Dragon's Dogma 2 Novinka Dragon's Dogma 2 obsahuje skrytý path tracing režim

Dragon's Dogma 2 obsahuje skrytý path tracing režim

Jan Urbančík

Jan Urbančík

2
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Nasvícením dokáže ohromit, hrát s ním ale asi nebudete.

Reklama

Dragon's Dogma 2 možná neexceluje v míře detailů, ale díky RTGI dokáže po stránce nasvícení vypadat velmi dobře. Přesto by mohla vypadat ještě mnohem lépe a onen klíčový prostředek je implementován přímo ve hře, jen nikdy nebyl využit a zpřístupněn. Řeč je o path tracingu, který je použit na kompletně celé nasvícení, včetně stínů a ambientní okluze. Oficiálně sice k dispozici není, ale dostanete se k němu přes nedávno vydanou modifikaci od uživatele s přezdívkou EXXXcellent.

Na path tracing se podrobněji podíval Alex Battaglia z Digital Foundry a výsledky jsou v mnohých ohledech skutečně ohromující. Ať už jde o samotné nasvícení, realistické stíny či odlesky, ale možná poněkud překvapivě také výrazně detailnější textury a materiály. Je to především díky tomu, že zde path tracing využívá 4 vzorky na pixel, zatímco u veřejně přístupného ray tracingu pouze 1 vzorek na 4 pixely.

Bohužel ale path tracing režim není úplně vhodný pro samotné hraní. Jak říká Battaglia, pravděpodobně byl do hry implementován pro kontrolu již zmíněných textur a materiálu a jakési ideální vizuální kvality, které by se měl výsledný produkt přiblížit. Path tracing v DD2 nejde zapnout společně s denoisingem, což je pro reálné využití docela velký problém, neboť ve své surové podobě produkuje PT nepříjemné zrnění.

I po stránce kvality mohou nastat určité problémy. Některým objektům chybí stíny, neboť nejsou započítány do sledování paprsků, a přestože path tracing exceluje v exteriérech, uvnitř může občas vytvořit až příliš tmavé prostředí.

Velkou překážkou je samozřejmě také výkon. Battaglia frame rate ukazuje ve scéně, kde na standardní nastavení běží hra na RTX 4090 ve 4K DLSS Performance (upscale z 1080p) na 105 FPS. Při zapnutí základního path tracingu (1 vzorek na pixel + 2 odrazy) snímková frekvence spadne jen mírně, a to na 93 FPS, výsledek je ale opravdu značně nestabilní, plný zrnění. Pro lepší kvalitu obrazu tak Battaglia nastavil již zmíněné 4 vzorky na pixel, které frame rate potrápí výrazně, neboť padne až ke 42 FPS.

Přestože tedy k reálnému využití moc není, skrytý path tracing režim ukazuje, čeho je tato technologie schopná a na co se můžeme těšit v budoucnu. Zatím nám může sloužit alespoň na pěkné screenshoty, které si tak po stáhnutí modu můžete vyfotit i vy.

Dragon's Dogma 2 si můžete pořídit na Alza.cz, naši recenzi naleznete zde.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama