Dying Light: The Following DLC - buginy a ještě více zombíků
Preview Dying Light Článek Dying Light: The Following DLC - buginy a ještě více zombíků

Dying Light: The Following DLC - buginy a ještě více zombíků

Filip Němec

Filip Němec

4

Stánek Techlandu byl jedním z mála, který jsme na Gamescomu navštívili oba dva, úkol byl ale jasny – vyzkoušet si nové DLC společně v kooperaci.

Reklama

Dva rozdílné pohledy na expanzi Dying Light. Filip jako zkušený hráč této zombie akce, zatímco Marek původní hru nehrál.

V recenzi na původní Dying Light jsem se ztotožnil s názorem mnoha hráčů, že zombie her není nikdy dost. Vzpomněl jsem si na to až při návštěvě stánku vývojářů z Techlandu, kam jsme se v rámci naší výpravy v Kolíně nad Rýnem podívali oba dva. S vývojáři jsme prohodili pár slov o jejich velmi očividné lásce k zombie hrám a také s kritickým pohledem stručně zhodnotili původní Dying Light. Hodnocení osm z deseti, které si hra na Zingu odnesla, je očividně vcelku potěšilo, přičemž nám bylo nepatrně přikývnuto na připomínku, že zrovna příběh nebyl nejlepší.

Poctivá práce

Nadcházející DLC nesoucí název The Following však má potenciál mnoho chyb odčinit, alespoň nám to bylo přímo na prezentaci řečeno. Ze zhruba dvacetiminutové ukázky nelze říci, jestli bude příběh a jeho podání lepší či nikoli, rozhodně mě ale jako hráče původní hry zajímá. The Following totiž rozšiřuje originální příběh, ukazuje co se dělo za zdmi města Harran a prozradí více o samotné zombie apokalypse. Hlavní postavou je samozřejmě stále Kyle Crane, přičemž nám bylo zdůrazněno, že ho v tomto rozšíření uvidíme kompletně v novém světle.

Samotný příběh se bude točit kolem tajemné skupiny, která vznikla díky událostem na konci původní hry. Vaším úkolem bude skupinu infiltrovat a samozřejmě zjistit, co má v plánu. K proniknutí do skupiny však bude nutné získat jejich důvěru, což je jedna z mnoha novinek tohoto dodatečného balíčku. Vaším úkolem tak bude získat si členy skupiny pomocí plnění nejrůznějších úkolů, které si údajně budete vybírat pouze vy sami. Mělo by tak jít o nelineární zpracování příběhu, které se zdá být vcelku logickým krokem, který jde ruku v ruce s daleko větší otevřeností prostředí.

„Osobně jsme si mohli vyzkoušet například kuši, která je velmi šikovná pro méně nápadné odstranění nepřátel, vyžaduje však trochu cviku.“

Nepůjde ale pouze o příběh, DLC nabídne mnoho nových úkolů, jak už těch hlavních, tak i vedlejších, nové schopnosti, zbraně a výzvy. Jak už jsem naznačil, přibylo dokonce i několik nových herních mechanik, které do značné míry inovují hratelnost a to velmi markantním způsobem. Z těch drobnějších věcí nelze nezmínit nové zbraně, které jsou přidány prý na popud hráčů, kteří si stěžovali mimo jiné na nedostatek zbraní na dálku. Osobně jsme si mohli vyzkoušet například kuši, která je velmi šikovná pro méně nápadné odstranění nepřátel, vyžaduje však trochu cviku.

Pach benzínu a tlejících mrtvol

Naopak tou patrně nejmarkantnější změnou jsou tolik diskutované buginy. Daleko větší otevřenost světa si totiž žádá dvoustopé dopravní prostředky, které pomohou s překonáváním větších vzdáleností a otevřených prostor, kterých je v DLC daleko více, než v původní hře. Právě buginy se tak stanou velmi důležitou součástí hry a rozhovor s prezentujícím vývojářem se tak notnou dobu točil právě kolem nich. „Máme jen jeden druh, ale pomocí svého drive ranku si je lze různě opravovat,“ nastínil vývojář ze sousedního Polska. Drive rank funguje přesně, jak si asi představujete, to znamená, že za aktivity prováděné za volantem svého miláčka dostáváte zkušenostní body. Ty pak můžete utrácet za nejrůznější vylepšení, které mohou mít podobu například větší nádrže, lepší ovladatelnosti nebo výkonnějších světel pro hru v noci. Kromě spíše obraných vlastností však lze vylepšit svůj vůz i co se týče útočné síly. Miny, bodáky a další destruktivní vybavení logicky chybět nebude. Samozřejmostí je pak i upravitelnost vzhledu, k dispozici by měly být nejrůznější barvy a potisky.

The Following je pouze rozšířením a ne samostatnou hrou, přestože bych neviděl problém vydat toto DLC samostatně jako takové Dying Light 1,5. Rozšíření bude dostupné pouze v elektronické verzi a samostatně ho pořídíte za 14.99 Euro, pokud však máte koupený Season Pass, The Following dostanete bez dalších investic. Vzhledem k tomu, že jde o rozšíření je samozřejmě zachováno propojení s původní hrou, takže nejen že v DLC budete mít k dispozici tu samou postavu s těmi samými vylepšeními a kompletním vybavením, ale nově získaný obsah si lze naopak přenést i do původní hry. To je za vývojáři avizovaných 10 hodin velmi solidní nabídka, co myslíte?

Markovy dojmy z hraní

Společně s Filipem jsme měli možnost si vyzkoušet nové rozšíření pro Dying Light. Několikrát nám bylo zopakováno, že mapa v rozšíření je výrazně rozsáhlejší než v původní hře. Dá se říci, že plocha je součtem všech oblastí původní hry. Ovšem na otázku, zda to lze porovnat s mapou GTA či podobné hře se nám dostalo dopovědi, že to prý takto nejde porovnat. Jsem přesvědčen, že až hra vyjde, jistě to někdo přesně takto porovná a dozvíme se, jak je to skutečně rozsáhlé.

Jednou z novinek je podpora kooperačního multiplayeru a proto jsme se tam s Filipem šli podívat společně. Ujal se nás jeden z tvůrců a posadil k počítači. Po krátkém úvodu do ovládání jsme se pustili do hry. Na Filipovi bylo znát, že na rozdíl ode mě zná původní hru. I přes tuhle skutečnost jsem i já brzy ve hře skákal jako kamzík po rozpálené skále, což brzy ocenil i onen vývojář, že je na nás vidět, že jsme opravdu hráči a jen čistí pisálci.

Demo začalo v jeskyni, ze které bylo nutno vysoukat se ven, následně jsme přeskákali několik plošinek, než nás hra donutila na konkrétním místě seskočit ze skály do vody. To ovšem šlo jen na tom jednom konkrétním místě. Kdekoliv jinde byl totiž mezi vodou a skálou "vražedný vzduch", který hráče zabil ještě před dopadem na hladinu. Toto prý bude do finální verze nějak ještě pořešeno.

Po dopadu do vody se objevil nádherný efekt simulace vlnící se hladiny. Takto opravdu můžete vidět rozdíl mezi pohledem pod hladinou a nad ní ve vodních brýlích či díky kameře. Musel jsem to vývojářům pochválit, čímž jsem si šplhnul (ne že by mi to v čemkoliv pomohlo). Po vyplavání následoval úprk přes hordy zombíků. Běh po jejich hlavách je obzvláště vtipný, ale doporučeno bylo běhání po vysutých potrubích. Po podivném setkání s nepřátelsky naladěnou skupinkou lidí jsme se dostali k rozhledně, ze které jsem pak pomocí lukostřílu začal ostřelovat osazenstvo základny. Filip se rovnou slanil a začal to tam vraždit nablízko. Zkušenosti z původní hry se mu osvědčily, protože mě zabili prakticky ihned po přistání po slanění.

Po vyčištění základny od agresivních lidí jsme dostali možnost nasednout do bugin a vývojář nám řekl, že si dáme závod. Jelikož mám docela hodně zkušeností s rally hrami, nebyl to pro mě nejmenší problém a Filip se mi držel doslova za zadkem. Dle slov vývojáře tak těsný soubor bugin tam ještě neměli. Po docela dlouhém a zajímavém průjezdu trasou dle svítících navigačních bodů jsme dojeli ke skokánku, který auto vymrštil, čímž se hra přepla do závěrečného videa plného epických záběrů. A to byl konec ukázky. Ač mě osobně původní hra moc nezaujala, toto mne silně navnadilo.

A proto jsem se poptal na distribuční model a byl překvapen, že vývojáři nezvolili raději model stand-alone datadisku a místo toho tohle představili jako DLC pro fanoušky, kteří si již zaplatili Season Pass. Tak takové DLC si tedy dám líbit.

Výpravu na Gamescom sponzoroval náš obchod GameExpres.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama