Nosgoth - dojmy z uzavřené betaverze
Preview Nosgoth Článek Nosgoth - dojmy z uzavřené betaverze

Nosgoth - dojmy z uzavřené betaverze

Jan Kalný

Jan Kalný

7

Stovky let konfliktu a nenávisti. Každá rasa se postavila proti sobě. O nadvládu, o přežití. Tohle je válka o Nosgoth. Stojí za to v ní ale bojovat?

Reklama

Kainovo dědictví

Už ze samotného názvu hry mohli někteří konkrétní fanoušci rozpoznat, že se v této hře vrhneme do světa, který překypuje démony, upíry, lovci a artefakty. Do světa, jehož historie začala před osmnácti lety jednou z významných sérií, která si i dodnes drží velkou popularitu. Po dlouhých jedenácti letech se k nám pomalu dostává další pokračování Legacy of Kain, ačkoliv nepřímé. Nějaký velký příběh zde ovšem nehledejte, hra totiž primárně těží z lore samotného světa.

,,Od obyčejné akční hry z třetího pohledu, která cílí na získání co největšího počtu bodů a následného vítězství, nelze čekat smysluplný příběh. A to si zjevně tvůrci z Psyonix Games uvědomují."

Osobně jsem z původního Legacy of Kain hrál pouze Soul Reaver pro první PlayStation. K mému štěstí se přesně v tomto období odehrává i Nosgoth. I kdy trochu jiným způsobem. Cílem hry není chodit z lokace do lokace, plnit nejrůznější logické hádanky a vymlácet duše z kdejakých nepřátel. Nosgoth je takovou zajímavou směsicí akční, multiplayerové a týmové šílenosti. Vedle podobných her, kterých je tuny, se ale určitě nezařadí nepovšimnutá.

Pomineme-li samotný svět, který si určitě dodnes drží relativně aktivní komunitu, nabízí samotná hratelnost poměrně solidní základ pro další vývoj. Ve hře totiž nalezneme dva týmy. Lidi - tedy lovce - a upíry. Každý tým zatím disponuje čtyřmi třídami (brzo mají přibýt další). Ty se liší nejen schopnostmi, ale také stylem hraní. U lidí nalezneme například Scouta, který používá luk nebo alchymistku, které nedělá problém vytvořit ohnivou bariéru. Na druhé straně najdeme upíry, kteří jsou vysoce mobilní a nebojí se vyšplhat na všechny budovy a povrch. Reaver dokáže na svou oběť skočit obdobně jako Hunter ze série Left 4 Dead, zatímco Sentinel se snese z nebe a jednoho z lovců unese. Různorodost tříd je zde opravdu vidět a jsou vyvážené. Na začátku hry máte sice na výběr pouze dvě třídy od obou týmů, každý pátý level ovšem získáte artefakt, díky němuž si zbývající třídy můžete trvale odemknout a nadále vylepšovat.

Právě vylepšování postav je zde jeden z důležitých prvků hry. Tedy, jak se to vezme. Každá postava má ve své výzbroji pět slotů. Jeden určený pro zbraň, dva pro schopnosti a zbývající dva pro pasivní schopnost (nebo perk, chcete-li) a brnění. Do každého slotu si můžete dokoupit několik nových věcí. A zde právě přichází kámen úrazu, který většinu her dokáže nemile zničit - mikrotransakce. Ty, byť jsou už v betě hry poměrně zabydlené, nejsou tak hrozné jak to na první pohled zní. Zbraně a schopnosti ve hře jdou koupit jak za reálné peníze pomocí Runestone, tak i za virtuální měnu získanou hraním. Za zlaťáky si ovšem „logicky” nekoupíte žádné boostery a v tomto případě ani brnění, které je naštěstí čistě estetické.

Většinu předmětů navíc lze koupit na dvojí způsob. Buďto si za poměrně malou cenu koupíte předmět na týden, přičemž dobu, po kterou ho můžete mít, můžete nadále zvětšovat dalším přínosem zlaťáků, nebo si předmět můžete koupit permanentně. U většiny her bývá pravidlo, že si trvale předmět koupíte jen za reálné peníze. Tady ne. Za zlaťáky jde sice o větší obnos, který můžete střádat klidně několik dní, ale určitě se to vyplatí. S mikrotransakcemi jako takovými přichází nejobávanější Pay-to-Win systém. Ten alespoň v betě není a tvůrci se drží pravidla, že nic takového ani nechtějí. Nejen, že si můžete za hraní pořídit jiné předměty, ale také některé získáváte za levelování, ba dokonce můžete vyhrát i s obyčejnými a základními zbraněmi a schopnostmi. Právě i nejdražší předměty mají své zápory, které nutí i nejbohatší lidi přemýšlet, jestli má cenu je využívat nebo vůbec kupovat.

Vyváženost hry jde zde alfa-omegou, protože se celá hra honosí v duchu 4v4. V rámci předmětů, schopností a tříd je Nosgoth jedna z těch mála vyváženějších her poslední doby. K tomu také dopomáhá matchmaking. Ten není sice perfektní a má své mouchy, ale garantuji, že nebudete vyhazovat myš z okna rozhořčeností. Jenom výjimečně se stane, že vás hodí do opravdu nevyrovnané hry. Tvůrci ale hru stále vylepšují a matchmaking se poupravuje téměř pořád.

,,Zbraně a schopnosti ve hře jdou koupit jak za reálné peníze pomocí Runestone, tak i za virtuální měnu získanou hraním."

Poctivý Abe a nepoctivý Ulrich

Zaručená zábava ve hře přichází v momentě, kdy si každý člen týmu uvědomuje, co je cílem. Oba týmy sice mají za úkol dosáhnout maxima třiceti bodů dříve než druhý tým do deseti minut, kdy se následně týmy prohodí, ale lidé i upíři mají své vlastní, individuální taktiky, které se musí dodržovat.

Lidé, paradoxně jakožto víceméně lovná zvěř, musí držet pospolu na strategických místech mapy. Určité třídy mají určitá poslání. Hunter je spíše bojovník, alchymistka se soustředí na obranu a Scout na podporu. Na druhé straně jsou upíři, zastupující roli predátora. Stejně jako u lidí, i zde máme bojovníka nebo podpůrného nemrtvého. Rozdíl pak přichází ve chvíli, kdy i individuální upír dokáže způsobit ohromné škody na celém týmu lidí.

Ne vždy je to ovšem pravda a najdou se situace, kdy naopak upíři jsou v roli lovné zvěře a lovci predátory. To už záleží na týmu. Díky možné úpravě tříd si navíc můžete ještě do-upravit styl, jakým budete hrát. Můžete se plně soustředit na ryzí akci, nebo sloužit jako opravdová podpora.

To všechno se aktuálně může odehrávat sice jen na hrstce pár map, které na první pohled vypadají většinou opravdu jednotně. Navíc vám bude připadat, že se mapy mění jen drobnostmi, ale při bližším zkoumání zjistíte, že jsou poměrně variabilní. Právě díky tomu přijde stereotyp o trochu déle než běžně. Bojovat se tak může u přístavu, v malé hradní vesnici nebo jeskynním městě.

Stejně tak beta aktuálně nabízí pouze tři, potažmo dva herní režimy. Klasický Team Deathmatch, ve kterém nejde o nic víc než jen nahnat co nejvíce bodů a Siege, ve kterém musí lidé obsazovat body na mapě a upíři jim v tom zabránit. První jmenovaný je navíc rozdělen na dvě identické verze. Ten první je určen pouze hráčům do desátého levelu, sloužící jako takový online trénink, ten druhý je určený zbytku.

,,Lidé, jakožto víceméně lovná zvěř, musí držet pospolu na strategických místech mapy. Na druhé straně jsou upíři, zastupující roli predátora."

Oči, uši a tesáky

Někoho z vás určitě zajímá samotná grafika a zvuky hry. Graficky sice nejde o nejlepší hru posledních pár let, určitě však neurazí a technologie Unreal Enginu 3 zajišťují jistou grafickou průměrnost až nadprůměrnost. Kvalitní textury a modely tu jsou, stejně tak jako grafické efekty například v podobě dynamických stínů. I přes možnost nastavení lens flare zde ovšem neuvidíte moc prvků moderní doby a většina hry je spíše soustředěná na tmavě laděný interiér i exteriér.

Na jednu stranu se dá říct, že není grafika nijak zvlášť světoborná a optimalizace hry tudíž spadá spíše do průměru, a to i na poměry betaverzí. Pokud se vám ale bude zdát, že je grafika nejen dostačující, ale přímo skvělá, v tom momentě je optimalizace opravdu vydařená, i když se s pády fps setkáte.

,,Graficky sice nejde o nejlepší hru posledních pár let, určitě však neurazí a technologie Unreal Enginu 3 zajišťují jistou grafickou průměrnost až nadprůměrnost."

Z druhého konce audiovizuálního provazu se zuby-nehty chytá hudba a zvuky. Ty, podobně jako grafika, jsou adekvátní. Zvuky jsou kvalitní, včetně občasného voice actingu postav. Co mě osobně ovšem překvapilo, byla hudba. Ta je jedním slovem vynikající. Je příjemně temná, přesto akční, nijak neruší zážitek a podněcuje vás pro pořádné přežívání a lovení. Zatím se ovšem nedá soudit ani to, ani ono, a v dohledné době se nejspíš dočkáme mírného face-liftu obou prvků.

Investice do budoucna

Zásadní otázkou zůstává, co nám přinesou následující verze. Podle vývojářů bychom se měli dočkat lepšího matchmakingu, podpory gamepadu, nových map a tříd, klanů, report systému, tradování, výzev, za které dostaneme odměny, nebo dokonce podpory e-sportů, profesionálních lig a achievementů.

Aktuálně si do začátku otevřené bety, která začne někdy v zimě, můžete koupit čtyři různé balíky, nebo pokusit štěstí na oficiálních stránkách a zažádat o klíč. Samotná otevřená beta by pak měla být pro všechny nehledě na vlastnictví klíče nebo balíků.

Pokud máte rádi týmové hry - Nosgoth je jasná volba. Pokud rádi hrajete za lidi i upíry, kteří mají různé schopnosti - Nosgoth je jasná volba. Pokud rádi hrajete kompetitivní hry - opět jasná volba. Navíc bude hra zdarma. S Nosgothem prostě chybu neuděláte.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama