Nálož informací o percích a postupu po úrovních ve Falloutu 76
Fallout 76 Novinka Nálož informací o percích a postupu po úrovních ve Falloutu 76

Nálož informací o percích a postupu po úrovních ve Falloutu 76

Martin Cvrček

Martin Cvrček

3
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Tvůrci zároveň podstatně přiblížili boj hráčů nebo tvorbu postavy.

Reklama

Díky letošnímu QuakeConu a speciální prezentaci Todda Howarda a jeho týmu z Bethesdy Game Studios máme k dispozici celou řadu nových detailů spojených s Falloutem 76. Stejně jako v předešlých dílech, i tentokrát si můžete vytvořit svou vlastní postavu, kterou lze ihned zvěčnit v rámci fotografického režimu nabízejícího třeba volbu různých póz nebo filtrů. Zároveň ale platí, že jestli vás daný vzhled postavy omrzí, můžete ho kdykoliv změnit.

Ústředním tématem dnešní prezentace však byly perky. Ty jsou samozřejmě stále součástí hry a spolu s nimi se vrací systém SPECIAL sestávající z atributů síly (Strength), vnímavosti (Perception), odolnosti (Endurance), Charismatu, inteligence (Intelligence), obratnosti (Agility) a štěstí (Luck). Jakmile postoupíte o úroveň, můžete jeden z těchto atributů navýšit a v jeho kategorii si následně zvolíte jeden z perků, jež jsou tentokrát symbolizované kartami s určitou hodnotou. S ní se musíte vejít do aktuální úrovně daného SPECIAL atributu, takže když máte třeba štěstí na úrovni 8, můžete v jeho kategorii používat karty s maximální souhrnnou hodnotou 8. Zároveň platí, že určité perky lze využít jen za předpokladu, že máte příslušný SPECIAL atribut dostatečně pokročilý.

Zkombinováním více karet stejného druhu lze daný perk zlepšit, ale následně bude jeho využívání stát více bodů. Někdy se tak musíte rozhodnout, jestli chcete v jednu chvíli využívat více perků nižší úrovně nebo menší počet silnějších karet. Maximální úroveň každého SPECIAL atributu je 15 a hodnota karet se pohybuje od 1 do 5 bodů. S ohledem na to, že je Fallout 76 multiplayerová hra, v níž je každý přeživší jiný hráč, přitom už delší dobu vyvstává otázka, k čemu vlastně bude za takové situace Charisma. Už víme, že se svými spoluhráči budete moci sdílet karty perků, a tak vám investování bodů do Charismatu dovolí sdílet silnější perky. Zároveň díky tomuto atributu získáte lepší odměny v rámci skupinových questů a dostanete se k nižším cenám v rámci obchodování.

Protože perky tentokrát mají podobu karet, vývojáři přidali novinku v podobě karetních balíčků, jež získáte výhradně postupem po úrovních. Zprvu získáte balíček na každé druhé úrovni, po dosažení 10. levelu na každé páté, přičemž díky balíčku vždy získáte čtyři náhodné perky různé kvality a pro různé atributy. Takto lze vyzkoušet věci, k nimž byste se jinak nedopracovali, a navíc může jít o jakousi formu vedlejšího cíle. Z balíčku třeba získáte perk, který působí slibně, ale pro jeho využití nemáte některý SPECIAL atribut na potřebné úrovni, a tak se na něj při dalším hraní zaměříte.

Kromě karet najdete v balíčku i žvýkačku. Jednak její obal nabízí menší vtípky, jednak na čas zažene hlad vaší postavy. Celkově platí, že perky můžete vyměňovat a přehazovat kdykoliv, samozřejmě za předpokladu, že se s jejich hodnotou vejdete do aktuální úrovně příslušného SPECIAL atributu. Tímto způsobem lze dynamicky a podle potřeby střídat perky vhodnější pro týmovou spolupráci a pro postup o samotě. Hra celkově nabízí stovky karet a zajímavé je, že po dosažení 50. úrovně už nezískáváte body SPECIALu, ale na každé úrovni lze stále zvolit další kartu do sbírky.

Během přednášky došlo i na problematiku boje hráčů. Když někoho jen tak střelíte, udělíte mu jen minimální poškození. Teprve když se dva hráči vědomě pustí do sebe, jsou hodnoty poškození normální, a pokud zemřete, dostanete možnost se svému protivníkovi pomstít. Když uspějete, odměna za jeho likvidaci bude rázem vyšší. Stejně tak platí, že lepší odměny přináší i boj hráčů na vyšších úrovní. A pokud jde o otázku, co po sobě zanecháte po své smrti, odpovědí je odpad. Jakmile vaše postava zemře, neztratíte nic ze své standardní výbavy s výjimkou odpadu určeného zejména na výrobu. Protože suroviny mohou být poměrně užitečné, není od věci před bojem zvážit, jestli je ztráta odpadu, jenž máte zrovna u sebe, přijatelná cena za případný respawn, nebo jestli je lepší nejprve si veškerý bordel uschovat v některém úložišti, z něhož vám nikdo nic nevezme.

Jakmile zabijete někoho, kdo se nechce pouštět do boje, nezískáte z něj vůbec nic a navíc se z vás rázem stává hledaný vrah. Následně se každému hráči na serveru objevuje na mapě vaše přibližná pozice a je na vás vypsána finanční odměna v zátkách, která jde z kapsy vaší postavy. V této situaci navíc vy neuvidíte na mapě ostatní hráče. Zajímavě zní také skutečnost, že když se dostanete do boje s někým, kdo má výrazně vyšší nebo naopak výrazně nižší úroveň, šance se víceméně vyrovnají. Vyšší úroveň stále přináší jistou výhodu, ale i když jste v té horší pozici, máte šanci svého protivníka zdolat. A když se vám nezadaří nebo zemřete jiným způsobem, musíte se samozřejmě respawnovat. Oživení v nejbližší lokalitě nebo ve Vaultu 76 je vždy zdarma, zatímco respawn v jiných místech na mapě vás stojí zátky.

Za zmínku stojí i zakomponování systému nákresů, díky němuž lze snadno a rychle přesunovat nebo obnovovat vámi postavené budovy. Může se kupříkladu stát, že si postavíte barák v místě, kam dopadne atomovka. Nebo se prostě chcete přestěhovat. V takovém případě lze ze zvolené stavby udělat nákres a díky němu ji rychle vybudovat na jiném místě. Řeč přišla také na hlasový chat, který je povolen v rámci skupiny hráčů i při setkání s cizinci, a na licencovanou hudbu. Té bude tentokrát více než v jakémkoliv předešlém díle série Fallout.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama