Uzavřel partnerství s firmou Inworld AI. Vývojáři krok kritizují.
Microsoft uzavřel partnerství se společností Inworld AI za účelem začlenění umělé inteligence do vývoje videoher. Generativní AI má pomoci vývojářům s přípravou charakterů nebo psaním dialogů a úkolů. Mnozí vývojáři krok vydavatele kritizují, protože podle nich omezí kreativní proces a může vést ke ztrátě pozic.
„Chceme vývojářům pomoci snáze realizovat jejich vize, zkoušet nové věci, posouvat hranice dnešních her a experimentovat s cílem zlepšit hratelnost, propojení s hráči a mnohé další,“ píše Haiyan Zhang, generální manažerka Xboxu pro AI ve hrách.
Partnerství má přinést nástroje, které pomohou vývojářům jednak v první fázi, kdy podle slov Zhang poskytnou prostor pro nové nápady, jednak později při generování dialogů, příběhů a úkolů.
Na plány Microsoftu se okamžitě snesla kritika herních vývojářů. Ohradil se třeba Clay Murphy, scenárista nedávno vydaného Alana Waka 2: „Opravdu potřebujeme stávku herních scenáristů. Hádám, že tato ‚podpora‘ bude mít za následek i méně pracovních míst pro scenáristy a výtvarníky. Nevím, proč si myslí, že z toho budeme nadšení po roce masivního propouštění.“
„Zdrcující. Microsoft umožňuje studiím šetřit a propouštět další talentované lidi. Pokud by někoho zajímalo, kvůli čemu byly všechny ty stávky v Hollywoodu, jsou to v podstatě takovéhle věci. Studia se budou snažit nahradit co nejvíce lidí umělou inteligencí, pokud jim to dovolíme,“ napsal Stephen Rhodes, narrative director Iron Mana vznikajícího v Motive.