karta za 30tis+. Nicméně "recommended" bývá v tabulkách často přiřazováno k MEDIUM nastavení a 1080p. To ale nejedno ego neunese.

Dnešní hry není nutné mít automaticky na nejvyšší detaily, i na prosté HIGH vypadají velmi dobře.

N3RWO
N3RWO
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
24. 1. 2025 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @DAVE jasný máš pravdu, je to zavádějící, každopádně jsi to trefil s tím egem ;) Nicméně HW nároky, které vydavatelé prezentují jsou součástí marketingové kampaně a nutně ne vždy se zakládají na skutečných parametrech. Jde o to, aby lidi přiměli nakupovat nové periférie a tím tak generovali zisky, nic víc nic míň. Je to zkrátka princip tržní ekonomiky. Tím ale nechci říct, že nového Dooma lidi spustí na "vysoké detaily" s deset let starou sestavou :D

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
24. 1. 2025 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @N3RWO No nevím jakou má medvědí motivaci UBI nebo Bethesda nebo kdokoli jiný lidem cpát tabulku vyšším HW než v reálu opravdu potřeba.

Je to přesně naopak, chceš tu SVOU hru prodat co největšímu publiku a ne pár majitelům 5090. Fortnite hraje miliarda děcek, protože to jde očesat až na HD620 a staré čtyřjádro. Pokud by ba to byla potřeba karta za 5tis, hraje to citelně méně děcek.

N3RWO
N3RWO
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
24. 1. 2025 14:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @DAVE to má samozřejmě logiku, ale hry jsou dnes dobře optimalizované, takže i na průměrném stroji by měly fungovat dobře - to zase nepotřebují výrobci hardwaru, ale nechme to být ;). Pokud někdo chce dosáhnout nejlepších grafických detailů, bude potřebovat silnější hardware, ostatní si hru užijí i bez high-end technologií, hotovo šmitec.

Chinuk
Chinuk
Level 31 Level 31
25. 1. 2025 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @N3RWO to snad nemyslíš vážně to že dnešní hry jsou dobře optimalizované, to neplatí už několik let. Ano najdou se výjimky ale spíš Indie studia co dělají pixelart grafiku. Vždyť to tabulek o HW dávají dlss nebo fsr.

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
25. 1. 2025 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @Chinuk Když jsme u toho DOOMu, tak zrovna Eternal byl optimalizovaný ukázkově. V době vydání s ním asi měly trochu problémy tehdejší Vega based APU od AMD, ale jinak ta hra běžela až směšně dobře na to jak se proti 2016 zvedl rozsah levelů a počet polygonů.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
25. 1. 2025 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @Chinuk Vývoj i grafiky funguje tak, že čím blíže jsme k dokonalosti, tím menší přibývají vizuální rozdíly směrem lepšímu - a naopak geometrickou řadou rostou nároky na hrubý výpočetní výkon.

A lidi jsou potom smutní, že rozdíly jsou malé a nároky velké a důvod přikládají (NE)optimalizaci. Částečně to může být pravda, ale ve většině případu je důvod jak jsem popsal výše.

Pokud chceš velké grafické skoky co pár měsíců, narodil ses do blbé doby, vy polovině devadesátek by sis rochnil :) Ale zas bys neměl internet, smartfouny a ani na ten počítač co by rozchodil ty tehdejší "optimalizované" hry. Mimochodem, počítač co v roce 95 rozchodil Důůma v 320x200 na 25fps by po přepočtu na dnešní ceny stál 200-230tis.

A furt bude knučet že je něco blbě :)

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
25. 1. 2025 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @DAVE To ano, ale některé dnešní hry vypadají i hůře než jiné starší tituly. Třeba hezky nadesignované, pěkné na panoramata, ale když se podíváš zblízka, tak je to kolikrát horší. A když jsme u nároků, tak mi příjde, že ty nároky právě neodpovídají protože i když jich dosáhneš, tak máš místy horší výkon. Třeba 80% času jsi v pohodě, ale dojde na místo, kde máš silné propady. O té optimalizaci je to podle mě víc než se zdá. Fortnite jede na šrotu protože je to jednoduchá, stylizovaná grafika a vytvářel to Epic, tvůrci toho enginu, takže oni se vyznají. Stejně jako třeba Crytek vytvořili Crysis na svém Cryenginu enginu a třetí díl vypadá pořád hodně dobře. Když si ten engine vezme někdo neznalý a chce v něm vytvořit velkou, komplexní hru, tak to častokrát dopadá zle.

Chinuk
Chinuk
Level 31 Level 31
26. 1. 2025 11:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @DAVE nechceš snad porovnávat 32let starou hru v té době byl hw a hry doslova v plenkách a o rozlišení a fps sme ještě nic nevěděli. Dneska hry dělají studia co mají 10ky někdy 100vky zaměstnanců, miliony dolarů dělají to několik let (ve finále tu máme několik let 4 enginy)a i tak dostaneme nedodělek který potřebuje několika gigový dayone patch. Oni prostě spoléhají už i na dlss a fg aby bylo aspoň těch 60fps, ale s odezvou to pěkně zamává.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
26. 1. 2025 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @Geralt z Rivie “”””To ano, ale některé dnešní hry vypadají i hůře než jiné starší tituly”””

To je hrozitánsky subjektivní, není nějaký ofic měřič dokonalosti grafiky.

“”””Fortnite jede na šrotu protože je to jednoduchá, stylizovaná grafika””””

Omyl, Fortnite má Lumen,Nanite, RayTracing a spolehlivě rozbije 4080 když ho nastavíš

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
26. 1. 2025 17:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @Chinuk Je to tím, že dneska vytvořit hru dá mnohem víc práce než kdysi. A práce na ní nekončí ani po jejím vydání. Samozřejmě máš pravdu, že když korporát v říjnu rozhodne, že hra musí “do vánoc ven” a není to ještě dobrý, tak to za 2měs nezvrátí ani 5tis programátorů.

Na tohle dojel Cyberpunk nebo i Stalker2.

A za prodejné enginy buď rád, kdyby si dnes lidi dělali hru tak, si na hru nečekáš 7, ale 15let

smoula
smoula
Level 30 Level 30
23. 1. 2025 23:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak to je teda něco... mám 6 jádro, grafiku 3060 a na minimum bych to teda nerozjel...

Rack
Rack
Level 28 Level 28
24. 1. 2025 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smoula @smoula na mimimum stačí 2060

smoula
smoula
Level 30 Level 30
24. 1. 2025 23:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rack @Rack ale procesor potřebuju 8 jádro

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
25. 1. 2025 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rack @smoula Jestli máš CPU, tak to nebude problém. Pochybuju, že 8 jádro je u her podmínka. Ryzen 3700x, který je v nárocích má 8 jader, ale Ryzen 5600 šestijádro je s výkonem ve hrách obecně lepší.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
25. 1. 2025 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rack @smoula Uvidíš, že ne :) Takoví hrdí majitelé Ryzenu 9600x by pak mohli metat blesky kdyby jim to nejelo 😀

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
24. 1. 2025 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smoula @smoula Ale rozjel, i MEDIUM.

Reklama
Reklama