FSR 3.1 je tady, lepší upscaling dorazil do všech portů od Nixxes
Novinka FSR 3.1 je tady, lepší upscaling dorazil do všech portů od Nixxes

FSR 3.1 je tady, lepší upscaling dorazil do všech portů od Nixxes

Jan Urbančík

Jan Urbančík

3
Platformy Windows PC

Výsledky jsou zatím smíšené, opravené problémy vystřídaly jiné.

Reklama

Od oznámení to trvalo více než tři měsíce, ale slibovaná technologie FSR 3.1 je konečně tady. AMD v nové verzi přináší vylepšený upscaling, oddělené generování snímků (jež jde nyní použít i s jiným upscalerem než FSR) či podporu pro Vulkan a Xbox GDK. Upscalovací algoritmus AMD upravilo po velmi dlouhé době.

Technologie zatím dorazila do pětice titulů, ve všech případech jde o hry od Sony, které na PC portovalo studio Nixxes: Horizon Forbidden West, Ratchet & Clank: Rift Apart, Ghost of Tsushima, Spider-Man Remastered a Spider-Man: Miles Morales. Slíbena je také podpora v PC portu God of War: Ragnarök, který dorazí v září a stojí za ním studio Jetpack Interactive.

Jaké jsou ale výsledky v podobě kvalitu obrazu? Z prvních testů, které provedl například YouTuber Daniel Owen či kanál s názvem Edwin, bohužel velmi smíšené. AMD lákalo především na vylepšení velmi agresivního upscalingu, a přestože byla vyřešena pixelizace vzdálených objektů, v nové verzi naopak přibyl shimmering u těch blíže kameře, jak je vidět v záběrech z Ratchet & Clank: Rift Apart, ale také například moiré efekt, jak je vidět na koberci v úvodní sekvenci.

Samozřejmě to ještě bude chtít další podrobné testy, ale zatím to vypadá tak, že zlepšení není tak velké, jak bychom si přáli. Na kvalitu DLSS nová verze technologie od AMD stále nedosahuje.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama