Představena akce Blacklight: Retribution
Preview Blacklight: Retribution Článek Představena akce Blacklight: Retribution

Představena akce Blacklight: Retribution

Martin Cvrček

Martin Cvrček

3

Loňská FPS akce Blacklight: Tango Down sklízela dost rozporuplné reakce. V zásadě však šlo o neuvěřitelný propadák a po všech směrech mizernou hru. Poučili se tvůrci ze svých chyb?

Reklama

Ve stopách předchůdce

Ponechme však stranou původní hru a soustřeďme se pouze na nadcházející pokračování. Retribution se odehrává v rámci stejného sci-fi universa jako první díl, ale tím ta podobnost naštěstí končí. Zombie Studios se totiž snaží o co nejvíc novinek a inovací, které si teď samozřejmě probereme.

První novinkou je získávání zkušeností. Víme, od dob Call of Duty 4 dnes něco takového vidíme prakticky v každé střílečce, nicméně Blacklight: Retribution nabídne skutečné stromy dovedností, téměř jako vystřižené z klasických RPG. Během obvyklého boje a plnění různých úkolů totiž získáváte nejen zkušenosti, ale i speciální body, jež utratíte právě za nové schopnosti. Samozřejmě je ale přítomno i odemykání nových zbraní, příslušenství nebo zbrojí.

Díky tomu nechybí ani vylepšování jednotlivých zbraní, ať už jde o tlumiče, hledí a další příslušenství. Zase můžete namítnout, že nejde o nic převratného, ale my zase zmíníme, že Retribution přeci jen chystá něco nového, a to vylepšování sekundárních zbraní. Údajně budeme moci obyčejnou pistoli vylepšit do takového stavu, že bude připomínat útočnou pušku, ale nám se takovým zvěstem nechce věřit. Jednak tu podobné sliby už byly, a vždycky skutek utek, a navíc by se díky tomu nejspíš hra stala dost nevyváženou záležitostí, a to snad tvůrci nedopustí. Nebo ano?

V roli zabijáka

Pokud jde o hratelné třídy, vývojáři ze studia Zombie chtějí, aby si každý hráč přizpůsobil třídu podle svého a s ní hrál prakticky pořád. Nejspíš nás tedy nečekají žádné pevně dané classy, oproti tomu však hra nabídne možnost kombinace různých schopností. Vždycky to však bude mít jisté omezení, takže jestli chcete hrát za živého tanka obtěžkaného tunami brnění a obrovským kvérem, nikdo vám v tom bránit nebude, jen musíte počítat s výrazným zpomalením pohybu. Možností má však být vážně dost, ať už jde o neviditelného snipera, rychlého, ale zranitelného ostrostřelce nebo zabijáka s plnými kapsami výbušnin. Zní to fajn, ale zase máme pocit, že už jsme to někde viděli.

Ne vždy však budete muset blbnout na vlastních nohou. Když budete v boji obzvlášť výkonní, dostanete možnost poslat si na vámi určené místo užitečného mechanoida. Do něj stačí jen nasednout a začít rozsévat po mapě hotové peklo. I v případě této šikovné pomůcky budou k dispozici četná vylepšení, ať už jde o odpalování raket nebo regeneraci zdraví. Celkem nás čeká až 12 vylepšení, přičemž některé z nich bude možné používat díky pěti dostupným slotům.

Peníze stranou

Z hlediska hratelnosti by to bylo asi tak vše. Nesmíme však zapomenout zmínit podporu DirectX 11, ale co je mnohem důležitější, tentokrát bude hra zdarma. Alespoň tedy v základu, protože zatím to vypadá tak, že Blacklight: Retribution pojede na dnes už klasickém free-to-play modelu, což je docela důvod k obavám. Podle nás je totiž tento model dost zvrácený, stačí si vzpomenout na Battlefield Heroes. Prvních půl roku se hra dala skvěle hrát, za skutečné peníze si člověk koupil jenom ozdoby, jenže pak si EA uvědomilo, že jim hra dost vynáší, a tak zpoplatnili i věci, jež zhruba o 500% zvýhodňují platící hráče. Play4Free se pomalu řítí týmž směrem, a díky tomu už při vyslovení slov free to play začínáme vidět rudě. Zatím však jde o pouhé spekulace, oficiálně se studio Zombie k obchodnímu modelu nevyjádřilo, snad jen s výjimkou příslibu pravidelných updatů plných map a nových zbraní.

Retribution zatím vypadá lépe než předchůdce, ale zas tak ne o moc. Všechny nové prvky sice zní fajn, ale vždy jde spíš o drobné vylepšení stávajících trendů, a o pravděpodobném free-2-play modelu nemá cenu mluvit. Jako vždy ale finální soudy pozdržíme do doby, než si hru zkusíme sami. A kdy to bude? Blacklight: Retribution očekávejte do konce letošního roku pro PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama