Gemini Rue - recenze
Blogy čtenářů Recenze Gemini Rue - recenze

Gemini Rue - recenze

Docik

Docik

Wadjet Eye Games. Tento název studia si zapamatujte, protože o nich pravděpodobně ještě uslyšíte, i když třeba adventury nejsou váš šálek kávy.…

Wadjet Eye Games. Tento název studia si zapamatujte, protože o nich pravděpodobně ještě uslyšíte, i když třeba adventury nejsou váš šálek kávy. Víceméně se zde bavíme o produkci jednoho člověka, v Adventure Game Studiu. Pokud ovšem máte napsaný dobrý scénář a dialogy, tak zjistíte jak velmi jednoduchá sdělovací forma vám k jeho odvyprávění stačí. Nepotřebujete žádnou realistickou grafiku a stejně jste schopni vyzobrazit monumentálnost a sklíčenost scén, nebo odvyprávět srdceryvný příběh. Pojďte se se mnou podívat na zoubek této hry a možná zjistíte, že se vám pod rukama válí klenot.

Řeč je o hře Gemini Rue, cyberpunkové detektivce s akčními prvky. Hrdina je takový ten typický Dekard z Blade Runnera, nosící baloňák, s drsným hlasem a krvavou minulostí vepsanou ve tváři. Azriel Odin býval nájemným vrahem, nyní se přidal na druhou stranu a lidi pro které pracoval vyvražďuje a zatýká jako ruka zákona. Hledá svého bratra a jak tomu tak bývá ve hře je mafie, futuristické drogy, cestování z planety na planetu a vše je zabaleno hezky v noirovém stylu. Atmosféra hry je hustá jako odér z kabelky zfetované prostitutky. Oproti adventurám typu Deponia nebo Broken Age je tohle hodně silné kafe. Na ulicích se válí vyjeté smažky, každý si dává pozor na to co řekne nahlas aby ho zdejší mafie, která má v tomto světě větší sílu než policie, neodkráglovala. Gemini je planeta jejíž hlavním artiklem je těžba. Takže většina lidí žije ve velké bídě a drogy jsou jejich hlavní cestou k osvobození. Proto kolem nečekejte žádné veselé historky, plné vtipu a optimismu. Strach a bída je cítit ve větru.

Druhá postava jejíž role se zhostíte přezdívaná D-6 je zavřena v ústavu, futuristickém vězení, kde se systém snaží o tajnou převýchovu kriminálníků. Nevíte jak jste se zde ocitli, protože vám vymyjí mozek, Vašim cílem je plnit denní program zahrnující výcvik v boji. Hra obsahuje i akční prvek kdy využíváte krytí a střelbu. Mohlo by se zdát, že se jedná o nadbytečnou složku, ale dodává hře určitou míru napětí a akce. Nevíte jak jste se zde ocitli, jediné co víte je, že Vám poněkolikáté vymyli mozek, protože jste se pokusil o útěk. Ostatní spoluvězni, kteří trpí také amnésií si vás pamatují protože hra začíná v momentě, kdy byl váš mozek po několikáté vymyt kvůli vašemu pokusu o útěk, tudíž neznáte ani své jméno. Z toho vznikají zajímavé situace, kdy nevíte komu můžete věřit a kdo s vámi manipuluje.

Hra vzdává hold starým dobrým adventurám, kdy při kliknutí na objekt máte 4 základní funkce co s předmětem můžete dělat: podívat se na objekt, sebrat/použít objekt, promluvit  s objektem a nakonec i kopnout/ šlápnout na předmět. Dále je v nabídce rovnou použití všech předmětů, které vlastníte v inventáři, je to hodně přehledné a intuitivní. Dále vlastníte komunikátor, něco jako smart phone, do kterého se ukládají důležité informace jako jména, adresy telefonní čísla, tyto informace nejednou použijete při hledání místa či osoby při vašem vyšetřování. Po městě je rozmístěných několik terminálů, které můžete zdarma používat pokud vlastníte ID kartu, něco jako občanku. Mnohdy dokážete odkrýt další postup pouze stáním na místě, telefonováním a používáním terminálu.

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/foZp9ToBewA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

... zde pokračujte v psaní ...

Hádanky ve hře jsou poměrně logické, takže nemusíte očekávat nějaké velké zákysy na jednom místě, případně hledání návodů na internetu. Nemyslím tím, že by byly úplně jednoduché, ale nejedná se o kombinace jako drátek, šroubek a koště k sestrojení létajícího koštěte. To způsobuje poměrně plynulý postup příběhem a dostatečné uspokojení při vyřešení další hádanky. Většina zákysů vzniká spíše tím, že si nevšimnete nějakého objektu na scéně a tudíž s ním vaše mysl při řešení hádanky vůbec nepracuje, což je úděl asi všech adventur. Tento problém se dá vyřešit podržením myši na nějakém interaktivním objektu a ostatní objekty na obrazovce se vám zvýrazní. I tak se bohužel občas stane, že se zapomenete tímto způsobem podívat. Ale zákysů založených na tomto problému je ve hře poměrně málo a většina věcí je opravdu o logice a sledování děje, procházení všech možných rozhovorů a zpráv na terminálech.Hra je k dostání na Steamu pro PC a na Appstoru a Google Play. Hry jako adventury dle mého na tablety přímo patří, je to možná i lepší platforma než PC pro hraní takové záležitosti, protože máte volnost pohybu po domě a úplně nejlepší je hrát takovýto skvost před spaním. Pokud vás hra dostane, tak můžete ukonejšit svůj chtíč na dalších kvalitních adventurách od Wadjet Eye Games.

Gemini Rue - recenze

Pokud uvažujete o tom, že byste chtěli zkusit nějakou adventuru, toto je určitě dobrý začátek. Povinnost pro všechny milovníky cybepunku, noiru a vůbec celý kult Blade Runnera a fanoušky olddschool her. Pokud máte tablet doporučuji hru si pořídit na něj a užívat si kvalitní hru v posteli.

atmosféra, grafika lokací
příběh, postavy
dabing