Nástupce úspěšného simulátoru školního výrostka ano i ne.
V roce 2006 vyšla unikátní akční hra v otevřeném světě jménem Bully. Jednalo se o středoškolskou adaptaci tématu Grand Theft Auto, kdy jste hráli za školního výrostka Jamese Hopkinse, který byl svojí matkou a otčímem odklizen do internátní střední školy.
Bully vydala americká centrála Rockstaru v New Yorku, přičemž se o vývoj postarala další filiálka Rockstaru v kanadském Vancouveru. Původně Bully, což v překladu znamená surovce, výrostka, násilníka, ale také označení pro šikanu, vyšla exkluzivně na PlayStation 2. O dva roky později pak vyšla zmodernizovaná verze Bully: Scholarship Edition pro Xbox 360 a Wii a v roce 2008 pak ten samý port pro PC. V Evropě hra kvůli tomu „šikanujícímu” názvu vyšla jako Canis Canem Edit.
Docela nedávno se v roce 2016 Bully: Scholarship Edition dostala v digitální úpravě i na PlayStation 4 a externí studio ji pak upravilo v tom samé roce ještě jako mobilní hru pro operační systémy Google Android a Apple iOS. Takže i dnes je 13 let stará hra stále v pohodě zakoupitelná, navíc za naprostý pakatel: na Xzone ji pro Steam pořídíte již za 219,-. Na Android stojí 180,- a na iOS 165,-.
Do dnešní doby za těch 13 let na trhu a 7 platforem se Bully prodalo více než 2 miliony kusů, což je solidní úspěch, byť v intencích veleúspěšných hvězd Grand Theft Auta či Red Dead Redemption by se asi mohlo zdát, že to jsou pro Rockstar jen drobné. Hra v recenzích oscilovala lehce přes osmičkové hodnocení, přičemž ji zdobí opět řádně úchylný a velmi humorný scénář, který samozřejmě napsal Quentin Tarantino videoherního průmyslu, Sam Houser.
Takže každému rozumnému jedinci dojde, že je hra plná narážek a velmi břitkého humoru, který si nebere servítky, pročež hra si např. dělá srandu ze šikany jak spolužáků, tak i učitelů. A tím už v té době u úzkoprsých cenzorů narazila, takže byla zcela zakázána v Brazílii až do roku 2016. Ve Velké Británii se proti ní zvedla vlna nevole, jež měla za následek zvednutí přístupnosti z 15 na 18 let a některé spolky vyzývaly k zastavení prodeje, což se naštěstí nestalo.
V Americe ji zase chtěl zakázat známý bojovník proti násilným videohrám Jack Thompson, ale také neuspěl, protože soud došel k závěru, že hra nezobrazuje nic tak strašného, ani odlišného od toho, co se normálně večer pouští v televizi. A teď si vezměte, že takovou hru vydáte v dnešní obrácené době, kdy je v módě u určité části publika protestovat a napadat cokoli byť jen jemně nekorektního. Asi i proto v Rockstaru stále nejsou zcela přesvědčeni o tom, jestli vydat druhý díl, či nikoli.
Přitom se na dvojce začalo opravdu dělat asi od roku 2008-2009. V roce 2009 se skládala a nahrávala hudba a od roku 2011 na Bully 2 měli ve Vancouveru již široce pracovat. Jenže o rok později kvůli úspoře nákladů tuto pobočku Rockstar zrušil a všech asi 40 pracovníků přesunul do jiné filiálky v Torontu. Navíc dotáhnutí vývoje Bully 2 zabránilo direktivní přerušení prací na této hře a pomoc Vancouveru s dokončením Maxe Payna 3. Potom se zase potřebovalo pohnout s vývojem pátého Grand Theft Auto a tak se Bully 2 odstavilo na vedlejší kolej, kde čeká dodnes.
Přitom ještě v minulém roce proběhl v Londýně utajený casting na jednotlivé role a nahrával se motion capturing pro hlavní postavy. Celkově se na Bully 2 ale nepracovalo dlouho. Dohromady to dá jen rok a půl a hotové je pouze malé hratelné demo postavené na interním RAGE enginu, na němž běží i poslední Red Dead Redemption 2. Jak to tak vypadá, v současnosti se na hře buď (prozatím) vůbec nepracuje, nebo jen v koutku, nicméně zcela k ledu ji Rockstar rozhodně nepustil!
Obě ochranné známky Bully a Canis Canem Edit (a také Bullworth Academy, což je škola v níž se hra odehrává) si Take-Two stále obnovuje a různé narážky na další Bully Rockstar vložil do svých posledních her Grand Theft Auto V (Online) a Red Dead Redemption 2. Jestli hra někdy vyjde, bude to jistě za delší dobu, protože pro nové konzole by se muselo začít úplně od začátku.