Vydavatel byl příliš sebevědomý.
Vydavatelství Paradox Interactive reflektuje několik neúspěchů z poslední doby. Jde třeba o zrušení Life by You, plánované konkurence pro The Sims 4, stav Cities: Skylines II při vydání nebo selhání taktické strategie The Lamplighters League, které vedlo až k osamostatnění studia Harebrained Schemes. Šéfové společnosti popisují pro magazín Game Developer důvody, které k problémům vedly, a naznačují, jak se chtějí v budoucnu podobným situacím vyvarovat.
„Před několika lety jsme si prošli obdobím, kdy jsme investovali hodně peněz – a poměrně hodně z nich do projektů, které jsme nebyli příliš zvyklí dělat. Měli jsme představu, že bychom mohli rozjet celkem velké projekty a přitom být úspěšní,“ popisuje Mattias Lilja, zástupce ředitele Paradoxu.
Chtěli jsme experimentovat a měli jsme po ruce dostatek peněz.
Vysvětluje, že společnost byla příliš sebevědomá a do jisté míry opilá úspěchem, který zažívala: „Chtěli jsme experimentovat a měli jsme po ruce dostatek peněz. V některých našich rozhodnutích jsme byli zpočátku asi trochu nedisciplinovaní, zejména když jsme se domnívali, že větší tým bude znamenat menší riziko (…), místo abychom si uvědomili, že je to přesně naopak.“
Právě menší týmy, ozkoušené žánry a s tím spojené nižší riziko mají být budoucností Paradoxu. „Vraťme se k základům. Zůstaňme raději tam, kde to umíme. Začněme v malém. Od toho se odrazme,“ říká Lilja.
„Předprodukční fáze musí být delší a lépe zvládnutá,“ dodává Henrik Fåhraeuz, kreativní ředitel Paradoxu, „je mnohem lepší neuspět včas než pozdě. Pokud jde o týmy, pravděpodobně takový scénář přežijí, protože se budou moci přesunout k jinému projektu.“ Naráží mimo jiné na v létě uzavřené studio Paradox Tectonic, které dělalo na zmiňovaném Life by You.