Kanál Digital Foundry se pustil do dalšího rozboru obou demoverzí.
Resident Evil Village vychází už za tři dny a YouTube kanál Digital Foundry se ještě jednou ohlédl za demoverzemi, které blíže představují hrad a samotnou vesnici. Už dříve se pustili do rozboru verze pro konzole PlayStation, nyní jsme se však dočkali přímého srovnání konzolí nové generace.
Všechny tři zařízení nabízí dva módy: s ray tracingem či bez. Nejslabší z celé trojice, Xbox Series S, nabídne buď 1440p s ray tracingem při 30 fps anebo 1440p bez ray tracingu při 45 fps. Realita je nakonec trochu jiná. Capcom totiž neuzamyká framerate na 30 fps, takže snímky za sekundu na Series S kolísají mezi vyššími 30 a nižšími 40. Redaktor Rich Leadbetter tento mód nedoporučuje a naopak je podle něj mnohem lepší ten bez ray tracingu. Rozdíl po grafické stránce není zas tak velký a hra běží na stabilních 60 fps jen s lehkými propady.
PlayStation 5 a Xbox Series X pak měli nabídnout shodné 4K rozlišení a buď 60 fps bez ray tracingu nebo 45 fps s ray tracingem. O módu bez ray tracingu se asi ani není potřeba bavit, na obou konzolích hra jede na krásných stabilních 60 snímků za sekundu bez jediného propadu. V režimu s ray tracingem jde ale přece jen vidět, že je Xbox Series X o něco silnější konzole. Po většinu času hra běží na 60 fps, ale v náročnějších částech jsou znát propady a nutno říct, že na PlayStationu 5 jsou o něco větší. Pořád šlo při nejhorším o přibližně 50 fps, což není vůbec špatné, osobně si ale myslím, že by byla lepší volba snížit rozlišení, aby i v módu s ray tracingem hra běžela na stabilních 60.
I tak je to hodně dobrá vizitka pro Capcom a jejich RE Engine, který využívají od Resident Evilu 7. Málokterá hra se může chlubit takto dobrou optimalizací.
Resident Evil Village vychází 7. května na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series.
Titul si můžete zakoupit v obchodě Xzone.