inFamous: Second Son – druhý syn, třetí pokračování
Preview Infamous: Second Son Článek inFamous: Second Son – druhý syn, třetí pokračování

inFamous: Second Son – druhý syn, třetí pokračování

Daniel Mazura

Daniel Mazura

10

V Seattlu prý neustále prší. Vývojářům ze SuckerPunch ale trocha kapek nevadí, zvlášť když je pozorují z kanceláří, které co nevidět vypustí kód nového inFamous.

Reklama

Přihlaste se všichni, kdo doma máte svůj PlayStation 4. Vy co jste si novou mašinku od Sony pořídili, teď proberte její zatím velmi skromnou nabídku titulů a povězte mi, kdo z vás má pocit, že tam, mezi všemi těmi Tomb Raidery, Need for Speedy a Asasíny, na novém PSku něco schází. Poslušně se řadím právě mezi ty z vás, kterým se zdá být tento herní repertoár kapku štíhlý a bez přívalu nových prvotřídních kousků. Už za měsíc se ale na ledovou pustinu nabídky PlayStation 4 přiřítí chystaná hra studia Sucker Punch, velká hra, kterou bude zahřívat kabátek exkluzivity. Třetí pokračování herní série inFamous připluje mezi další vlajkové lodě 21. března a už dnes to vypadá, že flotila PS4 s vydáním inFamous: Second Son získá velmi mocnou posilu.

Hry ze série inFamous jsou dnes přívlastkem městského sandboxu, který se zdaleka neomezuje na reálie a dovolí vám tolik, co jeho tvůrci ukrývají nápadů v rámci superhrdinských kulis. Osobně jsem k oběma předchozím, blesky nabitým, dílům téhle franšízy přilnul a to ani ne tak díky stylové hratelnosti nebo otevřenému světu, ale hlavně pro systém voleb, jejichž dopady byly cítit napříč celou hrou a nechávaly na vás, jak se odprezentujete v očích tamního světa.

Tentokrát do Seattlu… A v nové kůži

V univerzu inFamous se sedm let nedělo nic, co by stálo za videoherní zpracování. Pro nás to znamená, že právě po těchto nudných (čti: nevýbušných) sedmi letech začíná nová pouť, kterou absolvujeme v teniskách Delsina Rowea. Klid, nebudou následovat spoilery. Příběh si v březnu odhalte sami. Ode mě snad jen sbohem Cole McGrathe. Empire City i New Marais už lehli popelem, můžeš v klidu do důchodu. Těžko soudit, jak si odkroutí svou premiéru Delsin, zatím to ale vypadá, že se v Sucker Punch rozhodli cílit na mladší hráče, čemuž právě jeho vzhled odpovídá. Považte sami, džínová bunda (to ještě nějaké na světě jsou?), kulich na hlavě i ve třiceti stupních (v baru ho jistě taky nesundává) a vzhled sídlištního sígra, který včera rozmlátil čtyři výlohy a dneska zakládá punkovou kapelu. Na intelektuální hody to skutečně nevypadá. Kdo je tady ale očekává, že?

S novým antagonistou/protagonistou v sérii přichází též neokoukané prostředí. Už žádná fiktivní splácanina, kterou se v Sucker Punch báli pojmenovat po její reálné předloze. Tentokrát zavítáme do Seattlu, města deště, kde vývojáři inFamous sídlí a my tak můžeme vkládat velké naděje do jeho zpracování. Ostatně pusťte si jakýkoliv vývojářský deníček a o technickou kvalitu se dál obávat nebudete. Srovnávací obrázky skutečného a herního Seattlu vypadají náramně a díky bezchybnému nasvícení též realisticky. Pozadu se nezdají být ani další vizuální složky. Stačí omrknout déšť, který vypadá skutečně lahůdkově a to nemluvím o animacích, destrukci a dalších slíbených komponentách, které by měly dohromady složit naleštěný technický stroj. A málem bych zapomněl – ten na PS4 pomaže v 1080p a pokud máme strach o kvalitu hlavního trumbery, o město a jeho atmosféru se nebojíme ani trochu.

Delsin na pískovišti

Blesky z minulých dílů jsou bohužel fuč, Delsin totiž daleko radši blbne s kouřem, který je efektnější a tak nějak kompatibilnější s výbuchy. Osobně jsem pln očekávání, co si na nás v Sucker Punch chystají, těch několik málo viděných fireballů totiž zcela jistě není konečná. Jen vzpomeňte na předchozí díly, kde se kreativitou opravdu nešetřilo.

Na druhou stranu i to málo, co jsme už ze Second Son spatřili, stačí, aby si byl fanoušek série jistý, že se jeho zážitek nachází v dobrých rukách. Tak třeba takové ,,v kouř se obrátíš“ vypadá neskutečně zábavně a když vám povím, že se pomocí téhle schopnosti vyhneme kulkám nebo ,,vyčadíme“ komínem na střechu, buďte si jisti, že tady nám výčet neskončí.

Abychom všechny ty spektakulární kousky mohli provádět, bude třeba po vzoru minulých dílů čerpat síly z okolí. Cole čerpal energii z kdejakého sloupu, na který jsme ho pověsili. Jenže hledat zrovna elektřinu a ještě ke všemu ve městě, na to si nemusíte zvát proutkaře. S kouřem to měli autoři trochu těžší, jelikož už nemohli po lokaci libovolně rozhazovat sloupy, semafory nebo další totemy urbanismu. S Delsinem budeme vysávat komíny a jakkoliv to zní pořádně ujetě, dávám ruku do ohně za to, že to bude nabité energií stejně jako před lety s Colem.

Blockbusteru zdar

Na majitele PS4 se valí zásadní exkluzivita, věříme, že se povede a na trhu si své milióny odkroutí. Zatím se to celé jeví jako pořádně našlapané poctivé pokračování, jehož stěžejní esencí by měla být výbušná hratelnost se špičkovou technologií v těsném závěsu. Obavy budí jen hlavní hrdina, který sice nemusí přeskakovat nijak vysokou laťku, i přesto ale vsázím spíše na Colea, kterému to klišé padalo jen z huby. Delsinovi teče i z uší, byť to může být nešťastně zvolenou prezentací. Zatím ale nechme soudy stranou. V Seattlu právě teď inFamous: Second Son končí svůj vývojový cyklus a my doufejme, že vývojáři připravili hru prvotřídní jakosti, bez kompromisů a s náladou dobýt trh. Takové hry totiž prodávají konzole a právě takové hry dělají v Sucker Punch.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama