O kolik se objem herního průmyslu zvětšil loni?
V poslední době se mě na stav a "zdraví" herního průmyslu stále častěji vyptávají všemožní investoři, učitelé, politici a další lidé, které v minulosti hry zas tak moc nezajímaly. Samozřejmě to v naší malé české kotlince lze připsat na úkor velkých úspěchů českých her z poslední doby, ale jelikož se mi to děje i při služebních cestách po Evropě a Americe, bude to mnohem globálnější téma.
Herní průmysl je více na očích než kdy dříve a jakmile se o něj někdo začne zajímat, je většinou překvapený, jak moc se mu daří. Věděli jste třeba, že meziročně spolehlivě roste už skoro dvě dekády a jeho růst se nezastavil ani během ekonomické krize na přelomu let 2007/2008? V té době se zastavil růst jen na americkém trhu s hrami, ale zbytek světa to v součtu úspěšně vykompenzoval. Je to jeden z důvodů, proč si myslím, že další růst nezastaví ani případná letošní recese, o které se tolik mluví.
Nyní ale máme konkrétní čísla, o kolik přesně se objem herního trhu zvětšil v roce 2019. Součty analytické společnosti SuperData Research, Inc. se zastavily na cifře 120,1 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 4% oproti roku 2018. Zároveň pro letošní rok předpovídají další růst minimálně ve stejném objemu.
Hrám jako celku se tedy doslova daří lépe a lépe.
Bohužel některé dílčí aspekty této analýzy už tak veselé nejsou. Mám na mysli například skutečnost, že největší podíl zmíněného obratu představují mobilní hry (holt je to nejrozšířenější platforma, kterou má opravdu každý) nebo neuvěřitelný údaj, že 4 z každých 5 utracených dolarů přinesly free-to-play hry, jako jsou například Pokémon Go, Candy Crush Saga nebo Fortnite (takže počítejte s dalším rozšiřováním tohoto prodejního modelu).
Fortnite byl opět nejvýdělečnější hrou roku, s celkovými 1,8 miliardy dolarů.
Z tradičních "prémiových" AAA her nejlépe zabodovala FIFA 20 (786 milionů dolarů).