Novinka Jak si vede Death Stranding: Director's Cut po technické stránce

Jak si vede Death Stranding: Director's Cut po technické stránce

Jan Urbančík

Jan Urbančík

1
Platformy PlayStation PlayStation 5

Detailní rozbor v podání Digital Foundry.

Reklama

Už zítra vychází vylepšená verze hry Death Stranding od Kojima Productions, která původně spatřila světlo světa v roce 2019 na PS4 a loni se podívala také na PC. Edice Director's Cut přinesla hned několik novinek, pokud vás ale zajímá spíš hratelnost a příběh, můžete si přečíst naši recenzi. Zde se budeme věnovat technické stránce, na kterou si již tradičně posvítila redakce Digital Foundry. Kdybyste hledali co nejvíc záběrů, poslouží vám pak také video od kanálu ElAnalistaDeBits, které najdete níže.

Asi nejdůležitějším vylepšením je vyšší frame rate, který tentokrát cílí na 60 FPS. K dispozici jsou dva módy: Quality a Performance. Režim výkonu nabízí naprosto stabilních 60 FPS, John Linneman (redaktor Digital Foundry) nenašel jediný zásek. Budete se ale muset smířit s trochu nižším rozlišením, konkrétně 1800p. Zato v módu Quality si užijete nativní 4K, budete ale muset obětovat snímkovou frekvenci, jež v tomto režimu sice cílí na 60 FPS, ale během cutscén či soubojů může spadnout i pod 50. Až na rozlišení mezi jednotlivými módy není žádný rozdíl, takže pokud nevlastníte 4K zobrazovací zařízení, režim výkonu je jasná volba.

Kromě dvou zmíněných je tu ale ještě jeden, poněkud speciální mód. Jde o ultrawide, který vám sice přidá nahoře a dole černé pruhy, ale zato máte vyšší FOV a tedy i větší přehled o tom, co se kolem děje. Širokoúhlý režim jde zkombinovat s Performance i Quality módem, ale první jmenovaný zde trochu postrádá smysl, protože i v režimu kvality hra bez problémů drží 60 snímků za sekundu.

Co se týče grafické stránky, ta se výrazně přiblížila PC verzi, oproti původní hře na PS4 nabízí Director's Cut vyšší kvalitu obrazu a například také větší vzdálenost, do které se obraz vykresluje. Zajímavé je, že ne vše se týká jen technické stránky, vývojáři totiž na některých místech změnili samotnou mapu. Většinou ale jde jen o malé změny jako přidání či odebrání kamene, základ je samozřejmě stejný.

Dalším důležitým aspektem jsou samozřejmě načítací časy, které byly zkráceny opravdu výrazně. Zatímco na PS4 jste si museli počkat asi minutu a půl, než jste se dostali z menu do hry, PS5 to zvládne za 3 sekundy. Pochopitelně nechybí ani podpora ovladače DualSense, jež je podle Linnemana jedna z nejlepších, které zatím měl možnost vyzkoušet. Pokud by vám ale ovladač nevyhovoval, můžete ke konzoli připojit myš a klávesnici, i tyto periferie Death Stranding podporuje.

V zásadě tedy jde o velmi dobře odvedenou práci, ale jeden poměrně zásadní nedostatek se přece jenom našel. Jde o přenášení uložených pozic z PS4, které je nutné udělat přes menu přímo ve hře a hlavně zrovna nesmíte mít žádné aktivní zakázky. Některé sice jdou zrušit, ale jiné už ne a musíte je tedy ručně dokončit na staré verzi hry, abyste si mohli save přenést na tu novou.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama