Need for Speed The RUN
Blogy čtenářů Recenze Need for Speed The RUN

Need for Speed The RUN

Bruce Wayne

Bruce Wayne

Samozřejmostí firmy zvané EA Games je, že káždý rok tvoří a vydávají nové a nové Need for Speed. Nepřekvapím tedy nikoho když řeknu, že rok 2011 není…

Reklama

Samozřejmostí firmy zvané EA Games je, že káždý rok tvoří a vydávají nové a nové Need for Speed. Nepřekvapím tedy nikoho když řeknu, že rok 2011 není vyjímkou.

Nejde ani tolik o recenzi, ale spíš o osobní názor s hodnocením ;-).

Hra začíná jako průměrný hollywoodský akčňák, ve kterém se banda mafiánů snaží oddělat hlavního hrdinu Jacka Rourka s rukama přivázanýma k volantu luxusního Porsche rozdrcením v hydraulickém lisu. Jack se z pasti dostává a zmocní se dalšího auta. Tady dostanete ovládání do svých rukou a vaším úkolem je ujet pronásledujícím vozidlům, z kterých po vás dokonce střílejí. Samozřejmostí pro takovou hollywood hru je, že jim musíte ujet stylově a to skokem přes vlakový přejezd a dokonce i s jedoucím vlakem. A tohle je úvod do této hry a Jack se ocitá v čínské restauraci kde si po neuspěšném pokusu ho zabít setkává se svou známou Sam. Tady získá trochu času na oddych, vypití svého čajíku a pořešení co bude dělat dál. Ihned je obeznámen se závodem napříč Amerikou a tučnou odměnou pro vítěze, která činí 25 milionů dolarů... Sumička co? Náš hrdina má nárok na 10%.

Tomu co našeho hrdinu čeká se říká ŠTVANICE... Ne vážně - opravdu je to Štvanice. Je to tak uvedené v menu hry.

Tak kdepak to začnu? Ah tady. Když už jsem nastínil možná vySPOILERoval úvodní "Štvanici". Můžu říci co si o příběhu myslím. Jedna z mála závodních her, která je zaměřena na příběh a nápad jako závod napříč Amerikou není vůbec špatný. Vždycky jsem na něco takového čekal. Příběh se časem vytrácí, cutscény tu jsou spíše jako dodatek k pokoukáním na pěkné děvy, pěkné vozy a hlavně připomínka toho, že vám jde po krku jistý mafiánský boss.

Má to ovšem jeden háček. To co já si představoval jako "Štvanici" napříč Ameriku, od San Franciska do New Yorku, jako jeden dlouhý závod, kterému by mě stačila jedna dlouhá trať třeba i bez jakýchkoliv odboček a ve kterém proti vám stojí 250 závodníků, tak se mé představy bohužel nevyplnily. Hra v každé lokaci, kterou projedete nabízí několik závodů typu Sprint a Závod s časem. Závody jsou ukončené a rozdělené závěrečným vyhodnocením a loadovací tabulí.

Ve městě to probíhá jako vjezd do města, průjezd městem a končí velikým útěkem.

Vozy, závody, honičky a ovládání: Hra nabízí obrovské množství vozidel ať už amerických, evropských či japonských a to vše už od prvotního výběru. Toto vozidlo, ale bohužel s vámi do cíle nedojede. V rámci příběhu vozidlo několikrát vyměníte, ale dále je tu možnost přesedlat na každé benzíně na kterou po cestě narazíte. Závody obsahují několik záchytných bodů tudíž pokud se vám nebude dařit Flashbackem se vrátíte zpět na ZB, který jste naposledy minuly a jedete znova. Závody, především sprinty jsou ale také velice přeskriptované. Ve sprintu máte za úkol předjet deset závodníků. Devět jich pochytáte během prvních pár ZB, ale poslední je vždycky naskriptován tak aby jste jej chytily těsně před cílem. Většinou jsou tu i naskriptované protijedoucí vozidla kdy např. mezi vámi a závodníky probíhá předjížděcí bitva a vás na to semele naskriptovaný autobus, který se tam objeví pokaždé i když úsek zopakujete flashbackem.

Dalším důležitým prvkem hry jsou policajti. Policie tu je vážně obtížná, jejich UI je nastavena tak aby se při honičkách zaměřily pouze na vás - je jedno kolik závodníků nechají ujet, prioritou jste vy! Taktéž rychlost jejich vozů. Je jedno jestli ve svém Shelby, Lambu či GT-R jedete třista km/h, průměrné policejní interceptory vás pokaždé dojedou nebo dokonce předjedou - jako by jim to letělo pětset km/h.

Ohledně ovládání, dle tvůrců tu má být reálné řízení vozidel. Vozidla ve vyšší rychlosti bývají tuhá a do zatáček budete muset brzdit, ale tady realita končí. Na ruční brzdu, která vůz uvede do driftu, tu působí nějaká divná fyzika, která vám vlastně napomáhá udělat drift co možná nejlepší. Poškození vozidel je tu jen na oko. Auto už je v podstatě na kaši, ale na řízení to nemá žádný vliv. Nehledě na to, že když s poškozeným autem dojedete závod v příštím závodě je zase nové a nablýskané. Když už auto totálně semelete, objeví se krátká animačka a vrátíte se zpět na ZB. Další antifyzická část hry je, že jedete Lambem rychlostí třista km/h tam kde by i SUV mělo problém což je trochu moc. Tvůrci asi nikdy v životě žádné auto neřídili.

Když dojde na výměnu aut, obvykle tu nechybí proklikávací sekvence kdy máte v daný čas zmáčknout či umlátit stanovené tlačítko.

Módy a Multiplayer: Takové množství vozidel, které hra nabízí není možné za kratší kampaň, pardon Štvanici, všechny prostřídat. Štvanice činí cca pět hodin hraní a slyšel jsem dokonce, že se hra někomu povedla dohrát i za dvě hodiny. Aby jsme měli možnost je dále všechny vyzkoušet, hra nabízí další alternativu a tou jsou výzvy. Výzvy jsou vlastně bonusové mise, které nám můžou herní dobu výrazně protáhnout a jezdí se o medaile. Jedná se také o staré známé tratě ze Štvanice, ale jsou tu i jiné - rozšířené nebo přidané.

Multiplayer je něco podobného jako výzvy, akorát se skutečnými hráči. MP do kterého můžete být vůbec rádi, že se skrze Autolog připojíte je spíš k pláči. Tady právě začíná ta extrémní zabugovanost. Když si pěkně jedete celý závod na prvním místě a těsně před cílem se před vámi objeví hráč, který byl celou dobu na posledním místě. Tady si myslím, že v těchto případech jde spíš o cheatování než o bug. Tudíž schledávám, že MP je tu zbytečný k hraní.

Během Štvanice, výzev a Multiplayeru zbíráte Xp body. Nejsou tu sice k vylepšení herních prvků, ale odemykáte si tím vylepšení profilu Autologu.

 

Grafika a UI: Hra běží na teď už nejpoužívanějším enginu firmy EA DICE a tím je Frostbite. Na evolučním, žebříčku jde o Frostbite 2, který pohání Battlefield 3 či Medal of Honor Warfighter. Need for Speed překvapil oproti oběma již zmíněným hrám minimem zabugovanosti, jde spíše pouze jen o ten Multiplayer. Hra po grafické stránce vypadá skvěle. Umělá inteligence tu také není nejhorší. Spolujezdci tu jsou agresivní a nebojí se vás klidně vyhodit ze silnice, ale také chybují a vy těch chyb můžete využít k předjetí nebo jim to oplatit stejnou kartou.

Závěr: Vhledem k tomu, že jsem psal tento článek celkem naštvaný a právě na tuto hru, přesto mě hra bavila a baví mě i do teď. Jsou to pro mne nejlepší Speedy od dob ProStreet.

Need for Speed The RUN

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Grafika
Nápad
Množství vozidel
Množství tratí
Výzvy
Soundtrack
Nevyužitý potenciál hry
Multiplayer
Naskriptovanost
Absence tuningu?
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama