Green Lantern: Rise of the Manhunters - nyní je v módě zelená
Preview Green Lantern Článek Green Lantern: Rise of the Manhunters - nyní je v módě zelená

Green Lantern: Rise of the Manhunters - nyní je v módě zelená

Pavel Charbuský

Pavel Charbuský

1

S hrami na bázi komiksů jako by se v posledních letech roztrhl pytel. Většina těchto her za moc nestojí, a tak ani nebudí v hráčích přílišná očekávání. Green Lantern to ale může změnit.

Reklama

Komiksy mají mnoho fandů a já se nestydím za to, že k nim patřím. Filmové adaptace, rozšířené zejména v posledním desetiletí se s tak velkým úspěchem už nesetkávají, zejména u fanoušků originálů. A co se stane, když z komiksu udělají film a z toho filmu pak udělají hru? No, většinou je to slušný propadák. Dopadne Green Lantern stejně?

Hra podle filmu podle komiksu. Hurá?

To zatím nemůžeme vědět. Co ale můžeme je podělit se s vámi o několik dojmů a zkušeností z této připravované third-person akční adventury.

Vzhledem k tomu, že u nás se s Green Lantern moc nesetkáte, měl bych asi přiblížit, o co se v komiksu jedná. A ve filmu samozřejmě také. Známý vesmír v tomto světě je rozdělen na sektory a ke každému z těchto sektorů je přiřazen jeden Green Lantern, hrdina a ochránce, který pomocí svého kouzelného prstenu dokáže vytvořit prakticky cokoliv, co mu jeho fantazie dovolí.

Hra se bude odehrávat ve světě z filmu, jak už bývá zvykem, ale výjimečně s ním nebude dějově spřažena, což je rozhodně pozitivní zjištění. Hry na bázi filmů, které se do posledních detailů drží předlohy, zaujímají v mém osobním žebříčku dost nízkou pozici, protože jsou to pouhopouhé dojné krávy. Jsme proto rádi, že Green Lantern bude výjimkou.

Zahrajeme si za Hala Jordana a v případě lokálního co-op módu i za Sinestra. Centrála Green Lanternů, známá jako planeta Oa, je pod útokem kyborgů, kteří si říkají Manhunters. Tito kyborgové byli původně stvořeni na ochranu, před zformováním Green Lantern, a nyní se obrací proti svým původním pánům. Naším úkolem samozřejmě bude je zastavit.

Ukaž mi prsten, já ukážu ti, co z něj vytluču

Už jsme zmínili, že Green Lantern umí vytvořit ze světla pomocí svého prstenu prakticky cokoliv. Ve hře to musí být pochopitelně nějakým způsobem omezeno a to se také stane. Hal (případně Sinestra) bude mít k dispozici čtyři základní útoky, které nebudou čerpat energii prstenu. Mezi nimi bude gigantická světelná pěst, meč a hák na laně, kterým si budete moct přitahovat nepřátele. K těmto základním útokům patří dalších 12 speciálních, které vám budou vysávat energii prstenu. Tato energie se doplní sbíráním power-upů a zabíjením nepřátel. Hráči budou mít možnost nějaké nové schopnosti odemknout během hry nebo koupit či vylepšit za zkušenostní body.

Vlastnost, která nás opravdu zaujala, je možnost kombinací útoků mezi partnery. Jeden z hráčů může třeba přitáhnout nepřítele hákem ke svému spoluhráči a ten ho v té rychlosti odpálit baseballovým úderem. Takových kombinací bude určitě víc. Celkově hra vypadá velice pěkně, světelné efekty jsou pastva pro oči a útoky ani bitvy jen tak nezevšední.

Dalo by se tedy předpokládat, že Green Lantern nebude stát za houby, jako většina komikso-filmových adaptací. Ale je tu několik „ale“. Zaprvé je hra ještě ve vývoji, leccos se může změnit a to samozřejmě i k horšímu. Za další je tu několik faktů, které se nám příliš nelíbily a bojíme se, aby se ve finální verzi nevyskytovaly v hojné míře. Asi největší z těchto obav patří opakujícím se úkolům. V jedné misi jsme byli pověřeni zničit nepřátelské věže. První nás bavila. Druhá ne. Třetí už byl pořádný opruz.

Tak konečně něco pořádného?

Další mínus schytaly létací mise, kde náš hrdina létá ve stylu Supermana a my mu tak koukáme na chodidla. V této fázi hra připomíná starou arkádu, kde se vyhýbáte překážkám a střílíte nepřátele. Nic proti tomu, ale ovládání by potřebovalo značně vylepšit.

Celkově se na první pohled jedná o víceméně klasickou vesmírnou rubačku se superhrdinou, která teoreticky nenabízí nic „extra“. Po zahrání demoverze je ale nutné konstatovat, že hra je to velice zábavná (až na zmíněné nedostatky, které by mohli vývojáři vypilovat). O tom, jaká hra doopravdy bude, se přesvědčíme 7. června 2011.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama