Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 14. až 20. srpna
Speciály Článek Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 14. až 20. srpna

Nejzajímavější a nejdůležitější události týdne - 14. až 20. srpna

Martin Cvrček

Martin Cvrček

Nový Posel smrti, trial Prey, interaktivní film na motivy Planety opic, singleplayerová kampaň World of Tanks, odklad Crackdown 3, vesmírné bitvy Star Wars: Battlefrontu 2 a další.

Reklama

Tvůrci Book of Unwritten Tales se pustili do nového Posla Smrti

Německé studio KING Art Games, které vytvořilo The Book of Unwritten Tales, The Dwarves a The Raven, se dohodlo s vydavatelskou společnosti THQ Nordic a připravuje restart série Posel Smrti, který ponese originální anglický název Black Mirror. Hry se dočkáme 28. listopadu na PC, PlayStationu 4 a Xboxu One. V tiskové zprávě se píše o kompletním rebootu point-and-click adventury s úplně novým příběhem. Ten nebude žádným způsobem navazovat na předešlé tři díly, tím pádem se do hry budou moci pustit i hráči, kteří s původní sérií nemají žádné zkušenosti. KING Art Games lákají na gotický horor zaměřující se na atmosféru a psychickou úzkost. Duševní a psychologické aspekty tak opět budou hrát důležitou roli. Těšit se můžete na moderní grafiku, interakci s prostředím a na hlavního hrdinu Davida Gordona, se kterým se vypravíme do Skotska roku 1926.

Nová hra na motivy Planety opic se zaměřuje pouze na vaše rozhodování

Na úspěch filmů Zrození planety opic, Úsvit Planety opic a Válka o Planetu opic hodlá navázat hra Planet of the Apes: Last Frontier, která vyjde v příštím roce pro PC, PS4 a Xbox One. Půjde ale spíše o interaktivní film, jenž vypráví příběh zasazený do doby zhruba rok po událostech Úsvitu Planety opic. Děj se zaměřuje na skupinu opic, které utekly do oblasti Skalnatých hor, později se ale musí vlivem kruté zimy vydat do údolí ovládaného lidmi. Při hraní se dostanete do rolí lidských i opičích protagonistů, přičemž tvůrci slibují, že podobně jako ve filmové trilogii nebude nic vyloženě černobílé. Děj Planet of the Apes: Last Frontier má trvat zhruba 2 až 3 hodiny a alfou a omegou je rozhodování, které ovlivňuje vývoj událostí. Nic jiného při hraní dělat nemáte. Tempo příběhu je prý v porovnání s ostatními hrami o poznání odlišné, přičemž tak časté rozhodování a z něj plynoucí důsledky a změny mají samozřejmě vést k možnosti opětovného hraní s prováděním odlišných voleb. Cílem je udělat z Planet of the Apes: Last Frontier opravdu filmový titul s maximálním zaměřením na příběh a postavy.

Recenze Uncharted: The Lost Legacy - důkaz toho, že svět Uncharted opravdu není jen Nathan Drake

Ve World of Tanks bude singleplayerová kampaň

World of Tanks si všichni spojují s multiplayerovým válčením. Tomu ale bude brzy konec. Už toto úterý, 22. srpna, hru rozšíří singleplayerová kampaň, která se ukryje pod názvem War Stories. Zatím ale bude dostupná pouze na konzolích. Jak název napovídá, na hráče World of Tanks čekají válečné příběhy, ve kterých prožijete historické události a alternativní historii, studio Wargaming dokonce zmiňuje i fantasy. War Stories chtějí vývojáři postupně rozšiřovat ve stylu epizodického vydávání a důležité je, že mise kampaně bude možné hrát v singleplayeru nebo kooperaci.

Díky trialu si můžete zkusit první hodinu Prey

Z Prey, k jehož vydání došlo letos v květnu, se vyklubala skvělá hra, o čemž svědčí třeba četné ohlasy hráčů a dalších kritiků. Novinka od Arkane Studios však i přes své nesporné kvality poměrně rychle zapadla. Možná právě proto Bethesda přispěchala s trialem, který vám na všech platformách umožní zkusit si zdarma první hodinu hry. Trial je významný hlavně pro PC hráče. V případě PC jde totiž o vůbec první (legální) možnost, jak si Prey zdarma vyzkoušet. Oproti tomu na konzolích PS4 a Xbox One vyšlo ještě před vydáním Prey demo, které také nabídlo možnost zahrát si první hodinu. Konzolový trial je tak spíše jen přejmenovanou demoverzí. Je tu však jeden rozdíl, a to zachování vašeho postupu a achievementů/trofejí v případě, že si následně Prey koupíte. Po zakoupení plné verze můžete zkrátka pokračovat s hraním tam, kde jste s ním skončili při bezplatné zkoušce.

Recenze Agents of Mayhem - zábavná městská akce, v níž vynikají především různí agenti a akční hratelnost

PS4 bude mít české rozhraní, potvrdila Sony

Máme to černé na bílém. Minulý týden jsme se předčasně dozvěděli o tom, že konzole PlayStation 4 má po nové aktualizaci podporovat češtinu. Ve čtvrtek Sony informace potvrdila a detailně přiblížila systémový update 5.00, který přinese další novinky. Hlavní je aktualizace jazykové podpory. Sony na oficiálním PlayStation blogu píše, že uživatelské rozhraní PS4 bude podporovat nové jazyky, včetně češtiny, maďarštiny, rumunštiny, řečtiny nebo vietnamského jazyka. Jak se zdá, nejen že si budeme moci v systému nastavit češtinu, aby u některých her fungovala kompletně (AC: Unity, kde kvůli systému PS4 byl přeložen jen příběh), ale rovněž by mělo být v češtině celé uživatelské rozhraní. To znamená menu konzole PS4. PlayStation Store ale nejspíš v češtině nebude. Popisky her jsou rozsáhlé a je jich mnoho. V sobotu jsme se navíc dočkali ukázek toho, jak vlastně české menu PS4 vypadá.

Singleplayer Mass Effectu: Andromeda se nedočká žádného dalšího obsahu

Už nějakou dobu se spekuluje o tom, že se Mass Effect: Andromeda nedočká žádného singleplayerového DLC, které by se zaměřilo na nové příběhy. Důvodem má být zejména vlažné přijetí hry a organizační změny v týmu tvůrců. Nyní už nejde jen o spekulace. Tvůrci v oficiálním prohlášení potvrdili, že pro singleplayer Mass Effectu: Andromeda nevyjde žádný další obsah. Nejde přitom jen o DLC, ale i o patche, nedávná aktualizace 1.10 tedy byla poslední. Na rozuzlení četných náznaků a nedořešených dějových linií, na které jste mohli při hraní Mass Effectu: Andromeda narazit, nakonec dojde v chystaných komiksech a knihách. Jde zejména o osud ztracené kvarianské archy. Multiplayer bude však nadále podporován, vývojáři připravují nové mise, postavy a zatím nespecifikovaný obsah pro N7 Day, svátek fanoušků Mass Effectu. Singleplayer je ale ve všech směrech uzavřená kapitola.

Recenze Sudden Strike 4 - na první pohled detailně propracovaná strategie

Trailer láká na vesmírné bitvy ve Star Wars: Battlefrontu 2

V noci z pátku na sobotu došlo k úniku reklamy, která se zaměřila na vesmírné a vzdušné bitvy ve Star Wars: Battlefrontu 2. Na ni navázal oficiálně vydaný trailer. Ten potvrzuje, že v Battlefrontu 2 budeme bojovat třeba o loděnice nad planetou Fondor či o planety Ryloth a Kamino. Zalétáme si i uprostřed pozůstatků druhé Hvězdy smrti nebo v neprozkoumaných oblastech galaxie, konkrétně poblíž masivního Hvězdného destrukturu Prvního řádu. Bojů se zúčastní X-Wingy, TIE Fightery, TIE Bombery, Y-Wingy, V-Wingy, ARC-170 či tri-fightery a Vulture droidi. Hrdinské lodě pak zahrnují Millennium Falcon Hana Sola, Slave-1 Boby Fetta, černý X-Wing Poea Damerona, Scimitar Dartha Maula, Interceptor Yody, zcela nový TIE Silencer Kyla Rena, X-Wing s označením Red-5, s nímž létá Luke Skywalker, nebo TIE Advanced Dartha Vadera.

Iron Harvest nabídne husary a mechy v alternativní době po první světové válce

Steampunková strategie Iron Harvest od studia KING Art Games o sobě pěknou řádků měsíců nedala vědět, ve čtvrtek se ale na internetu objevil nový teaser. Ten přibližuje alternativní dobu po první světové válce, kde se proti sobě střetnou husaři a mechové. Iron Harvest nás zavede do alternativní historie po roce 1920. Polský umělec Jakub Różalski stvořil alternativní verzi našeho vlastního světa, kde lidstvo, fascinováno technologií, motory a těžkým železem, vynalezlo silné pěší stroje, takzvané Mechy. Jakmile byly tyto účinné zbraně uplatněny na bojištích první světové války, staly se z nich součásti každodenního života. Ve hře povedeme hrdinné velitele, mechy a vojáky do epické bitvy v otevřených sandboxových mapách. Systémy krytí a dynamické destrukce navíc hrají významnou roli a nejspíše budou rozhodovat o vítězi v přímém boji. Na Iron Harvest si ale počkáme, s hrou se počítá až na rok 2019, a to ve verzích pro PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Preview Escape From Tarkov – dojmy z uzavřené bety přízemnějšího, pomalejšího a realističtějšího survivalu

22. srpna vstoupí Quake Champions do Early Access fáze

Quake Champions se už nějakou dobu nachází ve fázi uzavřené bety. 22. srpna však vstoupí do Early Access fáze, v níž bude hra dostupná nejen přes Bethesda.net Launcher, ale i přes Steam, přičemž nabídne 4 herní módy, 11 šampionů a několik map. V rámci Early Access fáze si budete moci zakoupit Champions Pack, který kromě neomezeného přístupu ke všem 11 aktuálním šampionům zahrne i přístup ke všem postavám, které tvůrci vydají v budoucnu, dále exkluzivní skin pro Rangera a také tři krabice, v nichž najdete předměty pro vizuální úpravu profilu, šampionů nebo zbraní. Jestli chcete hrát Quake Champions na Steamu, budete si muset koupit Champions Pack nebo počkat na vydání free-to-play verze. Jestli jste se již zúčastnili uzavřené bety a chcete hru dál hrát zdarma přes Bethesda.net Launcher, můžete tak učinit, jinak jsou podmínky přístupu shodné. Spolu se vstupem do Early Access fáze se navíc Quake Champions dočká dalšího obsahu, jehož doménou je další šampion, Doomguy.

Tvůrci Warframe chystají střílečku s kartičkami

Studio Digital Extremes, které úspěšně provozuje free-to-play střílečku Warframe, představilo svou novinku. Nejde ale tak úplně o novinku. O hře už nějakou dobu víme, koncem května byla prezentována jako first-person střílečka s názvem Keystone. Od pátku se ale jmenuje The Amazing Eternals a nabídne různé postavy a zaměření na sběratelské kartičky. V průběhu zápasu získáte jedinečné balíčky karet s užitečnými výhodami, lepšími zbraněmi nebo speciálními schopnostmi/silami. Tím pádem bude důležitá strategie a správné načasování pro aktivaci karet. Pokud vás projekt zaujal, 29. srpna bude spuštěn Founders Program. Na výběr bude několik edic hry za různé ceny a majitelé těchto edic se dostanou do hry dříve. Nechce se vám za hru platit? Tak se zaregistrujte a doufejte, že vás vývojáři vyberou do bety. The Amazing Eternals v současné době nemá stanovené datum vydání a v přípravě je pro PC.

Preview Team Racing League - motoristický příspěvek v MOBA světě

Crackdown 3 letos nevyjde

Ještě před měsícem nás Microsoft na E3 v Los Angeles ujišťoval, že městská akce Crackdown 3 vyjde avizovaného 7. listopadu letošního roku. Měsíc uběhl a vše je jinak. Ještě před Gamescomem stihla společnost oznámit odklad. Crackdown 3 nestíhá podzim, výbušné akce s důrazem na demolici se dočkáme až během jara 2018 ve verzích pro Xbox One a Windows 10. Shannon Loftis z Microsoft Studios Publishing odklad potvrdil serveru Polygon a prozradil, že několik měsíců navíc umožní tvůrcům ze studií Reagent Games, Sumo Digital a Cloudgine vyladění všeho potřebného a přípravu skutečně ambiciózní hry s kampaní, kooperací a multiplayerem.

Lucerna a reflexy vám pomohou přežít ve hře The Land of Pain

The Land of Pain je survival horor od jednoho jediného vývojáře. Alessandro Guzzo se inspiroval lovecraftovským hororem a za pomoci technologie CryEngine vytváří své dílo, které chce vydat již 13. září letošního roku na PC. The Land of Pain vás zavede do temného lesa, kde vám jde o život. Na každém vašem kroku vás bude pronásledovat něco divokého a nebezpečného. Bránit se nebudete, k dispozici nemáte žádné zbraně. V ruce máte jen lucernu, abyste viděli, mohli rychle reagovat a hlavně běžet pryč. Během dobrodružství budete řešit hádanky a odhalíte starodávné tajemství, které postihlo tuhle zemi. The Land of Pain má podle slov autora nabídnout obrovský svět, který budete prozkoumávat, řešit v něm hádanky a dávat si pozor na nepřítele, kterého nemůžete zabít.

Speciál: Zing.cz na Gamescomu 2017

We Happy Few bude dokončeno v dubnu 2018

Od července loňského roku se first-person akce We Happy Few nachází v předběžném přístupu na Steamu. K němu se později přidal i preview program na Xboxu One. Pokud čekáte na plnou verzi, tak si ještě počkáte. Společnosti Gearbox Publishing a Compulsion Games oznámily, že We Happy Few bude hotové až 13. dubna 2018, kdy vyjde na PC, Xbox One a PlayStation 4. Předběžné verze budou do té doby aktualizovány a zahrnou ještě více obsahu, včetně rozsáhlejšího příběhu, zbrusu nových lokalit, užitečných předmětů, zbraní a dalších úkolů. Pro opravdové fanoušky We Happy Few bude k dostání sběratelská edice. Ta obsáhne repliku masky, budík, soundtrack na vinylu a další maličkosti. Cena sběratelské edice byla stanovena na 150 eur, standardní verze bude za 60 eur.

Vývojáři Assassin’s Creed: Origins se opět zaměřili na boj

Od samotného oznámení se nás Ubisoft snaží přesvědčit, že v Assassin’s Creed: Origins bude přepracovaný systém soubojů. Není tak divu, že se na něj zaměřilo nové video. Z něho se dozvíme, že v Origins bude rozhodovat vzdálenost od nepřítele, rychlost zbraně a vaše pozice. Zároveň si budete moci vybrat z tuny zbraní, včetně různých luků, mečů, štítů, kopí, těžkých tupých zbraní či těžkých ostrých zbraní. Pochopitelně nebude chybět lehký a těžký útok, různé zbraně mají navíc odlišná komba. Origins se totiž přiklání více k RPG, každá zbraň má specifické atributy a speciální efekty. Jaké tedy souboje budou? Podle Ubisoftu obtížné. V soubojích budete moci útočit, blokovat útoky nepřátel a vyhnout se útoku. Přechod mezi zbraní a lukem má být také velmi rychlý, aby nedošlo k přerušení bitvy. Navíc se můžete seznámit s hlavním hrdinou hry.

Speciál: O hrách převážně nevážně aneb stoka herního průmyslu - 1. díl

Skaveni hratelnou rasou v Total War: Warhammer 2

Po vydání Total War: Warhammer většina hráčů netrpělivě čekala na moment, kdy tvůrci zalidní osamocené ruiny v bažinách, které odjakživa patřily tajemné rase Skavenů. Bohužel pro ně v prvním díle tento okamžik nenastal, museli si počkat až do dnešních dní, kdy autoři vypustili záběry z Total War: Warhammer 2 zaměřené právě na tento druh. Kampaň Skavenů by se měla podobně jako u ostatních ras točit především okolo magického zřídla ležícího uprostřed elfího území. V jednom z nových videí máte možnost vidět jejich vůdčí osobnosti a velkou zálibu ve shromažďování zelených chaotitových krystalů, které budou používat při pokusech a vyvolávacích rituálech, které pro zaručený úspěch vyžadují právě magickou rudu. Podívat se můžete i na nový trailer a gameplay záběry.

The Solus Project se rozšíří na PS4 a PS VR

Survival adventura The Solus Project z června loňského roku nedopadla vůbec špatně. Pokud patříte mezi majitele PlayStationu 4 a bylo vám líto, že The Solus Project na tuhle konzoli nevyšel, tak už nemusí. Česká společnost Grip Games oznámila, že drsným podmínkám budete moci čelit i na PS4. The Solus Project vyjde na konzoli od Sony 18. září a bude podporovat PlayStation VR. The Solus Project připravilo švédské studio Teotl, přičemž hra běží na technologii Unreal Engine 4 a jde o sci-fi survival adventuru o přežívání na nehostinné neobydlené planetě. Čelit budete drsným podmínkám, jako je drastická změna teplot, velké přílivy a odlivy, silný vítr, husté mlhy a další desítky proměnných. Ty budou ovlivňovat všechno, ať už na planetě nebo v atmosféře.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama