I Am Bread – toast a jeho život
Preview I am Bread Článek I Am Bread – toast a jeho život

I Am Bread – toast a jeho život

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

37

Poté, co se Surgeon Simulator ve většině případů zvrhl v pitvu, se jeho tvůrci z Bossa Studios rozhodli, že opustí operační sál a zkusí štěstí jinde.

Reklama

A tak si po vzoru některých televizních stanic vzali do parády kus toustového chleba. Ten ale na rozdíl od krajíců v TV nechce dopadnout na namazanou stranu, jeho cíl je daleko více ambiciózní. Chce se stát toastem. Jelikož je hra prozatím v Early Accessu, ukážeme vám jen první krůčky jeho nadějné cesty v našem preview.

Já, Toast

Jak již bylo řečeno, příběhová linie by se měla odehrávat kolem velkého snu jednoho malého krajíce. Počáteční myšlenka vypadá hodně jednoduše, autoři nás ale ujišťují, že v plné verzi hry by mělo jít o hodně emotivní a zajímavý příběh. Přeci jen je trošku podezřelé, že plátek toastového chleba ožil a jen tak se začal poflakovat po cizí domácnosti.

Náplní hry je prozatím tedy dostat se na místo, kde se váš krajíc chleba opeče do krásného křehkého toastu. S ním můžete v těchto momentech procestovat čtyři rozsáhlé mapy. Při průchodu každou z nich je pro vás prioritou, abyste byli do zlatova opečeni. K tomuto cíli vám může posloužit žehlička, televize či topení.

Zůstat čistý

Žádná z cest ale nebude zrovna procházkou růžovým sadem. Na osamělý toast totiž čeká řada překážek, které jej chtějí znehodnotit. Jelikož asi obyvatelé lokací, které procházíte, nejsou zrovna čistotní, je na podlaze spousta nečistot, krom nich jsou tu ale i mravenci, koberce a kočičí toalety, které jsou pro toast prakticky ekvivalentem lávy. Tím pádem máte po dopadu pár sekund na to, abyste opustili danou plochu, jinak je po vás.

I Am Bread přináší řadu možností jak se dostat ke svému cíli. Vždy mají logický základ, což je prvek, který jako hráč her, ubírajících se tímto směrem, dokážu ocenit. Pro příklad logického postupu v tomto titulu, bych uvedl jednu menší ukázku. V druhé úrovni jsem si po pár neúspěšných pokusech všiml staré televize, nad níž visela kuželková koule. Díky notné dávce štěstí se mi podařilo dostat se dostatečně vysoko, abych mohl svrhnout těžký předmět na TV. Ta zkratovala a začala hořet. Oheň rozpálil obal a já měl možnost se opéct do zlatova. Celkově je manipulace předměty hodně výraznou stránkou této hry.

Smrtící ovládání

Krajíc má čtyři strany, jenž ovládáte. Svižnější pohyb vyžaduje, aby se toast jednou ze stran zapřel. Díky tomu se může po určitou dobu různě pohybovat. Celkově je ovládání hodně citlivé a hlavně toporné. Dostat se z jednoho konce místnosti na druhý, je někdy značně frustrující. Toast občas totiž dělá to, co nemá a tím pádem musíte některé sekvence opakovat více, nežli jednou. Prakticky jsem si při hraní tohoto titulu vzpomněl na Octodad: Dadliest Catch, kde jsem v kůži chobotnice vystupoval jako hlava rodiny. I Am Bread funguje naštěstí na stejných mechanizmech, takže jsem byl ušetřen od prvotního utrpení, jemuž jsou vystaveny hráči bez zkušeností s tímto šíleným stylem.

Krom ovládání jsem měl při hraní i menší problémy s kamerou. Ta občas blokovala některé úhly pohledu, což v některých případech zapříčinilo mou smrt. S tímto prvkem by si tvůrci měli rozhodně ještě hodně pohrát. Protože toporné ovládání spolu se špatnou kamerou dokáže vytvořit katastrofický výsledek.

Ideální k odpočinku

Co si budeme povídat, I Am Bread je prostě titul, u kterého se hráč může odreagovat. Samozřejmě když pojedete na vysoká hodnocení, čekají vás skutečné krušné chvíle, ale jinak je to pohodová hra. Již nyní ukazuje většinu svých karet, které vypadají hodně slibně. Jediné, co zůstává prozatím skryto, je příběhová linie, která může ještě příjemně překvapit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama