Šílená obtížnost bude jen pro opravdové hráče. Pokud neuděláte všechno na jedničku, tak zemřete.
Kromě klasických obtížností nabídne Mass Effect 3 i speciální Insanity, která vám rozhodně nic nedaruje a dokonce bude těžší než v předešlých dílech.
BioWare zmínilo, že pokud si zvolíte obtížnost Hardcore nebo Insanity, tak nebudete moci vyčkávat někde v úkrytu na vhodnou příležitost k útoku, nepřátele si vás najdou a bez problému překvapí například palbou za vašimi zády.
Často budete muset využívat biotické schopnosti a sbírat každou munici, protože té nikdy nebudete dostatek.
"Na normální obtížnost si budete moci zvolit cestu a tou se prostřílet. Pokud stejný postup zvolíte v Hardcore nebo Insanity módu, tak budete mít velké problémy. Budete muset využít každou schopnost," varoval hráče hlavní designer Preston Watamaniuk v magazínu OXM.
"Hráči budou muset přemýšlet o každém svém kroku, o každém nepříteli, o jeho schopnostech a neustále měnit strategii a doufat, že vše udělali bez chyb."
"Snažili jsme se, aby vše hrálo určitou roli. Budete se muset spolehnout na své členy, vybrat správné síly a zbraně, abyste v boji přežili."
"Hardcore a Insanity módy vám nic nedarují, svých chyb si budete dostatečně vědomi. Sami byste měli rozhodovat o schopnostech vašich členů. Pokud necháte, aby počítač o použití schopností rozhodoval sám, můžete se rychle dostat do maléru."
Watamaniuk pokračoval a prozradil, že v Hardcore a Insanity obtížnostech nezvýší zdraví a účinnost zbraní. Místo toho se budete obávat umělé inteligence, jež bude mít vylepšené chování a využije sofistikovanější postupy.
Pokud jste v Mass Effect 1 či Mass Effect 2 rádi využívali kryty pro přerušovanou střelbu, tak se s ní budete muset určitým způsobem rozloučit. BioWare si na tomto systému dalo dost záležet – dva zaměstnanci si rozdělili práci a po celou dobu vývoje pracovali nepřetržitě na animaci krytí pro vaše družstvo a na animacích krytí nepřátel.
Jak se nakonec Mass Effect 3 povede, především pak nové animace v krytu, vylepšené souboje a další maličkosti, budete moci zjistit již 14. února, kdy vyjde demoverze.