Elder Scrolls V: Skyrim – v kůži Orka
Speciály Skyrim Článek Elder Scrolls V: Skyrim – v kůži Orka

Elder Scrolls V: Skyrim – v kůži Orka

Martin Cvrček

Martin Cvrček

14

Letošní QuakeCon přináší první ovoce. Redaktoři zahraničního serveru GameSpot měli možnost si zahrát očekávané pokračování série The Elder Scrolls, a to rovnou v kůži prohnilého Orka. Pojďme si rozebrat, jak hra v roli takového hrdiny vypadá a co vlastně tamní ukázka nabízí.

Reklama

Monstrum podle vašich představ

Vše jako vždy začíná úpravou postavy. Skyrim v tomto ohledu nabízí skutečně velké množství různých posuvníků, ať už jde o barvu kůže (není problém nabarvit Orka třeba nažluto), šířku čelisti, velikost nosu, hloubku očí nebo typ vousů. Svou postavu si zkrátka můžete vytvořit přesně podle svých představ, ať už jde o největšího krasavce (i když to je v případě Orků umění) nebo zubaté slintající monstrum.

Jakmile si vytvoříte hrdinu a náležitě ho pojmenujete, pro příklad třeba Stoyan Jakotyč, kopne vás QuakeCon ukázka na cestu protínající poměrně velký les v blízkosti města Riverwood. Odtamtud je perfektní výhled na nedalekou zasněženou horu, na jejímž vrcholku září jakýsi chrám. Něco takového může být ideální cíl cesty, zvlášť když se tam možná ukrývá drak.

Demoverze však zároveň hráče vpustí do hry bez jakékoliv používané výbavy, což se může stát pro horlivější jedince osudné, okolní lesy jsou totiž plné vlků. Člověka to aspoň donutí omrknout nový inventář, jenž v případě orka nabízí brnění, pár zbraní včetně sekery a možnost používat fireball. Inventář vám dokonce umožňuje navolit si vaše oblíbené sety vybavení, to kdyby vás náhodou otravovalo se každou chvíli do inventáře vracet.

Plenitel světa

Když kolegové z GameSpotu prošli kus lesa, narazili na uskupení kamenů, jež při aktivaci zvýší bojové schopnosti o 20%. V tu chvíli se nezachovali zrovna podle rytířských ctností, protože se hned rozhodli zlepšené schopnosti vyzkoušet na nic netušícím obchodníkovi sídlícím u nedaleké řeky. Obchodník byl z počátku šťastný, že do takových končin dorazil nějaký zákazník, úsměv na tváři mu ale moc dlouho nezůstal, protože dostal sekerou po hlavě. Chudák si však začal hrát na hrdinu, vytáhl dýku, a s totálně vyděšeným výrazem ve tváři se rozhodl zaútočit, což je jasná a rychlá sebevražda. Jakmile obchodník padnul, nebyl problém se trochu prohrabat v jeho věcech, díky čemuž lze najít třeba mnohem lepší sekeru. Takový nález si samozřejmě žádá další zkoušku.

Když tamní redaktoři pokračovali dál, narazili na zahradnictví jakési starší, podivně vypadající ženy. Na rozdíl od vstřícného obchodníka však žena odmítala jakkoliv komunikovat, což lze brát jako pozvání do jejího příbytku. Vzhledem k jeho obsahu, konkrétně k všemožným rozházeným květinám, kořenům a dalším alchymistickým ingrediencím, je víceméně jasné, že jde o alchymistku. Jakmile se na vlastní kůži seznámila s nově nalezenou sekerou, zkusila obranu a následný protiútok ve formě kouzel. Opět bez šance. Ani tato žena zkrátka neprodělala vojenský výcvik ani ji neovládal hráč libující si ve vraždění civilistů. Její chyba.

Její chýše navíc skrývala něco víc, než jenom pár rozházených kytek, a to alchymistickou stanici. V tu chvíli pochopitelně přišla na řadu zkouška tvorby lektvarů. Ta probíhá víceméně jednoduše. Základem je smíchání dvou nebo tří alchymistických předmětů, jež sdílejí různé vlastnosti. Každý předmět má pak čtyři sloty pro jednotlivé vlastnosti, jež jsou však označeny jako neznámé. V tu chvíli je asi nejjednodušší klasická metoda pokus-omyl. Na druhý pokus se lektvar povedl, vyšel z toho dryják chránící proti mrazu. Každý úspěšný pokus se pak samozřejmě zapíše do deníku pro případné budoucí použití.

Po úpatí hory

Poté přišla na řadu blíže nespecifikovaná, ale nejspíš dost krátká prohlídka města Riverwood, a hned na to výšlap na výše zmíněnou horu. Po chvíli výstupu však přišlo na řadu překvapení v podobě banditů. Většina z nich šla k zemi poměrně snadno, jeden z lupičů měl ale k dispozici štít schopný odrazit základní hráčovy údery. Stačí však podržet delší dobu tlačítko pro útok, čímž se vyvolá mnohem silnější úder, pod nímž se tomu šmejdovi se štítem podlomila kolena a během chvíle padl k zemi.

Po boji přišlo na řadu zvýšení levelu. V tu chvíli, přesněji řečeno na druhé úrovni, si může člověk vylepšit buď výdrž, kouzla nebo zdraví, což je následně doplněno volbou nových skillů v jednotlivých souhvězdích fungujících jako dovednostní stromy. Není vůbec žádný problém si např. zvolit schopnost, jež o 20% zvýší poškození způsobené obouruční zbraní. Jak už nějakou dobu víme, následně to funguje tak, že čím více budete nějakou obouruční zbraň používat, tím se bude ona schopnost zlepšovat. Prosté, ale účinné.

Možná už se začínáme opakovat, ale Skyrim zase vypadá o něco slibněji. Sice ukázka působí dojmem, že se v Bethesdě nesnaží za každou cenu cpát do hry jednu novinku za druhou, místo toho se zaměřuje na zlepšení a rozšíření klasických principů série, což ale není vůbec od věci. Stále však musíme čekat až do 11. listopadu, kdy The Elder Scrolls V: Skyrim vychází na PC, Xbox 360 a PS3.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama