Novinka Jak vypadá a běží God of War Ragnarök na PS5

Jak vypadá a běží God of War Ragnarök na PS5

Jan Urbančík

Jan Urbančík

Platformy PlayStation PlayStation 4 PlayStation PlayStation 5

Digital Foundry opět nabízí podrobný technický rozbor.

Reklama

Očekávaná PlayStation exkluzivita God of War Ragnarök už je skoro tady. Recenze, včetně té naší, jsou venku, ale ani tentokrát nechybí také technický rozbor v podání expertů z Digital Foundry. O podrobnou analýzu PS5 verze se postaral John Linneman.

Začněme prezentací, jež je poměrně podobná jako u prvního dílu (respektive GoW 2018, abychom byli přesní). I zde můžete očekávat zážitek na jeden záběr, kde kamera plynule přejíždí na jednotlivé postavy a objekty, aniž by bylo potřeba střihu.

Graficky možná novinka vypadá podobně jako předchozí díl, ale zde už najdeme několik poměrně důležitých vylepšení. Linneman jako první zmiňuje lepší mimiku a celkově animace obličejů, kterých si samozřejmě nejvíc všimnete cutscénách. Asi největší změnou je pak nasvícení, kde sice vývojáři nevyužívají ray tracing, ale i tak se jim povedlo docílit výrazně lepšího obrazu. Nechybí ani detailnější textury, realističtěji vypadající voda a spousta dalších věcí.

To nejzajímavější jsou ale samozřejmě grafické režimy, přičemž mezi těmi základními dvěma ve výsledku není takový rozdíl, jaký byste možná čekali. Rozlišení je sice v režimu kvality nativní 4K a v tom výkonnostním pouze dynamické 4K, ale i Linneman říká, že při samotném hraní vypadá výkonnostní režim prakticky jako klasické 4K, přestože skutečný počet pixelů je nižší. Nějaké rozdíly najdete v detailech, ale jsou opravdu minimální a pokud si oba režimy nezapnete vedle sebe, je nepravděpodobné, že byste změnu vůbec pocítili.

Jestli ale někde rozdíl je, tak to ve výkonu. Režim kvality totiž míří pouze na 30 FPS, zatímco druhý zmíněný mód na 60 snímků za sekundu. Nutno ale říct, že oba jsou dokonale stabilní a Linneman nenarazil na jediný propad FPS či problém s frame pacingem.

Společně s oběma režimy pak máte ještě možnost zapnout HFR (120 Hz), kde v módu kvality dostanete stabilních 40 FPS, zatímco režim výkonu cílí na 120 snímků za sekundu, ale většinou se framerate pohybuje mezi 80 až 90 FPS. U tohoto režimu je však silně doporučeno použít VRR, jinak obraz nebude působit příliš plynule. Takže pokud nevlastníte zařízení s podporou HDMI 2.1, asi raději zůstaňte u klasického režimu výkonu, který ostatně doporučuje i Digital Foundry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama