Game of Thrones: The Sword in the Darkness - ve stínu dračích křídel
Speciály Článek Game of Thrones: The Sword in the Darkness - ve stínu dračích křídel

Game of Thrones: The Sword in the Darkness - ve stínu dračích křídel

Martin Cvrček

Martin Cvrček

2

Příběh rodu Forresterů pokračuje prostřednictvím nově vydané třetí epizody Game of Thrones od Telltale Games. Pokračuje v zajetých kolejích, nebo se konečně pokouší o výrazné oživení?

Reklama

Dojmy z hraní PC verze

Kvůli rozdělení hry na jednotlivé epizody bude mít každá z nich svůj vlastní speciál. Až po vydání poslední epizody dostane hra souhrnnou recenzi s finálním hodnocením.

Zhruba před týdnem jsme tu měli druhou epizodu Tales from the Borderlands, ale v Telltale Games zjevně neodpočívají, protože nedlouho poté došlo i na pokračování Game of Thrones. V pořadí již třetí epizoda pokračuje ve vyprávění osudů rodu Forresterů a stále je rozdělená na čtyři dějové linie, z nichž každá sleduje jednu postavu související s rodem.

Stále stejná písnička

Asher Forrester se v doprovodu Beskhy a Malcolma stále snaží vrátit zpět do Západozemí, aby pomohl svým příbuzným, jež utiskuje rod Whitehillů. O pomoc se snaží i Mira, byť trochu jiným způsobem a v jiném prostředí, konkrétně v Králově přístavišti v době svatby Joffreyho Baratheona a Margeary Tyrell, které Mira slouží. Gared Tuttle je pořád na zdi, stává se plnohodnotným členem Noční hlídky, ale zároveň musí myslet i na slova, která mu v úvodu první epizody řekl starý lord Forrester. A zbytek rodu se musí potýkat s dalšími problémy, které způsobují vojáci Whitehillů přímo na prahu jejich vlastního domu v sídle Ironrath.

Tempo vyprávění je téměř srovnatelné s druhou epizodou, s tím rozdílem, že tentokrát se konečně začíná něco dít a všechny čtyři dějové linie pomalu, ale jistě dospívají k nějakým skutečně zajímavým a slibným dějovým zlomům. Je ale třeba říct, že všechny tyhle slibné nebo zajímavé momenty jsou stále ještě v zárodku, což už je trochu na pováženou s ohledem na to, že se v podstatě nacházíme v polovině série a stále se můžeme jenom domýšlet, co nás vlastně čeká a kdy nás to čeká. Navzdory slibnému vývoji už zkrátka styl vyprávění, který až na výjimky postrádá nějaké památné momenty, začíná být unavující. Nemluvě o tom, že vliv rozhodnutí, která učiníte během hraní, je stále dost sporný. Pokud se ve čtvrté epizodě nestane něco zásadního, obávám se, že se stále ještě nadprůměrný, i když dost úzkoprsý děj promění v průměrnou a unavující zápletku. Snad se to tedy příště zlepší.

O jednoho známého navíc

Příběh třetí epizody nicméně stále dává trochu prostoru postavám známým ze seriálu. I tentokrát se tedy na pár okamžiků setkáte s Cersei, Tyrionem, Margeary a Jonem Sněhem, které stále dabují herci ze seriálu. Kromě nich dojde i na setkání s někým dalším, a to s jedním z draků Daenerys Targaryen. Já vím, že drak není technicky vzato postava, ale setkání s ním je jedna z mála opravdu působivých částí třetí epizody. A kromě toho, tam, kde se objeví drak, se jistě dříve či později objeví i jeho matka.

Podle očekávání zůstala beze změn také hratelnost a grafický styl. V tomto ohledu vážně není prostor pro změny, ale oceňuji, že tvůrci znovu dokázali vytvořit poměrně vyvážený mix mezi rozhovory, cut-scénami, quick-time eventy a interaktivními pasážemi s možností drobného zkoumání prostředí a příležitostného nacházení předmětů, které lze později využít. Bohužel se hra stále potýká s drobnými chybami animací, které se tentokrát neomezují jen na příležitostné trhané pohyby postav, ale zahrnují i nepatrné chyby v pohybech úst v průběhu dialogů.

The Sword in the Darkness se však každopádně považovat za zklamání a i tentokrát lze říct, že nová epizoda je lepší a zajímavější než ta předešlá. Mám ale pocit, že tvůrci z Telltale Games dokážou víc. Je mi jasné, že podobně vlažným směrem, na který jsem si stěžoval, se leckdy vydával i seriál, v němž jsou politické pletky a nepatrné spřádání nitek osudu postav mnohdy důležitější než prosté prolévání krve. Nesmíme ale zapomínat na to, že Game of Thrones od Telltale Games má být především hra, byť na pomezí s interaktivním seriálem, a jako taková by člověka měla nějak zabavit a zaujmout a nezahltit ho jen a pouze informacemi, které do doby, než vyjde další epizoda, stejně nejspíš zapomene.

Nezbývá tedy než doufat, že už se příště dočkáme nějaké změny a že je současný vývoj jen tradiční ticho před bouří. Ale jak znám Telltale, takový vývoj je dost pravděpodobný a čtvrtá epizoda nás může překvapit. Do té doby nezbývá než vyhlížet třetí epizodu Tales from the Borderlands, která je nehledě na odlišné zasazení a povahu příběhu stále o výrazný krok napřed.

Na úplný závěr ještě malé upozornění pro příznivce seriálové předlohy. Premiéra páté série se nezadržitelně blíží a HBO se činí s vydáváním různých obrazových materiálů. Pokud jste je náhodou minuli, doporučuji především druhý trailer, jehož hudební doprovod mimochodem pochází z Assassin's Creed: Unity. Zkrátit čekání mohou i dvě scény vystřižené ze samotných epizod. V jedné z nich dostane slovo Tyrion a Varys, v druhé Jon Sníh a Mance Nájezdník.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama