Stačí smazat jediný soubor.
V červenci jsme se dočkali PC portu původně PS5 exkluzivity Ratchet & Clank: Rift Apart. Hry, která stále slouží jako jedna z nejlepších ukázek rychlého načítání a přechodu mezi světy. PC verze se zpočátku bohužel potýkala s některými problémy (jak jsme psali i v recenzi), ale vývojáři z Nixxes Software je poměrně rychle opravili. Jeden i přesto zůstává, hra na PC nedokáže dosáhnout tak rychlých loadingů jako na PS5. Tedy alespoň jsme si to doposud mysleli, než přišel s velmi zajímavým videem YouTube kanál Compusemble.
Ten totiž zjistil, že jedna z úvodních sekvencí, jež se používá pro testování načítání, se skutečně dokáže vyrovnat PS5, a dokonce ji i lehce překonat. Jak se to povedlo? Stačilo smazat jediný soubor ze složky se hrou. Konkrétně jde o PSO Cache, jež je potřeba pro zkompilování shaderů. Jakmile ale hru jednou zapnete a shadery se zkompilují, můžete už podle Compusemble soubor "cache.pso" bezpečně smazat, protože budou shadery uloženy ve složce Nvidie. Ideální řešení to není a soubor si budete muset uchovat, protože bude potřeba při nové kompilaci po aktualizaci hry či ovladačů grafiky.
Výsledek je každopádně opravdu slibný. Ve verzi s pso souborem trvala sekvence 38,21 sekund, na PS5 37,25 sekund a na PC bez pso souboru 36,58 sekund. Může se to zdát jako nepatrný rozdíl, nicméně jde především o eliminaci nepříjemných záseků během skoku mezi světy, které verze s pso souborem má. Uvidíme, jestli se na problém zaměří i samotní vývojáři z Nixxes a dočkáme se oficiální opravy prostřednictvím patche.