Cesta k perfektnímu vybalancování je náročná.
Elden Ring: Shadow of the Erdtree byl některými hráči už od počátku kritizován za to, že jeho náročnost je příliš vysoká. Realita byla samozřejmě dosti odlišná, protože šlo primárně o to pochopit nový formát optimalizace herního světa, na který studio vsadilo v rámci vydání nové expanze. Samotná obtížnost zůstala víceméně totožná jako v základní verzi hry, takže po čase se během průzkumu herního světa vše „srovnalo“, načež většina střetů už nebyla problém. Dost se tu sázelo na ochotu hráčů prozkoumávat každou lokaci.
I na pečlivé hráče, prozkoumávající aktivně každičký kout, ovšem čekala v závěru jejich cesty výzva, která byla po nemalé míře kritiky zredukována. Finální boss byl zkrátka příliš silným sokem, takže nakonec došlo k jeho oslabení. Některým ovšem stále nepřišel oslaben dostatečně , kvůli čemuž tu nyní máme další aktualizaci, která upravuje počáteční pohyby posledního oponenta této expanze a dokonce i pár nových přidává. Za novinky je však „potrestán“ snížením efektivity většiny jeho útoků.
Změny v rámci balance nejsou pak zaměřeny pouze na tohoto drsného válečníka. Týkají se také PvP nebo výstroje, protože i tu bylo třeba optimalizovat. Nová aktualizace přinesla též bezpočet oprav. Celkový výčet novinek můžete nalézt zde. Patch 1.14 je v Elden Ring: Shadow of the Erdtree dostupný na PC a konzolích PlayStation a Xbox.